رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قابلیت جدید کروم، کاربران را از وب سایت های ناامن دور می کند

گوگل سرگرم کار روی قابلیت جدیدی برای مرورگر کروم است که به طور اتوماتیک کاربران را از وب سایت‌های ناامنی که همچنان از پروتکل HTTP استفاده می‌کنند، دور می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، این غول جستجوی اینترنتی مدتهاست حامی استفاده از پروتکل HTTPS بوده و در سال ۲۰۱۸ همه سایت‌هایی که از پروتکل HTTP استفاده می کردند را به عنوان ناامن نشان داد. گوگل با انتشار نسخه ۸۶ کروم در سال گذشته، هشدار به کاربران درباره اشکال ناامن سایت‌های HTTPS را آغاز کرد تا مانع شود کاربران اطلاعات مهمی مانند اطلاعات بانکی خود را در این سایتها وارد کنند.

طبق پست جدید سایت کرومیوم گریت، اکنون گوگل سرگرم کار برای افزودن گزینه “تنها در وضعیت HTTPS” در نسخه آینده کروم است.

هنگامی که این قابلیت به کروم اضافه شود، گزینه جدید “همواره از ارتباطات ایمن استفاده کنید” به بخش “امنیت” تنظیمات مرورگر در زیرمجموعه قسمت “پیشرفته” (Advanced) افزوده می‌شود. اگر گزینه مذکور فعال باشد، گوگل همه وب گردی را به HTTPS ارتقا می‌دهد و پیش از بارگزاری سایت‌هایی که از این پروتکل پشتیبانی نمی‌کنند، به کاربر هشدار می‌دهد.

اگرچه این گزینه به صورت پیش فرض غیرفعال است اما خود کروم اگر کاربر در هنگام وارد کردن نشانی وب سایت در نوار آدرس مرورگر http:// یا https:// را وارد نکند، به صورت پیش فرض از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند. با این حال اگر نسخه HTTPS سایت فعال نباشد، کروم پیش از بازگرداندن به HTTP، صفحه هشداری به کاربر نمایش می‌دهد.

هر سایتی که به کاربر اجازه دهد گزینه “تنها در وضعیت HTTPS” را دور بزند توسط گوگل ذخیره می‌شود تا کروم دفعه بعد در هنگام بازدید از وب سایت از کاربر سوال نکند.

این گزینه همچنان در دست توسعه است و احتمالا تا زمان انتشار نسخه ۹۳ کروم در اوت یا نسخه ۹۴ کروم در سپتامبر عرضه نخواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.