رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نام شهید بهشتی با قانون اساسی و حقوق شهروندی پیوند خورده است

سخنگوی دولت، دفاع از آزادی، امنیت و عدالت را بنیادهای فکری شهید بهشتی عنوان کرد و گفت: شهید بهشتی از پدران قانون اساسی ما محسوب می‌شود و نام او در تاریخ ایران با قانون اساسی و حقوق شهروندی پیوند خورده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری با گرامیداشت هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان گفت: نام شهید بهشتی یادآور مفاهیم و موضوعات متعددی است. شیوه شهادت بهشتی در مقابله با تروریست‌ها یادآور گلوله در مقابل گفت و گو بود. بهشتی واضع نظریه گفت و گو بود و نسل های گذشته بحث گفت و گوی ایشان را فراموش نمی‌کنند.

وی افزود: دفاع از آزادی، امنیت و گسترش عدالت، بنیاد فکری شهید بهشتی به عنوان رئیس دستگاه قضایی ما در چهل سال قبل بود وی از پدران قانون اساسی محسوب می‌شود و نام او در تاریخ ایران با نام قانون اساسی و حقوق شهروندی پیوند خورده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: بهشتی در فضایی که برخی مدعیان انقلابی‌گری حرفه ای به دیده سوءظن می‌نگریستند، به دفاع از حقوق اساسی شهروندان برخاست و نگاه جرم انگارانه به مخالفان نظام را نپذیرفت. مشی بهشتی و تحمل مخالف از سوی او همان زمان که در راس دیوان عالی کشور قرار داشت، دیده شد به طوری که در مناظره تلویزیونی در کنار رهبران احزاب مخالف حاضر شد و مناظره را جایگزین منازعه کرد.

ربیعی با گرامیداشت سالروز بمباران سردشت گفت: این روز مجالی است برای تاکید بر قربانی بودن انسان در استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و تصریح این واقعیت که چرا جمهوری اسلامی ایران با ساخت، انبار و استفاده از این نوع تسلیحات مخالف بوده است.

وی افزود: در چهار دهه گذشته و پس از انقلاب اسلامی دشمنان ایران برنامه هجومی برای ترور سه ارزش بنیادین عدالت، امنیت و آزادی ایران اسلامی ما را در پیش گرفتند که ترور شهید بهشتی نمونه‌ای از ترور عدالت و بمباران سردشت نمادی از ترور امنیت بود که به آن محدود نشده است و به حمایت گروه‌های تروریستی در داخل و خارج از ایران این ترورها ادامه داشته است و با ترور بزدلانه سردار شهید ما حاج قاسم سلیمانی نمادی دیگری از آن ساخته‌اند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: تحریم‌های تمام‌عیار اقتصادی نماد دیگری از ضلع سوم نماد و ارزش ما یعنی آزادی است. آزادی از ترس در حق برخورداری از زندگی عزتمندانه و شایسته که هیچ گاه در برابر این نحله‌های تروریستی و نیات پست تسلیم نشده ایم و بنای تسلیم نداریم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.