رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

انواع ماسک بابونه که باعث شفافیت پوست می‌شوند

جوشانده بابونه و مخلوط آن با موادی دیگر، می‌تواند برای شادابی پوست معجزه کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای مراقبت از پوست، بابونه یکی از رایج‌ترین موارد استفاده در بین خانم هاست. یکی از فواید جوشانده بابونه کمک به مبارزه با آکنه و عوارض جانبی آن است. آکنه نوعی بیماری پوستی است که منافذ پوست را با باکتری ها، روغن اضافی و سایر ناخالصی‌های منجر به التهاب می‌بندد که بابونه به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی به تسکین آکنه کمک می‌کند.

همچنین بابونه علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، رنگ پوست ناصاف و کک و مک را کاهش می‌دهد. این نوع علائم هنگامی ظاهر می‌شوند که پوست در معرض عناصر زیست محیطی مضر مانند اشعه ماورا بنفش، آلودگی، استعمال دخانیات و … باشد. به جای اینکه منتظر علائم قابل مشاهده پیری زودرس پوست باشید، بهتر است از روش پیشگیرانه استفاده کنید که مهمترین آن‌ها استفاده از بابونه است.

اگزما یکی از شایع‌ترین اختلالات پوستی ناراحت کننده است که منجر به خارش شدید می‌شود. خوشبختانه بابونه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. ثابت شده است که استفاده از کرم‌های غنی از عصاره بابونه می‌تواند خارش ناشی از این بیماری را تسکین دهد.

در این گزارش سه مورد از مهمترین ماسک‌های طبیعی ساخته شده از جوشانده بابونه به شما ارائه می‌شود که امیدواریم آن‌ها را امتحان کرده و از آن‌ها بهره‌مند شوید:

مواد تشکیل دهنده ماسک جو دوسر و بابونه برای پوست

  • جو دوسر فنجانی
  • ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر سفید “به میل خود”
  • یک چهارم فنجان چای بابونه

طرز تهیه ماسک جو دوسر و بابونه برای پوست

پس از دم کردن چای بابونه دو قاشق غذاخوری از این چای را به جو دوسر، جوش شیرین و عسل اضافه کنید. اگر مخلوط خشک است، چای بیشتری اضافه کنید تا قوام مورد نظر حاصل شود. شکر سفید را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. صورت خود را بشویید و پس از خشک کردن ماسک را به صورت خود بمالید. بگذارید ۵ دقیقه بماند، پس از آن ماسک را بشویید و مقداری کرم مرطوب کننده بزنید.

مواد تشکیل دهنده روغن زیتون و ماسک بابونه

  • یک چهارم فنجان روغن زیتون
  • یک دوم فنجان شکر سفید
  • ۱ عدد چای کیسه‌ای بابونه

طرز تهیه ماسک روغن زیتون و بابونه

پس از تخلیه کردن محتویات کیسه چای در یک کاسه شکر سفید و روغن زیتون را به ظرف اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید و با استفاده از دو انگشت اول خود، ماسک را با حرکات دورانی به صورت یکنواخت روی صورتتان بمالید. مراقب باشید که به نواحی حساس اطراف چشم نزدیک نشوید. سپس بگذارید ۱۰-۲۰ دقیقه روی آن بماند.صورت خود را با آب سرد بشویید و پس از آن خشک کنید.

مواد تشکیل دهنده ماسک بادام و بابونه

  • چای بابونه “یک کیسه”
  • ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۲-۳ قطره روغن بادام
طرز تهیه ماسک روغن بادام و بابونه

محتوای یک کیسه چای بابونه را درون یک کاسه خالی کرده و عسل، جو دوسر و روغن بادام را به کاسه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس با استفاده از انگشتان خود، ماسک را به صورت یکنواخت در حرکات دورانی بمالید. اطمینان حاصل کنید که از قسمت ظریف اطراف چشم خود جلوگیری کنید. بگذارید ۱۰-۲۰ دقیقه روی آن بماند. در آخر، صورت خود را با استفاده از آب سرد بشویید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.