رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اپل و سامسونگ به دنبال جذب کاربران ال‌جی

با خداحافظی رسمی ال‌جی از دنیای موبایل، سامسونگ و اپل برای پر کردن جای خالی این شرکت در بازار موبایل، برنامه جالبی را دنبال می‌کنند که به کاربران فرصت خوبی برای تعویض گوشی‌های ال‌جی با برخی موبایل‌های آیفون و گلکسی را می‌دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، همزمان با شروع سال ۱۴۰۰ شایعاتی مبنی بر خروج ال‌جی از تجارت گوشی‌های موبایل به گوش می‌رسید و سرانجام شرکت مستقر در کره جنوبی رسماً با دنیای موبایل خداحافظی کرد. ال‌جی ضمن تایید خداحافظی خود، اعلام کرد که قصد دارد روی سایر زمینه‌ها مانند محصولات مرتبط با خودروی برقی، هوش مصنوعی، رباتیک و اتوماسیون خانگی تمرکز داشته باشد.

اکنون سامسونگ و اپل که در حال حاضر دو قطب اصلی تولید کننده گوشی‌های موبایل جهان محسوب می‌شوند، به عنوان بخشی از برنامه تجاری خود وارد همکاری با اپراتورهای مخابراتی شده‌اند تا کاربران موبایل ال‌جی که قصد دارند دستگاه خود را با سری گلکسی سامسونگ یا آیفون اپل عوض کنند، بتوانند از طریق این طرح ترغیب به تعویض موبایل‌های خود کنند.

ارزش موبایل ال‌جی هرچقدر که باشد،‌ اپراتورها ۱۳۵ دلار بیشتر از آن را برای طرح تعویض گوشی در نظر می‌گیرند و کاربران می‌توانند موبایل ال‌جی را با این فرمول قیمت گذاری واگذار کرده و دستگاه جدیدی را تحویل بگیرند. البته این طرح تعویض برای همه مدل‌های آیفون و گلکسی در نظر گرفته نشده است.

کاربران ال‌جی تا سوم مهرماه فرصت دارند موبایل‌های قدیمی ال‌جی خود را با یکی از گوشی‌های ۴G و ۵G آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۲ مینی تعویض کنند. هرچند احتمال زیادی وجود دارد که کاربران ال‌جی به سمت گوشی‌های سامسونگ کشیده شوند زیرا این دستگاه‌ها از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ نیز برنامه مشابهی را برای طرح تعویض گوشی‌های ال‌جی با گلکسی تا هفته دوم تیر ماه اجرا می‌کند. کاربران گوشی‌های موبایل ال‌جی می‌توانند دستگاه‌های خود را با سری گلکسی S21، سری گلکسی نوت ۲۰، گلکسی زد فلیپ ۵G و گلکسی زد فولد ۲ تعویض کنند.

در حال حاضر، سامسونگ حدود ۶۵ درصد از سهم بازار گوشی‌های موبایل کره جنوبی را در اختیار دارد و سهم اپل حدود ۲۰ درصد است. ال‌جی که اکنون از بازار خارج شده است، حدود ۱۳ درصد از بازار این کشور را در اختیار داشت و از آن جایی که برنامه این دو شرکت اکنون در کشور کره جنوبی در حال انجام است، به نظر می‌رسد سهم سامسونگ افزایش پیدا خواهد کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.