رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کارگردان‌های معروفی که از پروژه‌های سینمایی اخراج شدند!

در پروژه‌های سینمایی همه چیز خوب پیش نمی‌رود و گاهی اتفاقاتی می‌افتد که منجر به اخراج کارگردان‌های مطرح از این پروژه‌ها می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اینجا می‌توانید تعدادی از کارگردان‌های برجسته را ببینید که به دلایل مختلفی از فیلم‌ها اخراج شدند.

برایان سینگر

برایان سینگر شاید یکی از جدیدترین کارگردان‌هایی باشد که از ساخت یک پروژه اخراج شده است. تنها سه هفته به اتمام تولید فیلم سینمایی «حماسه کولی» باقی مانده بود که او از کارگردانی این فیلم کنار گذاشته شد. استودیو فاکس قرن بیستم مدعی شد که سینگر چندین بار از صحنه فیلمبرداری ناپدید شده و به همین دلیل مدیر فیلمبرداری مجبور شده کارگردانی دیگر را بر عهده بگیرد. همچنین تنش‌ها و اختلافات سینگر با بازیگر اصلی فیلم (رامی مالک) یکی دیگر از دلایل کنار گذاشته شدن وی بود. با این حال نام سینگر به عنوان کارگردان فیلم در تیتراژ باقی ماند.

استیون سودربرگ

«مانیبال» یکی از بهترین فیلم‌های درام و ورزشی است که البته در هنگام تولید مشکلاتی را تجربه کرده است. سودربرگ کارگردان مهمی است و اخراج او معمولاً در فیلم‌های سینمایی رخ نمی‌دهد؛ اما این اتفاق در فیلم سینمایی مانیبال افتاد و او از سوی کمپانی سونی کنار گذاشته و بنت میلر به عنوان کارگردان این پروژه انتخاب شد. میلر ساخت این فیلم پردردسر را بر عهده گرفت و در نهایت توانست برای آن نامزد بهترین فیلم اسکار شود.

آنتونی مان

با وجود اینکه برای انتخاب کارگردان فیلم سینمایی «اسپارتاکوس» در سال ۱۹۶۰ با نقش آفرینی کرک داگلاس، جست‌وجوی زیادی صورت گرفت، اما اولین نفری که برای کارگردانی این پروژه انتخاب شد، نتوانست کارگردانی فیلم را انجام دهد. آنتونی مان اولین نفری بود که به خاطر توانایی‌اش در ساخت فیلم‌های وسترن انتخاب شد؛ اما در فاصله یک هفته مانده به آغاز فیلمبرداری از این پروژه اخراج شد. پس از او استنلی کوبریک که تنها ۳۰ سال داشت و فیلمی به اهمیت «اسپارتاکوس» را کارگردانی نکرده بود، برای ساخت این اثر انتخاب شد.

جورج کیوکر

کیوکر که در سال ۱۹۸۳ درگذشت، یکی از مهمترین کارگردان‌های هالیوود محسوب می‌شود و با این حال سابقه اخراج از فیلم سینمایی «بر باد رفته» را در کارنامه‌اش دارد. او به مدت حدوداً دو سال کارهای پیش تولید این فیلم سینمایی را انجام داده بود و در اقدامی عجیب سه هفته مانده به آغاز فیلمبرداری از این پروژه اخراج شد. دلیل رسمی این اتفاق، اختلافات کیوکر با دیوید او. سلزنیک، تهیه کننده فیلم عنوان شده است. گفته می‌شود اختلافات آن‌ها در زمینه برنامه ریزی فیلمبرداری و همینطور فیلمنامه بوده است. البته پس از این اخراج همکاری کیوکر کم و بیش با این پروژه ادامه داشت و به طور غیررسمی به عنوان مشاور برخی از بازیگران فعالیت کرد.

استنلی کوبریک

در سال ۱۹۷۶، استنلی کوبریک چندین فیلم مهم را کارگردانی بود که عموماً مورد استقبال و نقدهای مثبت منتقدان قرار گرفته بودند. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «اسپارتاکوس» در سال ۱۹۶۰، «دکتر استرنج لاو» در ۱۹۶۴، «۲۰۰۱؛ یک اودیسه فضایی» در سال ۱۹۶۸، و «پرتقال کوکی» در سال ۱۹۷۱ اشاره کرد. اگرچه رزومه کاری او بسیار موفقیت آمیز بود، اما به اندازه کافی خوب نبود تا از اخراج شدن او از فیلم «سربازهای یک چشم» جلوگیری کند.

کوبریک در ابتدا قصد داشت فیلمی از یک سرباز کهنه کار در جنگ جهانی اول بسازد که کمپامی MGM حاضر نشد روی آن سرمایه گذاری کند. در پی این ماجرا پیشنهاد کارگردانی یک فیلم سینمایی به وی داده شد که مارلون براندو در آن باز می‌کرد. البته همه چیز خوب پیش نرفت و اختلافات باعث شد که کوبریک اخراج و براندو جایگزین وی برای کارگردانی شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.