رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مذاکرات احیای برجام ادامه می‌یابد

وزیر خارجه آمریکا بر تداوم مذاکرات وین درخصوص احیای توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت: من نمی‌توانم چیز خاصی در خصوص دخالت ایران [در شرایط غزه] بگویم.

بلینکن در صحبت‌های خود تصریح کرد که آن‌ها باید هرچه در توان دارند برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای انجام دهند.

بلینکن با اشاره به اینکه ایرانی که سلاح هسته‌ای دراختیار داشته باشد، می‌تواند “بی‌محابانه‌تر” به دیگر اقدامات بپردازد، در واکنش به درخواست جمهوری‌خواهان برای پایان دادن به مذاکرات وین بیان کرد: مذاکرات در وین در جریان است تا ببینیم که می‌توانیم پایبندی دوجانبه به برجام بازگردیم یا نه و این مذاکرات ادامه خواهند یافت.

گروهی ۴۳ نفری از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا به رهبری مارکو روبیو از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواسته اند به دلیل آنچه حمایت مالی ایران از حماس در بحبوحه درگیری های ادامه دار با رژیم صهیونیستی خوانده شده است، مذاکرات با آن را متوقف کند.

سناتورهای آمریکایی درخواستشان را روز چهارشنبه در نامه ای به بایدن مطرح کردند.

این سناتورها در نامه شان به طرفداری از رژیم صهیونیستی در درگیری های اخیر غزه با ادعای این که آنچه «تروریست های فلسطینی در غزه» خوانده شده از سوی ایران حمایت مالی می شوند و موشک هایی را به سمت قدس اشغالی شلیک کرده اند، مطرح کردند که با توجه به این، مذاکرات دولت بایدن با ایران در وین بر سر احیای توافق هسته ای مشکل ساز است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.