رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فواید کافئین برای پوست

کافئین یک ترکیب شیمیایی خوراکی است که در گیاهان مختلفی نظیر قهوه، کاکائو، کولا و چای یافت می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از خراسان، به طور ویژه این ماده آلکالوئیدی از دسته متیل گزانتین‌ها به شمار می رود و به تازگی به انواع موضعی آن و مزایایی که می تواند برای سلامت پوست انسان داشته باشد توجه بسیاری شده است.

سرم‌های پوستی حاوی کافئین یا کرم‌های دور چشم، برای پوست مفید است؟

کافئین یک منقبض کننده عروق است و برای همین استفاده موضعی از آن به منظور کاهش التهاب، قرمزی، پف و تورم از مسیر کاهش جریان خون ناحیه ای، چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.دکتر «جان جی زامپلا» استادیار گروه پوست می گوید:« مطالعاتی که تا به امروز برای بررسی تاثیر درمانی کافئین انجام شده اند، نتایج ضد و نقیضی را نشان می دهد. همچنین در عمل ثابت شده است که محصولات حاوی این ترکیب درمواردی موثر و در موارد دیگر بی اثر بوده اند.» برای مثال اگر با مشکل تیرگی زیر چشم توام با پف کردگی رو به رو باشید، کافئین گزینه مناسبی خواهد بود. در مقابل چنان‌چه این عارضه ناشی از محتوای ژنتیکی انتقال یافته از والدین شما باشد.

مزایای ماده شیمیایی کافئین

کاهش پف و تورم، انحلال چربی،کاهش سلولیت، عملکرد آنتی اکسیدانی و تولید کلاژن

نحوه مصرف

شایان ذکر است که در صورت بروز هر گونه علایم حساسیتی، فرد باید استفاده از محصولات موضعی کافئین‌دار را قطع کند.افرادی که دچار واکنش های آلرژیک نمی شوند می توانند فراورده های مد نظر را یک تا دو بار در روز استفاده کنند. پوست خود را با شوینده مناسب پاک و سپس از سرم یا محصولات موضعی دیگر حاوی کافئین استفاده کنید.استفاده از کافئین توام با ویتامین سی و عصاره جنسینگ، می تواند تاثیر بهتری در روند بهبود کیفیت پوست و روشن سازی آن داشته باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.