رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین و مفیدترین برنامه‌های اندروید را بشناسید

در این گزارش با تعدادی از برترین نرم افزارهای ساخته شده برای اندروید آشنا شوید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ما برای بسیاری از امور از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنیم. برای حضور در شبکه‌های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی، بازی کردن، تماشای فیلم و با یکدیگر ارتباط گرفتن. یکی دیگر از کاربرد‌های تلفن‌های هوشمند، آسان کردن زندگی ما است که اندروید آن را دوچندان کرده است. خوشبختانه، برنامه‌های اندروید زیادی وجود دارند که می‌توانند در پیشبرد کار‌های ما مفید باشند. در این گزارش به معرفی بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های اندرویدی پرداخته می‌شود.

برنامه‌های شرکت Adobe

شرکت ادوبی برخی از کاربردی‌ترین برنامه‌ها را ساخته است. مهمترین برنامه‌های این شرکت شامل Adobe Acrobat (PDF خوان)، Adobe Lightroom و Photoshop (ویرایشگر عکس)، Illustrator Draw (نقاشی)، Scan (اسکنر اسناد)، Premiere (ویرایشگر ویدئو) و بسیاری دیگر از برنامه‌ها است. همه نرم افزار‌های رایگان این شرکت به اندازه کافی خوب هستند. هر چند ممکن است برای به دست آوردن همه ویژگی‌ها به اشتراک Adobe Creative Cloud احتیاج داشته باشید.

اپلیکیشن AirDroid

اپلیکیشن ایردروید یکی از برنامه‌های مفید اندروید است که به شما امکان می‌دهد رایانه خود را به دستگاه اندرویدی خود متصل کنید و بالعکس. می‌توانید با این برنامه فایل‌ها را به اشتراک بگذارید، اعلان‌ها را دریافت کنید و…، افزونه‌های AirMirror و AirDroid: Remote Support هم از طرق مختلف به این قابلیت‌ها می‌افزایند و این یکی از بهترین راه‌ها برای اتصال همه دستگاه‌های شما به یکدیگرند. همچنین در اندروید، iOS، Mac و ویندوز هم کار می‌کنند. می‌توانید ابتدا نسخه رایگان این اپ را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما کاربردی است یا خیر و بعد اشتراک آن را تهیه کنید.

برنامه CamScanner

اپلیکیشن CamScanner احتمالاً بهترین برنامه اسکنر اسناد در تلفن همراه است. شما می‌توانید از این برنامه برای اسکن اسناد و تبدیل آن‌ها به PDF استفاده کنید. سپس می‌توان آن سند را از طریق ایمیل ارسال کرد و آن را ذخیره کرد. این اپ یکی از معدود برنامه‌های موجود در گوگل پلی است که می‌تواند همه کار‌ها را انجام دهد. اگر قصد استفاده بسیار زیاد از آن را دارید می‌توانید از اکثر ویژگی‌ها به صورت رایگان استفاده کنید یا می‌توانید هزینه اشتراک آن را پرداخت کنید.

اپلیکیشن IFTTT

اپ IFTTT یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌ها است. این برنامه‌ای است که دستوراتی را برای انجام خودکار مجموعه‌ای از وظایف اساسی ایجاد می‌کند. آنچه در این برنامه جالب است تعداد زیاد خدمات، محصولات و سایر برنامه‌هایی است که از IFTTT پشتیبانی می‌کنند. می‌توانید با آن چراغ‌های هوشمند خانه را روشن کنید، تصاویر را از اینستاگرام ذخیره کنید و آن‌ها را در دراپ باکس بارگذاری کنید و حتی از برخی از دستیار‌ها نیز استفاده کنید. یادگیری کار با آن خیلی سخت نیست و می‌تواند بسیاری از کار‌های پیش پا افتاده را با تلفن انجام دهد.

دستیار گوگل / خوراک گوگل

برنامه‌های گوگل قطعاً یکی از مفیدترین مجموعه برنامه‌ها است که شامل دو مورد کاربردی و اساسی است: دستیار گوگل (Google Assistant) و (Goolge Feed). دستیار گوگل اساساً به هر سوالی پاسخ می‌دهد، یادآوری تنظیم می‌کند، چراغ‌های هوشمند را خاموش و روشن می‌کند و حتی آهنگ‌ها یا فیلم‌ها را برای شما پیدا می‌کند.

فید گوگل هم ویژگی است با موارد زیادی قابلیت، که از جمله آن می‌توان به وضعیت آب و هوا و اخبار اشاره کرد. این برنامه بر اساس سابقه جستجو و علایق شما موارد جدیدی را پیشنهاد می‌کند. همچنین می‌توانید آن را مطابق موارد دلخواه خود تنظیم کنید. این دو به همراه جستجوی گوگل در یک برنامه ترکیبی قدرتمند حضور دارند که تعداد کمی از توسعه دهندگان دیگر می‌توانند با آن رقابت کنند.

برنامه های مجموعه Google Drive

گوگل درایو (Google Drive) و مجموعه برنامه‌های آن محبوب‌ترین برنامه‌های بهره وری ابری در اندروید هستند. گوگل درایو دارای مجموعه‌ای کامل است که شامل، Google Docs، Google Sheets، Google Slides، Google Keep و Google Photos است.

با این برنامه‌ها، شما یک مجموعه کامل آفیس به همراه برنامه یادداشت برداری، فضای ذخیره سازی ابری و مکانی برای پشتیبان گیری رایگان از همه عکس‌ها و فیلم‌ها و فایل‌های خود دارید. گوگل درایو دارای ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان است که با دریافت اشتراک ماهانه می‌توانید فضای ذخیره سازی ابری آن را افزایش دهید.

برنامه مترجم گوگل

پلتفرم مترجم گوگل یا Google Translate برنامه ترجمه‌ای است که در هر سیستم عاملی موجود است. در طول سال‌های اخیر چندین به روزرسانی دریافت کرده است، از جمله امکان استفاده از دوربین برای نشان دادن یک چیز و ترجمه آن به صورت بلادرنگ. همچنین دارای یک سری ویژگی‌ها از جمله توانایی ترجمه مکالمه دو طرفه در زمان واقعی است.

برنامه Microsoft Translate و چند برنامه ترجمه دیگر در حال پیشرفت هستند، اما Google Translate هنوز پادشاه مترجم‌ها است.

برنامه مدیریت رمز عبور LastPass

برنامه LastPass یک برنامه مدیریت رمز عبور است. برنامه‌های مشابه بسیاری در گوگل پلی موجود است، اما به این دلیل LastPass معرفی شده که با بروزرسانی‌های اندروید همچنان ادامه دارد و دارای یک برنامه احراز هویت دو مرحله‌ای برای امنیت بیشتر است. این برنامه رمز‌های عبور ایجاد می‌کند، گذرواژه‌های شما را در سایت‌های مختلف ذخیره می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در صورت لزوم سریع وارد شوید. این برنامه یک لایه امنیتی به زندگی سایبری شما اضافه می‌کند. البته تاکید می‌شود که برنامه‌های مدیریت رمز عبور دیگری نیز وجود دارد.

برنامه‌های مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در چند سال گذشته تمرکز زیادی را صرف توسعه برنامه‌های موبایل کرده است. این شرکت قطعاً برخی از مفیدترین برنامه‌ها را ارائه داده است که مهمترین آن‌ها شامل Microsoft OneDrive (فضای ذخیره سازی ابری)، مجموعه آفیس، برنامه احراز هویت مایکروسافت، Office Lens (اسکنر اسناد)، Remote Desktop، Xbox و Mixer می‌شوند.

برنامه مدیریت وظیفه Tasker

برنامه Tasker یکی از قدرتمندترین برنامه‌ها برای انجام وظایف به صورت خودکار و شخصی سازی استفاده از گوشی است. تسکر به شما امکان می‌دهد فعالیت‌های خودکاری را ایجاد کنید که کار‌های مختلفی انجام می‌دهند. بیان آنچه این برنامه می‌تواند انجام دهد دشوار است، زیرا تقریباً از پس هر کاری برمی آید.

این برنامه همراه با ۲۰۰ عملکرد داخلی ارائه می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید یا حتی خودتان بسازید. همچنین تعداد زیادی برنامه با پشتیبانی Tasker به همراه پلاگین برای گسترش عملکرد آن وجود دارد. کار با این برنامه قطعاً ساده نیست، اما اگر آن را درک کنید تمام است. همچنین شایان ذکر است که این برنامه به نوعی مانند اپلیکیشن IFTTT است.

البته برنامه‌های مفید بسیاری از جمله یوتیوب، وای فای آنالیزور، چند برنامه پخش فایل، ردیت و چند شبکه اجتماعی، تیک تیک، سولید اکسپلورر و چند برنامه مدیریت فایل دیگر، وجود دارند که به سادگی نمی‌توان از کنار نامشان گذشت. از نظر شما کدام برنامه‌ها مفید هستند و از قلم افتاده اند؟

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.