رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

انتشار کتاب پرفروش «نیویورک تایمز» به زبان فارسی

کتاب «چرا می‌پرم؟» نوشته «نائوکی هیگاشیدا» و ترجمه «ریحانه ظهیری» روز گذشته توسط «نشر چشمه» رونمایی و راهی بازار نشر شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، این کتاب عنوان پرفروش‌ترین اثر «نیویورک تایمز» را به دست آورده و همچنین عنوان پرفروش‌ترین اثر «ساندی تایمز» در میان کتاب‌های جلد سخت ادبیات مبتنی بر واقعیت را کسب کرده است.

کتاب «چرا می‌پرم؟» روایت زندگی کودکان اُتیستیک است که تا چه حد می‌توانند با وجود تفاوت‌هایشان شگفت‌انگیز باشند. نویسنده کتاب در پنج سالگی با بیماری اُتیسم شدید، ارتباط برقرار کردن را با استفاده از شبکه الفبای دست ساز فرا گرفت و شروع به نوشتن شعر و داستان کوتاه کرد.

ریحانه ظهیری مترجم این کتاب، متولد بهمن ماه ١٣۶٧ تهران، دانش‌آموختهء رشته پژوهشگری علوم اجتماعی است. او از سال ۲۰۰۸ در دبی اقامت دارد و در این سال‌ها هم‌زمان با فعالیت‌های ادبی و سینمایی در مدارس انگلیسی زبان دبی به فعالیت در کنار بچه‌های اتیستیک مشغول بوده است.

در قسمتی از کتاب آمده:«آدم‌های معمولی فکر می‌کنند ما آنقدر به توجه و کمک دیگران نیازمندیم که نمی‌توانیم بدون حمایت مداوم‌شان زندگی کنیم، اما در حقیقت در بعضی موقعیت‌ها، ما فیلسوف‌های رواقی، قهرمانانی هستیم که در برابر ناملایمات روزگار خم به ابرو نمی‌آوریم.»

کتاب «چرا می‌پرم؟» با ۱۵۰ صفحه، ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۸ هزار تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به صورت حضوری یا آنلاین تهیه کنند.

«نائوکی هیگاشیدا» نویسنده این کتاب در سال ۱۹۹۲ در کیمیتسوی ژاپن متولد شده و در ۱۳ ‌سالگی کتاب «چرا می‌پرم؟» را نوشته و کتاب در سال ۲۰۰۷ در ژاپن انتشار پیدا کرده است. ترجمه انگلیسی آن نیز در سال ۲۰۱۳ و بعد از آن به بیش از ۳۰ زبان منتشر شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.