رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شرایط کرونایی تهران تا ۲ هفته آینده بهبود نمی‌یابد

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با اشاره به روند افزایشی کرونا در استان تهران، گفت: همچنین پیش‌بینی می‌کنم تا انتهای هفته بازهم شاهد افزایش رشد آماری در شاخص‌های بستری و مراجعه سرپایی باشیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی با اشاره به اینکه آخرین آمارها نشان می‌دهد که با فرایند رو به رشد در شاخص‌های کرونا مواجه هستیم، گفت: شاخص مراجعه سرپایی و بستری بیماران کرونایی افزایشی بوده است؛ اما شاخص مرگ و میر تهران هنوز چندان متناسب با میزان مراجعه سرپایی افزیش نداشته است.

وی افزود: این موضوع می‌تواند به علت تاثیر تاخیر در آمار مرگ و میر نسبت به آمار بستری و مراجعه سرپایی باشد و یا اینکه شاید در خیز پنجم کرونا چون سوش دلتا غالب است، فقط سرایت پذیری افزایش یافته باشد. زیرا برخی منابع علمی می‌گویند ممکن است است ویروس منجر به افزایش مرگ و میر نشود و تنها مبتلایان را افزایش دهد.

وی درباره پیشبینی از شرایط کرونا در تهران طی روزهای آتی، اظهار کرد: قطعا شرایط تهران طی دو هفته آتی رو به بهبود نمی‌رود که به آمار کفه‌ای برسیم‌. پیش‌بینی می‌کنم تا انتهای هفته بازهم افزایش رشد آماری در شاخص‌های بستری و مراجعه سرپایی خواهیم داشت و هفته آینده در مورد شاخص مرگ و میر قدرت اظهار نظر و تحلیل بیشتری خواهیم داشت. ولی تاکنون عمده ‌ترین افزایش‌ها در شاخص مراجعین سرپایی و در وهله دوم بستری بخش عادی و سپس بستری بخش ویژه رخ داده است.

زالی با اشاره به در پیش بودن مناسبت‌هایی همچون عید قربان و غدیر و احتمال افزایش مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، تصریح کرد: توصیه‌های این چنینی از سوی ستاد ملی ابلاغ خواهد شد اما ما در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز نظرات خود را اعلام خواهیم کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.