افراد مبتلا به کرونا واکسن نزنند

سوالات بسیاری درباره این که آیا افرادی که کرونا گرفته اند و زمان تزریق واکسن آن هاست ، واکسن بزنند یا نه ؟ یا این که افرادی که واکسن می‌زنند ممکن است دچار ایست قلبی شوند ؟

به گزارش اینتیتر به نقل از خراسان، این سوالات را دکتر«سیدعلی جمالیان»، رئیس بیمارستان شهید لواسانی پاسخ می‌دهد. وی در پاسخ به این‌که چرا برخی از بیماران قلبی بعد از تزریق واکسن دچار ایست قلبی می‌شوند، می‌گوید: «این موضوع اصلا بحث علمی ندارد، مگر می‌شود که یک واکسن قبل از تزریق تست نشده باشد، این موضوع یک هم زمانی است که اتفاق می‌افتد و فرد دچار سکته قلبی می‌شود، مثل بقیه افراد که امکان دارد این اتفاق برایشان بیفتد، ممکن است فردی در طول روز دچار سکته قلبی شود و دو روز قبل هم واکسن کرونا تزریق کرده باشد.»

هر واکسنی مثل واکسن آنفلوآنزا عوارضی دارد، اما امکان دارد که واکنش حساسیتی خاصی داشته باشد، نه آن‌که سکته قلبی و مغزی و همه بیماری‌ها را به گردن واکسن بیندازیم، آن هم در شرایط ترس واکسیناسیون که مهم‌ترین امر در شرایط روز دنیا ست.

وی می‌گوید: «ما به بیماران قلبی قبل و بعد از واکسن توصیه می‌کنیم که داروهایشان را به هیچ وجه قطع نکنند، مثلاً برخی از بیماران عمل شدند و باید قرص پلاویکس بخورند و به ما می‌گویند یک نفر گفته این قرص را قبل از تزریق واکسن قطع کنید، آن‌ها هم سه تا چهار روز مصرف این قرص را قطع می‌کنند و همین باعث ایجاد لخته می‌شود و سکته می‌کنند.»

جمالیان می‌افزاید:« کسانی که بیمار کرونایی هستند اگر واکسن بزنند، مشکلات و عوارض بسیاری برای آن ها خواهد داشت، این افراد اگر نوبت شان شد واکسن نزنند و قبل از انجام واکسن حتماً تست پی‌سی‌آر بدهند و پزشک متخصص آن‌ها را ببیند تا مطمئن شوند که بیمار نیستند.»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.