همه چیز درباره زبان برنامه نویسی پایتون و بازار کار آن

چرا باید پایتون را یاد بگیرید؟ کدام مهارت ها برای برنامه نویسان پایتون ضروری است؟ بازار کار برنامه نویسان پایتون چگونه است؟ همه چیز درباره زبان برنامه نویسی پایتون و بازار کار آن را در مطلب زیر مطالعه کنید.

اینتیتر- سحر زمانی؛ یکی از بزرگترین چالش های پیش رو علاقه مندان به یادگیری زبان های برنامه نویسی انتخاب یکی از این زبان هاست. از آنجایی که بسیاری از زبان های برنامه نویسی بیش از حد پیچیده هستند، برخی از افراد به دلیل انتخاب نادرست در اوایل و یا اوسط کار اشتیاقشان را نسبت به یادگیری آنها از دست میدهند. در حالی که با یک انتخاب درست هم می توان در وقت صرفه جویی کرد و هم به آسانی یک زبان برنامه نویسی را یاد گرفت و از طریق آن کسب درآمد کرد. پایتون از جمله ساده ترین و راحت ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری است. شما با انتخاب یادگیری این زبان از طریق وب سایت آموزش آنلاین فرادرس می توانید فرصت های شغلی بی نظیری را در بازار کار برنامه نویسان برای خود فراهم آورید. در این مطلب به شرح همه چیز درباره زبان برنامه نویسی پایتون و بازار کار آن خواهیم پرداخت و به همه سوالات شما در این رابطه پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چرا یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون از دیگر زبان ها بهتر است؟

حال شاید برایتان این سوال پیش بیایید که چرا آموزش برنامه نویسی پایتون انتخاب بهتری است؟ در پاسخ به این سوال ابتدا باید از مزایا و کاربردهایی که این زبان برنامه نویسی دارد برایتان بگوییم و سپس تصمیم گیری بر عهده شماست. برخی از مزایای پایتون به شرح زیر است:

۱.سادگی زیان برنامه نویسی پایتون

همانطور که پیشتر اشاره کردیم پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی ساده شناخته می شود اما منظور از سادگی، سطح پایین بودن این زبان نیست. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های معروف مانند گوگل، اینستاگرام و پینترست از این زبان برای توسعه برنامه هایشان استفاده می کنند. مبتدیان می توانند با یادگیری این زبان، اصول برنامه نویسی را به طور کامل فرا بگیرند. نکته جالب دیگر در خصوص این زبان برنامه نویسی این است که به دلیل قابل فهم بودن، حتی کودکان نیز می توانند آن را یاد میگیرند.

همه چیز درباره زبان برنامه نویسی پایتون و بازار کار آن

۲.قابلیت اجرا کدهای پایتون در اکثر پلتفرم ها

اسکریپتی بودن پایتون از دیگر مزیت های این زبان برنامه نویسی است که باعث می شود کدهای آن در بسیاری از پلتفرمها مانند ویندوز، مکینتاش، سیستم های موبایل و پلی استیشن قابل اجرا باشد.

۳.ترجمه آسان کدهای پایتون

از دیگر مزیت های این زبان برنامه نویسی قابلیت ترجمه آسان کدهایش است که منجر به کاهش هزینه نگهداری و توسعه این برنامه می شود. همچنین موانع تخصصی را از سر راه برنامه نویسان برمیدارد.

۴.کاربردی بودن زبان برنامه نویسی پایتون

از زبان برنامه نویسی پایتون می توان در برنامه های توسعه نرم افزاری و برنامه های کاربردی، توسعه زبان، نمونه سازی، برنامه های کاربردی طراحی گرافیک و … استفاده کرد. با توجه به موارد ذکر شده، پایتون می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای آموزش برنامه نویسی باشد.

همه چیز درباره زبان برنامه نویسی پایتون و بازار کار آن

مهارت های لازمی که هر برنامه نویس پایتون باید بلد باشد

پس از اینکه از مزایای زبان برنامه نویسی پایتون مطلع شدیم، زمان آن فرا می رسد تا ببینیم کدام مهارت ها برای برنامه نویسان پایتون ضروری هستند. اگر قصد دارید درآمدتان را از طریق برنامه نویبسی پایتون افزایش دهید، به شما پیشنهاد می کنیم تا به آموزش مهارت های زیر بپردازید.

۱.یادگیری نحوه کار با پایگاه داده

یکی از مهارت های ابتدایی که هر برنامه نویس پایتون باید بلد باشد، نحوه کار با پایگاه داده هاست. برای ساخت هر نرم افزار و برنامه ای ابتدا نیاز است تا آموزش کار با پایگاه داده در پایتون را ببینید و سپس می توانید با ذخیره داده های مورد نیاز و اتصال به پایگاه آنها، نرم افزار مورد نظرتان را بسازید.

۲.یادگیری شی گرایی

آموزش شی گرایی در پایتون یکی از مهارت های مهمی است که برای کار کردن با این زبان برنامه نویسی باید مدنظر داشته باشید. اما شی گرایی چیست و چه کاربردی دارد؟ همانطور که میدانید در جهانی زندگی می کنیم که از مجموعه ای از اشیا تشکیل شده است که هر کدام دارای هویت و وظیفه خاصی هستند. برنامه نویسی شی گرا هم همین اصل کلی را مدنظر قرار داده است و داده ها را با استفاده از شی ها کنار یکدیگر قرار می دهد تا برنامه ای را خلق کند. یادگیری شی گرایی در پایتون به شما کمک میکند تا کد هایتان را به صورت بهینه سازماندهی کرده و در استفاده از منابع تان صرفه جویی کنید.

۳.آموزش هوش مصنوعی

این روزها به راحتی می توانید ردپای هوش مصنوعی را در تمامی نرم افزارها و برنامه ها مشاهده کنید. حتی بسیاری از کسب و کارها برای توسعه کارشان و کسب درآمد بیشتر از این هوش بهره می برند. اما سوالی که پیش می آید این است که هوش مصنوعی چه کاربردی دارد؟ این هوش به جای انسان براساس داده هایی که در اختیارش گذاشته می شود به پردازش اطلاعات می پردازد و تصمیم گیری میکند. از این رو آموزش هوش مصنوعی با پایتون این امکان را به شما می دهد تا از آن در پروژه هایتان استفاده کنید و برنامه هایتان را به صورت اصولی پیاده سازی کنید.

۴.یادگیری فریم ورک کیوی

همانطور که پیشتر گفته شد، پایتون به عنوان یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان شناخته می شود و دارای فریم ورک های متعددی نیز است. فریم ورک کیوی یکی از آنهاست که در پلتفرم های موبایل و دسکتاپ بسیار کاربرد دارد. شما با آموزش فریم ورک کیوی می توانید به توسعه اپلیکیشن های موبایلی و دسکتاپ بپردازید.

۵.یادگیری فریم ورک جنگو

جنگو از جمله فریم ورک های رایگان و اپن سورس پایتون است و بسیاری از موانع کدنویسی را از سر راه برنامه نویسان برداشته است. آموزش فریم ورک جنگو این امکان را برای شما فراهم می آورد تا با سرعتی بالا و بدون نیاز به نوشتن کدهای تکراری به توسعه برنامه هایتان بپردازید.

همه چیز درباره زبان برنامه نویسی پایتون و بازار کار آن

فرصت های شغلی برنامه نویسان پایتون کدامند؟

خبر خوب این است که بازار کار برنامه نویسان پایتون بسیار گسترده است و همیشه کار برایشان وجود دارد. هر برنامه نویس پایتون با توجه به میزان دانشی که از این زبان برنامه نویسی محبوب دارد می تواند در بازار کار شغلی را برای خود دست و پا کند. این برنامه نویسان قاعدتا اگر میزان دانش و تسلط بیشتری درباره پایتون داشته باشند، به طبع درآمد بیشتری را نیز کسب خواهند کرد. از برنامه نویسی اپلیکیشن های موبایلی و کامپیوتری گرفته تا تدریس آنلاین پایتون، کار تحلیل گری داده ها و بسیاری از عناوین شغلی دیگر از جمله فرصت هایی است که برای برنامه نویسان پایتون فراهم است. در ادامه تعدادی از پردرآمدترین عناوین شغلی بازار کار پایتون را معرفی می کنیم:

  • مهندس هوش مصنوعی
  • مهندس نرم‌ افزار
  • توسعه‌ دهنده نرم‌ افزار
  • تحلیل‌ گر امنیت اطلاعات
  • مدیر فناوری اطلاعات
  • توسعه‌ دهنده وب
  • مدیر شبکه و سیستم
  • توسعه‌ دهنده نرم‌افزارهای موبایل

در این مطلب تلاش کردیم تا به صورت خلاصه و با زبانی ساده به شرح همه چیز درباره زبان برنامه نویسی پایتون و بازار کار آن بپردازیم. اگر به یادگیری این زبان برنامه نویسی مشتاق هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا به وب سایت دانشگاه مجازی فرادرس مراجعه کنید. این وب سایت سالهاست که در زمینه های آموزش علوم کامپیوتری و برنامه نویسی و علوم دانشگاهی در میان دوستداران این حوزه زبانزد بوده و بسیاری از برنامه نویسان از آموزش های کاربردی آن بهره برده اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.