رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قابلیت زیرنویس خودکار توییت های صوتی به توییتر می آید

توییتر اعلام کرد که قابلیت زیرنویس خودکار را به توییت های صوتی اضافه می کند که کاربران ناشنوا هم بتوانند از این نوع محتوا استفاده کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت توئیتر روز پنجشنبه اعلام کرد که این پلتفرم قصد دارد توئیت‌های صوتی هم منتشر کند. توئیتر برای اولین بار توئیت‌های صوتی را در ژوئن سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرد، اما در آن زمان سریعاً توسط کاربران به دلیل نبود زیرنویس مورد انتقاد گسترده قرار گرفت. عدم وجود زیرنویس برای این نوع از توئیت‌ها برای کاربرانی که مشکل شنوایی دارند موجب می‌شد که نتوانند از محتوایی که منتشر شده بهره ببرند.

اکنون، وقتی کاربران توئیت صوتی منتشر کنند، زیرنویس آن به صورت خودکار برای زبان‌های پشتیبانی شده، نمایش داده می‌شود. در حال حاضر این قابلیت از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، اسپانیایی، پرتغالی، ترکی، عربی، هندی، فرانسوی، اندونزیایی، کره‌ای و ایتالیایی پشتیبانی می‌کند. ارسال توئیت‌های صوتی فعلا فقط در دسترس کاربران iOS توئیتر قرار دارد و کاربران سایر سیستم عامل‌ها مانند اندروید نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

برای دیدن زیرنویس توئیت‌های صوتی، کاربر می‌تواند روی نماد CC در گوشه سمت راست هر توئیت ضربه بزند. زیرنویس‌ها فقط در توئیت‌های صوتی جدید و آن‌هایی که پس از فعال شدن این قابلیت ارسال می‌شوند قابل مشاهده است و توئیت‌های قدیمی از این ویژگی بی بهره هستند.

پس از عرضه این قابلیت مشخص شد که تیم ویژه‌ای برای ارائه ویژگی‌های دسترسی پذیری برای کاربران کم توان در توئیتر وجود ندارد و کارمندان به صورت داوطلبانه روی توسعه این امکانات کار می‌کنند. توئیتر پیش‌تر اعلام کرده بود که اکنون گروهی جدا از کارمندان برای طراحی و توسعه قابلیت‌های دسترس پذیری در این شبکه اجتماعی تشکیل شده است.

گفتنی است؛ ساخت زیرنویس در سرویس اتاق گفت‌وگوی صوتی توئیتر به نام Spaces هم فعال شده، توئیتر این قابلیت را در رقابت با شبکه اجتماعی کلاب هاوس عرضه کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.