رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تاثیر مصرف زیاد پروتئین حیوانی در ابتلا به سرطان

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه زیادی به خوردن غذاهای پروتئینی مخصوصا پروتئین حیوانی دارید، بهتر است بدانید محققان در پژوهش های خود متوجه شده اند که استفاده زیاد از پروتئین های حیوانی باعث افزایش ابتلا به سرطان می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دکترسلام، در این مقاله از دکتر سلام به مضرات پروتئین های حیوانی پرداخته ایم. با ما همراه شوید.طبق یک مطالعه جدید، مصرف بیش از اندازه پروتئین های حیوانی در میانسالی می تواند ریسک مرگ ناشی از سرطان را تا ۴ درصد افزایش دهد. به گفته محققان، در صورت مصرف گوشت زیاد، علاوه بر سرطان ، افراد علاقمند به مصرف گوشت ۷۴ درصد بیشتر از سایرین در معرض مرگ به هر علتی هستند و احتمال مرگ ناشی از دیابت در آنها چندین برابر خواهد بود .

حتی اگر شما به میزان متوسط گوشت مصرف می کنید ، همچنان سه برابر بیشتر از افرادی که کمتر از ۱۰ درصد کالری شان را از پروتئین تامین می کنند، در معرض مرگ ناشی از سرطان قرار دارید.

در یک مطالعه، محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۶۳۱۸ فرد بالای ۵۰ سال را مورد مطالعه قرار دادند.

طبق این مطالعه، به طورمیانگین یک فرد باید در حدود ۰.۸ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدنش مصرف کند. یعنی فردی با وزن حدود ۷۳ کیلوگرم نباید بیش از ۶۰ گرم پروتئین در روز مصرف کند. با در نظر گفتن این موضوع، یک فنجان سینه مرغ حاوی ۴۳ گرم پروتئین است. حال اگر گوشت قرمز هم در وعده های غذایی تان مصرف می کنید، به مراتب پروتئین بیشتری مصرف می کنید.

افزایش احتمال سرطان با مصرف زیاد گوشت سرخ کرده و کبابی

همچنین خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز به خصوص اگر بیش از حد سرخ یا کباب شده باشد خطر سرطان مثانه را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که سرخ کردن و کباب کردن گوشت قرمز به حدی که سطح آن کمی بسوزد می تواند مواد شیمیایی سرطان زا تولید کند.

این مطالعه نشان داد که احتمال ابتلا به سرطان مثانه در افرادی که گوشت قرمز به شدت سرخ شده یا کباب شده، بخشی از رژیم غذایی آنها بود دو برابر کسانی است که گوشت قرمز کم سرخ یا کباب شده، مصرف می کنند. براساس مطالعات حتی گوشت مرغ و ماهی نیز وقتی سرخ شده باشد، احتمال ابتلا به سرطان را به طول قابل توجهی بالا می برد.

به همین دلیل است که توصیه می شود مردم مصرف گوشت قرمز را به ۵۰۰ گرم وزن گوشت پخته شده در هفته محدود کنند و به طور کلی از خوردن گوشت پردازش شده پرهیز کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.