رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تاثیر مثبت مواد غذایی ارگانیک بر عملکرد مغز کودکان

نتیجه یک مطالعه بین‌المللی حاکیست کودکانی که از مواد غذایی ارگانیک تغذیه می‌کنند، از رشد ذهنی بهتری برخوردارند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، ارگانیک به مواد غذایی گفته می‌شود که در کشت، برداشت و عرضه آن‌ها از مواد شیمیایی از نوع آفت‌کش یا کودهای شیمیایی استفاده نشده است. این امر در مورد پرورش حیوانات نیز صدق می‌کند.

در این مطالعات متخصصان در اسپانیا سطح «هوش سیال» کودکان را که توانایی حل منطقی مسائل با استفاده از «حافظه کوتاه مدت» دارد، بررسی کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند: رژیم غذایی سالم‌تر می‌تواند تاثیری مستقیم بر رشد مغزی کودکان داشته باشد.

جوردی خولوِز، مولف ارشد این گزارش که با محققان سازمان بهداشت جهانی همکاری داشته است می‌گوید: رژیم غذایی ارگانیک مغذی‌تر از غذاهای آماده (فست‌فود) و حاوی موادی از جمله اسیدهای چرب، ویتامین و آنتی‌اکسیدان است که برای کارکرد مناسب مغز ضروری است. ترکیب این مواد احتمالا عملکرد ذهنی را در دوران کودکی تقویت می‌کند.

دانشمندان همچنین می‌گویند عواملی از جمله مصرف غذاهای آماده (فست‌فود) و زندگی در خانه‌های شلوغ و مملو از دود سیگار موجب کاهش سطح «هوش سیال» می‌شود.

افزون بر این، قرار گرفتن در معرض ذرات آلاینده کوچک موسوم به «پی‌ام ۲.۵» با کاهش حافظه کوتاه‌مدت مرتبط دانسته شده است. این ذرات در نتیجه سوزاندن چوب، سیگار، کاغذ، فعل و انفعالات شیمیایی وغیره پدید می‌آیند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت،‌ تحقیقات این تیم شامل ۱۲۹۸ کودک ۹ تا ۱۱ ساله از شش کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، یونان، لیتوانی و نروژ بوده است.

همچنین گزارش این تحقیقات در نشریه «اِنوایرُنمنتال اینترنشنال» منتشر شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.