رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بیماری پوستی که سبب کاهش عمر می‌شود

محمد رضوانی متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به علائم بیماری لوپوس به عنوان یک بیماری خود ایمنی مزمن اظهار کرد: در این بیماری آنتی بادی‌های بدن فرد مبتلا به پوست، کلیه، کبد، قلب و دیگر ارگان‌های بدن آسیب می‌رساند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، او با اشاره به اینکه این بیماری در دونوع سیستماتیک و پوستی وجود دارد، بیان کرد: نوع سیستماتیک این بیماری که مربوط به حوزه درمانی پزشکان روماتولوژی است با علائم پوستی خود را نشان می‌دهد که به علامت پروانه‌ای شناخته می‌شود، به گونه‌ای که وقتی بینی و گونه‌های بیمار بیشتر در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرد، دچار التهاب و قرمزی می‌شود.

رضوانی گفت: راه‌های تشخیص این بیماری انجام آزمایش‌ تکه برداری است که از طریق آن می‌توان به این پی برد که فرد به کدام یک از انواع این بیماری مبتلا شده است.

این متخصص پوست تصریح کرد: باتوجه به اینکه در ۵ تا ۱۰ درصد موارد، افرادی که به نوع پوستی این بیماری مبتلا شده اند در گذر زمان با فرم سیستماتیک درگیر می‌شوند و به همین دلیل این دسته از بیماران باید سالانه آزمایش‌ انجام دهند تا در صورت ابتلا به نوع سیستماتیک روند درمان به سرعت شروع شود که به ارگان‌های داخلی بدن آسیبی وارد نشود.

او تصریح کرد: وجود پلاک‌های قرمز تا بنفش پوسته دار و گود با یک حاشیه مشخص روی پوست از علائم ظاهری این نوع از بیماری لوپوس است.

رضوانی بیان کرد: گاهی اوقات ممکن است این بیماری در سطح پوست سر ایجاد شود که می‌تواند منجر به ریزش مو شده و آسیب‌های غیرقابل بازگشتی را برای فرد به همراه داشته باشد.

او گفت: این بیماری بیشتر در بین خانم‌ها همچنین در برخی از نژاد‌ها از قبیل اسپانیایی‌ها، آفریقایی‌ها و آمریکایی‌ها شایع‌تر دیده می‌شود.

این متخصص پوست افزود: نکته حائزاهمیت این است که افراد مبتلا به نوع اول این بیماری (لوپوس پوستی) طول عمر بیشتری را نسبت به افراد مبتلا به نوع سیستمیک را خواهند داشت، زیرا در نوع دوم این بیماری آسیب‌های بسیار زیادی به تمام ارگان‌های بدن وارد می‌شود که سبب کاهش طول عمر بیمار خواهد شد.

رضوانی در خصوص راه‌های درمان این بیماری اظهار کرد: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی همچنین قرارنگرفتن در معرض تابش نور خورشید از جمله راه‌های درمان و پیشگیری خواهد بود؛ تجویز دارو‌های کورتون بصورت موضعی و تزریقی هم یکی دیگر از راه‌های درمانی بیماری لوپوس است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.