رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سرگیجه و حالت تهوع؛ چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که حالت سرگیجه، عدم تعادل یا چرخیدن جهان به دور سرمان را حس کرده باشیم. در صورتی که همزمان با سرگیجه شاهد حالت تهوع باشید، این موضوع می‌تواند مشکلات دیگری مانند سردرد، میگرن و کاهش سطح فشار خون را به همراه داشته باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، به طور معمول، سرگیجه به همراه حالت تهوع مشکل بسیار جدی نیست. با این حال، اگر این علائم را دارید و نمی‌دانید دلیل بروز آن چیست یا این حالت به صورت گاه و بی گاه برای شما اتفاق می‌افتد حتما موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

سرگیجه به طور کلی به حالتی اطلاق می‌شود که فرد ثابت ایستاده است، اما احساس می‌کند دنیا به دور سرش می‌گردد. بروز مشکل در گوش داخلی که مسئول ایجاد تعادل بدن است، می‌تواند باعث بروز این حالت شود.

اگر فردی دچار سرگیجه باشد، احتمالاً مشکلات تعادلی و نیز زمین خوردن را نیز تجربه خواهد کرد. در بسیاری از موارد سرگیجه به طور طبیعی پس از مدتی برطرف می‌شود، اما در صورتی که این مشکل ادامه دار بود، با مراجعه به پزشک می‌توانید مشکل خود را حل کنید.

در صورتی که علائم ذیل را داریم مراجعه به پزشک ضروری است:

۱- سردرد شدید، درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی، ضربان تند قلب، یا دو بینی

۲- از دست دادن حس در دستان و پا‌ها

۳- دچار سردرگمی شدن

۴- داشتن مشکل در راه رفتن

۵- ناتوانی در کنترل تعادل و جلوگیری از افتادن

۶- غش کردن

۷- داشتن تب

یکی از دلایل بروز سرگیجه مصرف مشروبات الکلی است. دلیل سرگیجه در این افراد این است که الکل باعث تنگ شدن عروق می‌شود و در نتیجه سطح مایع در گوش درونی دچار نوسان می‌شود. در این حالت، بروز سرگیجه می‌تواند حالت تهوع را نیز به همراه داشته باشد. الکل خود به تنهایی با تحریک معده باعث بروز حالت تهوع می‌شود.

کسانی که در مصرف مشروبات الکلی زیاده روی می‌کنند ممکن است دچار علائم زیر شوند:

۱- لکنت در گفتار

۲- چهره قرمز

۳- دو بینی

۴- بی خوابی

۵- واکنش‌های کند

متخصصان تاکید دارند ترک مصرف مشروبات الکلی می‌تواند به میزان زیادی مشکلات این افراد را حل کند. مشروبات الکلی همچنین باعث برهم خوردن سوخت و ساز بدن شده و آسیب‌های جدی به سلول‌های مغز وارد می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.