رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ارائه ۳ تبلت قدرتمند توسط شرکت سامسونگ

سیر صعودی فروش تبلت، شرکت سامسونگ را به ارائه ۳ تبلت قدرتمند در جهان واداشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک دوره زمانی وجود داشت که بازار تبلت بسیار وخیم بود. بر خلاف گوشی‌ها، تبلت‌ها با ویژگی‌های جدیدی ساخته نشده اند که هر ساله برای یک مدل جدید آپدیت و روانه بازار شوند. در همین راستا سامسونگ شایعه کرد که تبلت‌های قدرتمند جدید را در اوایل سال آینده از جمله یک مدل “Ultra” منتشر خواهد کرد.

به صورت سه ماهه، فروش تبلت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ در ۷۸.۶ میلیون واحد حمل و نقل شده توسط Statista در سطح جهانی به اوج خود رسیده است. این تعداد در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ به ۲۵.۷ میلیون واحد حمل و نقل قبل از بازگشت در سه ماهه چهارم همان سال با ۵۲.۲ میلیون ورقه تحویل و منتقل شد. مطمئناً، در این سه ماهه، اپل جدیدترین iPad Air (۲۰۲۰) مجهز به چیپست جدید ۵ نانومتری A۱۴ را با ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور تحویل داده است، اما دلیل دیگری برای تجدید حیات تبلت در آن بازه زمانی وجود داشت.

آنچه باعث چرخش بازار تبلت‌ها شد، شیوع کرونا بود. والدین و فرزندانشان که نمی‌توانستند در محل کار و یا مدرسه کار کنند، برای کار و درس به تبلت مراجعه می‌کنند؛ و با پایان روز کاری، همین دستگاه به دستگاه اصلی برای پخش ویدئو، موسیقی و بازی در ساعات شب تبدیل می‌شود.

و این باعث شد تا iPad اپل مورد تقاضا قرار بگیرد. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، درآمد آیپد با ۷۹ ٪ افزایش نسبت به سال گذشته؛ اپل با همان تراشه M۱ که در برخی از مدل‌های Mac استفاده می‌کند، صفحه برتر رده بالای iPad Pro خود را تأمین می‌کند. همچنین با استفاده از گره فرآیند ۵ نانومتری TSMC، هر M۱ SoC دارای ۱۶ میلیارد ترانزیستور خیره کننده و باورنکردنی است.

سامسونگ سال گذشته نیز تبلت‌های پیشرفته را با Galaxy Tab S۷ و S۷ Plus ارائه داد. هر دو مدل از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵+ قدرت می‌گیرند. اولی دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی بود در حالی که صفحه نمایش روی دومی ۱۲.۴ اینچ وزن داشت. هر دو صفحه با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌شوند که نمایشگر را ۱۲۰ بار در ثانیه به روز می‌کنند.

به نقل از یک منبع آگاه گفته می‌شود که سامسونگ در حال کار روی یک سری کاملاً جدید از تبلت‌های قدرتمند است که انتظار می‌رود اوایل سال آینده از جمله دو تبلت Samsung Galaxy Tab S۸ و S۸ Plus برای عرضه آماده شوند. با این حال، گفته می‌شود که یک تبلت سوم فوق العاده قدرتمند در اوایل سال آینده میلادی با عنوان Galaxy Tab S۸ Ultra در دست ساخت است، نامی را که سامسونگ برای گوشی‌های برجسته خود در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ استفاده کرد، وام گرفته است.

ویژگی تبلت Galaxy Tab S۸ Ultra

تبلت Galaxy Tab S۸ Ultra از صفحه نمایش OLED ۱۴.۶ اینچی، ۱.۷ اینچ بزرگتر از بزرگترین مدل iPad Pro ۱۲.۹ اینچی اپل بهره خواهد برد. گفته می‌شود که باتری Galaxy Tab S۸ Ultra را فعال و روشن نگه می‌دارد و در حدود ۱۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت وزن دارد. این سه تبلت هر کدام از قلم S Pen، لوازم جانبی برتر صفحه کلید QWERTY پشتیبانی می‌کنند و به سیگنال‌های Wi-Fi، LTE و ۵G متصل می‌شوند. قیمت گذاری این سه تبلت می‌تواند از ۷۴۰ دلار برای Tab S۸ شروع شود، برای Tab S۸ + به ۱، ۱۲۰ دلار افزایش یابد و برای Tab S۸ Ultra به ۱، ۳۲۰ دلار برسد.

اپل و سامسونگ دو تولید کننده برتر تبلت در جهان

اپل و سامسونگ به ترتیب دو ارائه دهنده برتر تبلت در جهان هستند که کاملاً واضح به نظر می‌رسد. هر دو شرکت در مورد تبلت‌های خود به نوآوری ادامه می‌دهند. به عنوان مثال، اولین iPad که از صفحه نمایش OLED استفاده می‌کند شایعه شده است که یک مدل iPad Air ۱۰.۸ اینچی یا ۱۰.۹ اینچی است و ممکن است در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ ظاهر شود. iPad Air (۲۰۲۰) نسخه جدیدی از Touch ID را نشان می‌دهد که اسکنر اثر انگشت در زیر دکمه روشن / خاموش واقع در کنار دستگاه مخفی می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.