رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ویژگی‌ های جدید اینستاگرام و فیس‌بوک کاربران را شگفت زده خواهد کرد!

اخیرا ویژگی‌های جدید و متنوعی به اپلیکیشن‌های اینستاگرام و مسنجر اضافه شده که تجربه پیام‌رسانی را برای کاربر ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از کلیک، کمپانی فیس‌بوک در تلاش است تا از سایر برنامه‌های ارتباطی جلو بیافتد و در همین راستا، چند ویژگی جدید را به قسمت دایرکت اینستاگرام و اپلیکیشن مسنجر اضافه کرده است. همان‌طور که می‌دانید سیاست جنجالی واتس‌اپ در رابطه با حریم خصوصی و کشمکش‌های شرکت با سیگنال، باعث شد تا عده‌ای نسبت به فیس‌بوک نگرش منفی پیدا کنند. بنابراین کمپانی زاکربرگ برای حضور در عرصه رقابت باید خدمات بیشتر و بهتری را به کاربر ارائه دهد. در ادامه ویژگی‌های جدید اینستاگرام و مسنجر برای پیام‌رسانی را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

ویژگی‌های جدید مسنجر فیس‌بوک

۱. امکان بایگانی چت‌ها

حتما تا به حال شده که پس از حذف چت‌ها، دوباره هوس خواندن پیام‌ها به سرتان بزند. پیش از این راهی برای بازیابی مکالمات وجود نداشت اما اکنون فیس‌بوک با اضافه کردن ویژگی Chat Archives این مشکل را برطرف کرده است. حال به جای حذف دائم چت‌ها می‌توانید با کشیدن انگشت خود به سمت چپ آن‌ها را در آرشیو قرار داده و در صورت تمایل، مجددا آن را بازیابی کنید.

۲. ضبط پیام صوتی با ضربه زدن به آیکون

کاربران مسنجر پیش از این می‌بایست تا برای ارسال پیام‌های صوتی، انگشت خود را روی آیکون ضبط نگه می‌داشتند. اما با اضافه شدن قابلیت جدید کافی است تنها یک مرتبه به آیکون ضربه زده و با خیال راحت صحبت کنید. پس از پایان صحبت‌های خود، مجدد آیکون Record را لمس کنید تا فرایند ضبط متوقف شده و پیام ارسال شود.

۳. تم‌های بیشتر

فیس‌بوک تم‌های جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده تا رنگ و لعاب بیشتری به آن بدهد. حال کاربران می‌توانند تم‌های مربوط به جنگ ستارگان یا سریال سلینا را نیز در این قسمت مشاهده کنند. ناگفته نماند که این تم‌ها به قسمت دایرکت اینستاگرام نیز اضافه شده است.

۴. استیکرهای جدید برای دوربین

کاربران مسنجر به ویژه ساکنین شرق آسیا و جزایر پاسیفیک اکنون می‌توانند به استیکرهای بیشتری برای دوربین دسترسی داشته باشند. چهار استیکر نیز اخیرا به مجموعه اضافه شده که کاربران می‌توانند برای نشان دادن حمایت خود از ساکنین جزایر پاسیفیک استفاده کنند.

ویژگی‌های جدید اینستاگرام

۱. ارسال پاسخ‌های تصویری

این ویژگی درست مانند قابلیت پاسخ‌دهی در اسنپ‌چت است. بدان معنا که اکنون کاربر می‌تواند به جای فرستادن متن، استیکر یا ایموجی، یک عکس یا ویدیوی کوتاه را برای مخاطب ارسال کند. این‌طور که به نظر می‌رسد اینستاگرام سخت در تلاش است تا پا به پای اسنپ‌چت پیش رفته و تجربه کاربری بهتری را برای افراد فراهم آورد.

۲. دیده شدن پیام در دایرکت

همان‌طور که می‌دانید قبلا برای فهمیدن اینکه مخاطب پیام شما را دیده، باید به قسمت دایرکت می‌رفتید. اما اکنون بدون باز کردن دایرکت نیز می‌توانید از دیده شدن پیام خود توسط مخاطب مطلع شوید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.