رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نمونه اولیه بی ام و X۵ هیدروژن وارد مرحله آزمایش جاده شد

عضو هیئت مدیره توسعه BMW گفت: فناوری سوخت هیدروژن می‌تواند یک گزینه جذاب برای پیشرانه‌های پایدار باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، BMW اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۹ اولین عکس‌های BMW i Hydrogen NEXT را منتشر کرد و از همان زمان قصد خود را برای آوردن خودروی تولید شده با انرژی هیدروژن اعلام کرد. در آن زمان، X۵ هیدروژن در مراحل اولیه توسعه بود، اما اکنون سرانجام آماده است تا در اولین آزمایش‌های عمومی جاده‌ای به خیابان‌ها بیاید.

در حال حاضر تمام هدف بی ام و ساخت خودرو BMW i Hydrogen NEXT است که سال گذشته در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ارائه شد و اکنون با هدف تولید یک ماشین وارد چرخه آزمایشی شده است. این اختراع بسیار جالب توجه به نظر می رسد زیرا BMW شروع به کار همان نسخه پلاگین هیبریدی خود خواهد کرد.

موتور سنتی ۳۷۴ اسب بخاری با یک سوخت ۱۷۰ اسب بخاری در جلو تکمیل خواهد شد. این خودرو، دو مخزن حدود ۶ کیلوگرم هیدروژن ذخیره می‌کند. مارک باواریایی می‌گوید ناوگانی از وسایل نقلیه ای که قرار است به تولید برسند، در سراسر اروپا مورد ارزیابی جاده ای قرار گرفته اند.

مهندسان و خلبانان آزمایشی این خودروساز اکنون عملکرد پیشرانه سلول سوختی، فناوری شاسی مخصوص و سیستم‌های الکترونیکی خودرو را مورد مطالعه قرار داده اند. BMW بدیهی است که انرژی هیدروژن را برای خودروهای آینده خود در نظر نگرفته است.

در آخرین اطلاعیه مطبوعاتی، سازنده توضیح داده است که سیستم‌های هیدروژنی می‌توانند موتور‌های احتراق، PHEV‌ها و وسایل نقلیه کاملاً الکتریکی را تکمیل کنند، اگرچه به نظر می‌رسد حتی BMW نیز نمی‌خواهد آن‌ها را به عنوان یک جایگزین جذاب برای خودروهای برقی تولید کند.

این سلول سوختی جدید که از سال ۲۰۱۵ تست می‌شود، هیدروژن ذخیره شده و اکسیژن موجود در هوا را برای تولید آب و برق استفاده می‌کند تا نیروی موتور برقی قدرتمند در محور عقب را تامین کند. به نظر می‌رسد i هیدروژن دارای طراحی دماغه مشابه نمونه اولیه X۵ M است که ماه آوریل امسال در نوربورگرینگ دیده شده بود.

از دیگر تغییرات طراحی این خودرو می‌توان به محافظ‌های گلگیر مشکی براق، رینگ‌های آلیاژی آبی و سپر عقب بازطراحی شده با تزئینات آبی برای دیفیوزر و یک لوله اگزوز مخفی اشاره کرد.

فرانک وبر، عضو هیئت مدیره توسعه BMW، اظهار کرد: فناوری سوخت هیدروژن می‌تواند یک گزینه جذاب برای پیشرانه‌های پایدار باشد، به ویژه در کلاس‌های بزرگتر این خودرو؛ به همین دلیل آزمایش جاده‌ای وسایل نقلیه تقریباً استاندارد با پیشرانه سلول سوختی هیدروژن یک نقطه عطف مهم در تلاش‌های تحقیق و توسعه ما است.

سیستم محرک i Hydrogen NEXT بر اساس پیشرانه الکتریکی iX۳ ساخته خواهد شد. به خروجی موتور الکتریکی، هیدروژن X۵ توان تولید شده در طی واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن هوا را اضافه می‌کند. حداکثر قدرت تولیدی این سیستم ۳۷۴ اسب بخار (۲۷۵ کیلووات) خواهد بود که برابر با قدرتمندترین موتور توربو گاز شش سیلندر در X۵ است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.