رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آیا نوشیدن چای موجب کاهش وزن کودکان می‌شود؟

محققان کشف کردند که کودکان باید برای مقابله با مشکلات وزن، استرس و بیماری‌های قلبی از چهار سالگی مصرف چای را آغاز کنند.

به  گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سایر مزایای گسترده این دمنوش روزانه، کاهش خطر سکته در افراد مسن و جایگزینی برای نوشیدنی‌های شیرین است. چای سبز و چای سیاه معمولی که شامل ترکیبات فنولیک‌های فلاونوئید، ال-تیانین (L-theanine) و کافئین هستند می‌توانند به تمرکز و عملکرد شناختی نیز کمک کنند.

محقق این تحقیق، دکتر پاملا میسون، نتایج ۶۰ تحقیق علمی کاملا متفاوت در مورد چای و تاثیر آن بر سلامتی را تجزیه‌وتحلیل کرد.

نتایج نشان داد، کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis، گیاهی که از آن چای درست می‌شود) در طول زندگی، از کودکی به بعد می‌تواند سلامت قلبی عروقی را افزایش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

دکتر میسون خاطرنشان کرد: مصرف روزانه سه فنجان چای سیاه به‌عنوان بخشی از یک زندگی سالم می‌تواند حافظ سلامت جسمی و روانی در کودکی، تندرستی، سلامت دوران بلوغ، بارداری و سن بالاتر باشد.

وی افزود: والدین باید از چای به‌عنوان جایگزینی برای آب‌نبات و نوشیدنی‌های شیرین در برنامه غذایی فرزندان خود از سن چهار سالگی به بعد استفاده کنند.

این مطالعه علاوه بر این کشف کرد که ال-تیانین، آمینو اسید متمایز چای در برنامه غذایی انگلیس به آسایش افراد کمک می‌کند، استرس را کاهش می‌دهد و همراه با کافئین بر توانایی مغز، هوشیاری و تمرکز تاثیر می‌گذارد.

پلی‌فنول‌های فلاونوئید که به‌طور قابل‌توجهی به عنوان EGCG شناخته می‌شوند، ترکیب فنلی غالب در چای، باعث افزایش میزان اکسیدنیتریک شده، فشار خون را کاهش می‌دهد و آنتی‌اکسیدانی است که باعث کاهش محرک‌های آزاردهنده نیز می‌شود و علاوه بر کاهش خطر سکته‌های مغزی، خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

دکتر تیم باند، از هیأت مشاوره چای افزود: ما می‌دانیم که مصرف چای تهدید مشکلات قلبی و مرگ بر اثر سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می‌دهد و دلیل آن را نیز می‌دانیم.

وی ادامه داد: تحقیقات بالینی و آزمایشگاهی نشان می‌دهد که پلی‌فنول‌های چای قابلیت محدود کردن جذب کلسترول (LDL) از طریق روده و اهداف گیرنده‌های تنظیم‌کننده سطح کلسترول خون را دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.