رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بمب‌هایی که سلامت شما را منهدم می‌کند!

فست فودهای ارزان که به اسم ساندویچ متری بمبی، انرژی پلاس و… با پنیر فله ارزان و محتویات بی کیفیت تهیه می شود با سلامت ما چه می کند؟

به گزارش اینتیتر به نقل از خراسان، این روزها اینستاگرام را که باز کنی غیر ممکن است که تبلیغات مربوط به فست فود‌ها را نبینی. صاحبان فست فود‌هایی که برای جلب مشتری شیوه تهیه ساندویچ‌هایشان را به معرض دید می‌گذارند و از کیفیت و انباشتگی سوسیس و کالباس با پنیر فراوان لای نان سفید ساندویچی و وزن بالای ساندویچ برایتان می‌گویند و در آخر هم سس‌های رنگارنگی که به سمت محتویات ساندویچ سرازیر می‌شود. عمده این ساندویچ ها که به اسم متری بمب و انرژی پلاس و… از مواد پروتئینی بسیار بی کیفیت، پنیرهای فله و ارزان و شاید تاریخ مصرف گذشته تهیه می شود هر چند می تواند کاملاً سیر کننده باشد اما هیچ خاصیت غذایی ندارد بلکه ضررهای فراوانی هم دارد. اما آیا این شیوه تهیه ساندویچ، پیتزا و همبرگر و … صحیح است؟ ساندویچ‌هایی که به وزن چند کیلوگرم از انواع برگرهای گوشت قرمز، مرغ، هات‌داگ، سیب زمینی، ژامبون و… پر شده است . ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

فراموشکاریم!

ما خیلی زود یادمان می‌رود که چقدر درباره مضرات سوسیس و کالباس و افزودنی‌های سرطان‌زای آن خوانده و شنیده ایم . نیتراتی که رنگ گوشت را به صورتی زیبا و یکدست درمی‌آورد و شما فکر می‌کنید این فراورده از گوشت تازه تهیه شده است برای بدن و دستگاه گوارش ضرر زیادی دارد .

مضرات نیترات و نیتریت

نیترات و نیتریت سدیم، به عنوان نگهدارنده مانع رشد باکتری‌های خطرناکی مانند کلسترودیوم در سوسیس و کالباس می‌شود. ترکیب این مواد با هموگلوبین گوشت باعث رنگ صورتی آن می شود اما هضم و جذب مواد غذایی را دچار مشکل می‌کند و از طرفی باعث ایجاد تومورهای سرطانی هم می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، خطر سرطان در کودکانی که مادران شان هفته‌ای دو بار از این مواد استفاده می‌کنند، دو برابر افزایش می‌یابد.همچنین تحقیقات دیگر نشان می‌دهد این ترکیبات مسئول ۶۷ درصد موارد ابتلا به سرطان پانکراس هستند. این تنها بخشی از مشکل است !

چربی‌های مضر

چربی ترانس فراورده های گوشتی یعنی کالباس، سوسیس ، همبرگر و هات داگ و… بسیار بالاست و چون در روغن فراوان سرخ می‌شود، در حین فرایند پخت هم چربی زیادی جذب می‌کند به طوری که هر ۲۸ گرم سوسیس حدود ۸ گرم چربی،۱۹ میلی گرم کلسترول و ۳۲۰ میلی گرم سدیم دارد.
سوسیس و کالباس دشمن سلامت پوست

دکتر «فرید صفر»، پژوهشگر بیماری‌های پوستی معتقد است مصرف زیاد سوسیس و کالباس ممکن است در مواردی کهیر ایجاد کند اما در بیشتر موارد تشدید کننده‌ برخی بیماری‌های پوستی از جمله خارش یا بیماری‌های حاد پوستی است. بیشترین عامل تحریک کنندگی این مواد، فلفل، ادویه و مواد رنگی و افزودنی است که در آن به میزان زیاد وجود دارد بنابراین به افرادی که سابقه بیماری‌های پوستی، خارش یا کهیر دارند، توصیه می‌شود مصرف این فراورده‌ها را به حداقل برسانند.

پنیر کشدار هم مزید بر ضررها

پنیر پیتزا یکی پرچرب ترین موادی است که علاوه بر افزایش خطر چاقی ، امکان ابتلا به انواع سرطان را هم افزایش می‌دهد. چربی موجود در پنیر پیتزا اشباع شده و ترانس است. به همین دلیل توصیه می‌شود آن را با سبزیجات مصرف کنید . کش دار بودن پنیر به دلیل اسید چرب ترانس موجود در پنیر است.

اما این که این همه محصولات از کجا تهیه می شود و آیا استانداردهای لازم را دارد یا خیر؟ سوالی است که همیشه در پس زمینه ذهن مخاطبان هوشیار وجود دارد. به همین دلیل است که همیشه پیشنهاد می کنیم از فست فودها استفاده نکنید ، جایگزین‌های مناسب و خانگی آن را تهیه و با خیال راحت استفاده کنید. بیشتر از دو هفته یک بار فست‌فود آن هم به میزان و حجم کم مصرف نکنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.