بهترین فیلم‌های کمدی دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

دهه ۲۰۱۰ میلادی یکی از جذاب‌ترین دهه‌های تاریخ سینما است و فیلم‌های دیدنی متعددی دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنازندگی، آغاز قرن بیست و یکم سینما را وارد دوران جدیدی کرد. روزهایی که سینما با کمک نفوذ بیشتر فناوری موفق شد تا جذابیت بیشتری پیدا کند و به همین دلیل عناوین خیره‌کننده‌ای از راه رسیدند که تماشاگران را بیشتر از قبل تحت تاثیر قرار می‌دهند. در این میان دهه دوم قرن بیست و یکم که سال‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی را شامل می‌شود هم جذابیت بیشتری دارد. بنابراین فرصتی فراهم شده تا بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی را مرور کنید.

در ادامه با بهترین فیلم‌های کمدی دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید، آشنا می‌شوید.

Booksmart | خرخوان

نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند «خرخوان» نه‌تنها بهترین فیلم کمدی سال ۲۰۱۹ است بلکه یکی از بهترین فیلم‌های کمدی دهه ۲۰۱۰ میلادی هم لقب می‌گیرد. با فیلم‌نامه‌ای جذاب و خیره‌کننده که ایده‌های بسیاری برای سرگرم‌کردن تماشاگر دارد، «خرخوان» از بازی‌های جذابی بهره می‌برد که با شخصیت‌پردازی بی‌نظیر داستان حتی کامل‌تر هم می‌شود. این فیلم که از سرویس استریم نتفلیکس منتشر شد را هرچه زودتر تماشا کنید.

خلاصه داستان: دو دختر دبیرستانی که همیشه درس‌خوان و منظم بوده‌اند در آستانه فارغ التحصیلی از دبیرستان هستند. در آخرین روزهای مدرسه و با نزدیک شدن به پایان همیشگی دوران حضورشان در دبیرستان، تصمیم می‌گیرند تا قوانین خودساخته‎ی خودشان را زیر پا بگذارند. آن‌ها در مهمانی‌ها شرکت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند همه‌ی چند سال درس‌خواندن را تلافی کنند.

Silver Linings Playbook | دفترچه امیدبخش

نمره منتقدان: ۹۳ از ۱۰۰

به عنوان یک کمدی درام دوست داشتنی، این فیلم همه آن‌چه تماشاگر نیاز دارد را تدارک دیده است. از بازی‌های به‌یادماندنی تا دیالوگ‌های تامل‌برانگیز و البته داستانی جذاب که تا مدتی ذهن تماشاگر را درگیر خود می‌کند. فیلم «دفترچه امیدبخش» با کمدی جذاب و شیرینی که دارد از هنرنمایی بازیگران توانمندی مانند بردلی کوپر و جنیفر لاورنس بهره می‌برد. این فیلم در سال ۲۰۱۲ اکران شد و باید در لیست بهترین فیلم‌های کمدی دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید هم قرار بگیرد.

خلاصه داستان‌: پاترویزو سولیتانو با همراهی مادرش از آسایشگاه روانی به خانه باز می‌گردد. او تصمیم دارد سبک زندگی خود را عوض کند و گذشته تلخی که تجربه کرده را کنار بگذارد. در این میان او با خواهر دوست همسر سابقش یعنی تیفانی آشنا می‌شود که اخیرا به دلیل حادثه‌ای همسرش را از دست داده است. رابطه دوستانه و خنده‌داری میان آن‌ها شکل می‌گیرد که آهسته آهسته جدی‌تر می‌شود.

Once Upon A Time…In Hollywood | روزی روزگاری در…هالیوود

نمره منتقدان: ۸۵ از ۱۰۰

کویینتین تارانتینو یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان هالیوود است. بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند نگاهی که تارانتینو به سینما ارائه کرد، باعث انقلابی بزرگ در سینما شد. داستان نهمین فیلم بلند او که به دومین فیلم پرفروش او هم تبدیل شده در سال ۱۹۶۹ و در استودیوهای سینمایی هالیوود روایت می‌شود. زمانی که یک بازیگر که دوران طلایی‌اش رو به پایان است، تلاش می‌کند با همکاری دوست صمیمی‌اش به اوج بازگردد. اگرچه همه فیلم‌های تارانتینو رگ و ریشه‌های کمدی دارند اما «روزی روزگاری در هالیوود» یکی از بهترین فیلم‌های کمدی دهه ۲۰۱۰ میلادی است که باید تماشا کنید.

خلاصه داستان: بازیگری به نام ریک دالتون حرفه خود را با حضور در آثار تلویزیونی آغاز کرده و عمده شهرت خود را مدیون یک سریال وسترن بوده که از اواخر دهه ۵۰ تا اوایل دهه ۶۰ پخش می‌شده اما حالا وارد دوران سقوط کارنامه هنری‌اش شده و نه‌تنها فرصت‌های کاری به او پشت کرده‌اند بلکه وضعیت مالی جالبی هم ندارد. در چنین شرایطی دوست صمیمی او، کلیف، تنها هم‌دم زندگی او لقب می‌گیرد. کلیف در حقیقت بدلکار همیشگی ریک در آثار مختلف بوده و روزگاری در ارتش خدمت کرده است.

Seven Psychopaths | هفت روانی

نمره منتقدان: ۸۳ از ۱۰۰

این کمدی سیاه با پس‌زمینه‌هایی از ژانر جنایی یکی از فیلم‌هایی بود که ثابت کرد مارتین مک‌دونا کارگردان صاحب‌سبکی در دنیای کمدی‌های تاریک و سیاه است. «هفت روانی» با ریتم تندی داستانش را روایت می‌کند، شخصیت‌های دوست‌داشتنی متعددی دارد و حوادث را مانند نارنجکی در دستان تماشاگرش منفجر می‌کند. بنابراین این فیلم همه ویژگی‌های اصلی یک کمدی سیاه را درون خودش جای داده تا به یک شاهکار ارزشمند تبدیل شود. این فیلم که در سال ۲۰۱۲ اکران شد را باید در لیست بهترین کمدی‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی قرار داد.

خلاصه داستان: نویسنده‌ای به نام مارتی نوشتن فیلم نامه‌ای جنایی را آغاز کرده اما در پیش‌بردن داستان به مشکل خورده و به کمک نیاز دارد. بیلی، دوست صمیمی او، که با ربودن سگ‌های گران‌قیمت افراد ثروتمند از آن‌ها اخاذی می‌کند، سگ یکی از قاتلان شناخته‌شده شهر را می‌دزدد. همکاران این قاتل مشهور برای پیداکردن سگ دزدیده‌شده تصمیم می‌گیرند درس بزرگی به بیلی بدهند. در این میان بیلی که به زندگی مارتی پناهنده شده تلاش می‌کند داستان‌هایی از قاتلان روانی را برای دوستش تعریف کند. اما مارتی پس از مدتی احساس می‌کند روایت‌هایی که بیلی برای او تعریف می‌کند شباهت‌های جالبی با شخصیت خود بیلی دارند.

Mistress America | عزیز آمریکایی

نمره منتقدان: ۸۲ از ۱۰۰

کمدی درام‌های آمریکایی قاعدتا نباید برای بخش قابل توجهی از مردم جهان قابل درک باشند. مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه و فرهنگ آمریکا که بیشتر برای مردم همین کشور قابل درک است، برای بسیاری از مردم جهان گنگ و نامفهوم به نظر می‌رسد. اما فیلم «عزیز آمریکایی» به لطف داستان‌گویی جذابی که خلق می‌کند در تبدیل‌شدن به یک کمدی جذاب که برای همه مردم دنیا دیدنی به نظر می‌رسد، موفق ظاهر می‌شود. این فیلم توسط نواه بامباک و گرتا گرویگ ساخته شده که این روزها به کارگردانان شناخته‌شده‌ای تبدیل شده‌اند.

خلاصه داستان: تریسی دختری است که به تازگی وارد سال اول دانشگاهی در نیویورک شده است. این دانشجوی تنهای سال اولی، تجربه زیادی از زندگی در شهرهای شلوغ و بزرگی مانند نیویورک ندارد. بنابراین تحت تاثیر جذابیت‌های نیویورک قرار می‌گیرد و اندکی دچار خودباختگی می‌شود. اما او دوست تازه‌ای پیدا می‌کند که نگاه متفاوتی به زندگی دارد. مسیر زندگی تریسی با شوخی‌ها و سرگرمی‌های دوست جدیدش برای همیشه تغییر می‌کند.

Jojo Rabbit | جوجو خرگوشه

نمره منتقدان: ۸۰ از ۱۰۰

داستان درگیری نازی‌ها و یهودی‌ها همیشه یکی از موضوعات موردعلاقه‌ی کارگردانان بوده و این موضوع برای هالیوود هم هرگز قدیمی نمی‌شود. در شرایطی که به نظر می‌رسید «جوجو خرگوشه» یک روایت تکراری و فاقد خلاقیت باشد اما فیلم ثابت کرد حرف‌های جالبی دارد. این کمدی سیاه جذاب و دوست‌داشتنی زوال حکومت هیتلر را به نمکی‌ترین حالت ممکن به تصویر می‌کشد. اما از آن‌جایی که حکومت آلمان نازی جنایت‌های بسیاری کرده، نمایش این صحنه‌های زشت تاریخی کمدی سیاه و تاریکی را رقم می‌زند که به‌صورت لایه لایه در داستان فیلم پخش شده است.

بنابراین با تماشای «جوجو خرگوشه» در حالی که در آستانه خفه‌شدن از شدت خنده‌های انفجاری هستید، ناگهان ناراحت می‌شوید و اشک می‌ریزید. این فیلم یک کمدی سیاه سنتی نیست اما دلیلی هم برای شوخی‌نکردن با جنایت‌های احمقانه آلمان نازی پیدا نمی‌کند. باید فیلم «جوجو خرگوشه» را در لیست بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی قرار داد.

خلاصه داستان: پسرکی ساده و مهربان تحت تاثیر تبلیغات حکومتی آلمان نازی، عاشق هیتلر شده است. اما تصور از او هیتلر، به انسانی خیالی در ذهنش محدود می‌شود.

Good Boys | پسرهای خوب

نمره منتقدان: ۷۹ از ۱۰

کمدی‌هایی که درباره نوجوانان و کودکان ساخته می‌شود، معمولا همه‌پسند نیستند. این فیلم‌ها نمی‌توانند مخاطب بزرگسال را جذب کنند. اگرچه «پسرهای خوب» از روش همه کمدی‌های نوجوانانه پیروی می‌کند اما مجموعه‌ای از جذابیت‌های خیره‌کننده، آن را وارد سطح جدیدی از کمدی کرده است. این فیلم ظاهری کودکانه دارد اما شاید بزرگسالان مخاطب بهتری برای آن باشند. ایده متفاوت و بکر فیلم باعث شده یکی از بهترین فیلم‌های کمدی دهه ۲۰۱۰ میلادی باشد که تماشای آن می‌تواند هر تماشاگری برای حدود دو ساعت سرگرم کند.

خلاصه داستان: گروهی از پسربچه‌های بازیگوش و سربه‌هوا موفق شده‌اند یک گروه دوستی جذاب تشکیل دهند. پسرانی که شاید هنوز به سن بزرگسالان نرسیده‌ باشند اما قطعا برای بچه‌دارشدن مناسب نیستند!

The Wolf of Wall Street | گرگ وال استریت

نمره منتقدان: ۷۵ از ۱۰۰

فیلم «گرگ وال استریت» متفاوت‌ترین ساخته مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور است که پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین فیلم او هم لقب می‌گیرد. این فیلم داستان واقعی زندگی جردن بلفورت را روایت می‌کند. بلفورت در محله برانکس در شهر نیویورک به دنیا آمد. او در دهه ۸۰ میلادی وارد بازار بورس نیویورک شد و آهسته آهسته پیشرفت کرد. اما بلفورت در مدیریت زندگی شخصی‌اش چندان موفق نبود. از سوی دیگر، او جنجال‌های بسیاری در بازار سرمایه داشت. بلفورت به دلیل کلاه‌برداری در بازارهای بورس، به مدت ۲۲ ماه زندانی شد. با این حال جردن بلفورت این روزها به فعالیت در حوزه سخنرانی‌های انگیزشی فعالیت می‌کند. فیلم «گرگ وال استریت» هم براساس کتابی به همین نام از خاطرات بلفورت ساخته شده است.

اگرچه «گرگ وال استریت» صرفا یک فیلم کمدی نیست اما جذابیت‌های کمدی‌گونه آن باعث شده یکی از بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی در ژانر کمدی باشد. تماشای ثانیه به ثانیه این فیلم با لحظات جذاب و هیجان‌انگیزی همراه است که برای مدت‌ها در ذهن تماشاگر باقی می‌مانند.

خلاصه داستان: جردن بلفورت، یک دلال سختکوش است که تلاش می‌کند زندگی‌اش را دگرگون کند. اما دوشنبه سیاه بازار زندگی او را برای همیشه تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال بلفورت خسته نمی‌شود و این بار تصمیم می‌گیرد وارد بازار سهام‌ کم‌ارزش شود. ایده کلی جردن بلفورت و دوستانش کلاهبردارانه به نظر می‌رسد و به همین دلیل مسیر طولانی ثروتمندشدن را خیلی سریع طی می‌کنند. اما رسیدن به ثروت بی‌پایان به معنای آن نیست که جردن و همکارانش برای همیشه در امان هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.