رپورتاژ آگهی چیست و چه مزایایی برای سئو سایت دارد؟

در این مطلب قصد داریم به سوال رپورتاژ آگهی چیست و چه مزایایی برای سئو سایت دارد بپردازیم. اگر به حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو علاقه مند هستید در ادامه با ما همراه باشید.

اینتیتر – آرش شایان؛ با توجه به فراگیری عصر دیجیتال، تغییر در سبک کسب و کارها و تبدیل فروش های آفلاین به آنلاین، روز به روز اهمیت موتورهای جستجو بیشتر از پیش به چشم می خورد. در جهان امروز برای پیدا کردن محصول مورد نظر و خرید آن کمتر کسی هست که قبل از هر اقدامی دست به سرچ در گوگل نزند. حتی سنتی ترین افراد هم اگر خودشان این کار را انجام ندهند، قبل از خرید از جوان تر ها درخواست جستجو در اینترنت را دارند تا برای نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

از تمامی این پیشرفت ها هم بگذریم، شیوع و پاندمی کویید ۱۹ در ایران بیشتر از قبل مردم را مجبور به خرید های آنلاین کرده است تا جایی که دیگر فقط فروشگاه های بزرگ مثل دیجی کالا نیستند که امروز تجربه خرید آنلاین و باکیفیت را برای همگان فراهم می کنند بلکه بسیاری از کسب و کارهای حتی کوچک با ایجاد یک وب سایت محصولات خود را برای عرضه به همه دنیا نمایش می دهند.

اما نکته بسیار مهم دقیقا همین جاست؛ با حضور کسب و کارها و فروشگاه های بزرگ آنلاین در بین میلیونها وب سایت داخل گوگل اصلا شانسی برای کسب وکارهای نوپا باقی می ماند؟

دقیقا از همین سوال به اهمیت SEO پی می بریم. شک دارم کسی باشد که وب سایتی داشته و کسب و کارش را هم آنلاین کرده باشد ولی از SEO چیزی نشنیده باشد. با این فرض که همه به این موضوع و اهمیت آن آگاه هستیم به بحث اصلی خودمان یعنی رپورتاژ آگهی می پردازیم.

رپورتاژ آگهی چیست؟

حال که موضوع در مطلب ” رپورتاژ آگهی چیست و چه مزایایی برای سئو سایت دارد؟”  روشن شد و اهمیت آن را بیشتر برای کسب و کارها درک کردیم به سراغ تعریف رپورتاژ آگهی می پردازیم.

پیشتر نیز اشاره کردیم که با توجه به رقابت زیاد در موتور های جستجویی مانند گوگل برای اینکه بیشتر دیده شویم و به واسطه آن، فروش بیشتر را تجربه کنیم، باید در ویترین گوگل قرار بگیریم. همانطوری که فروشنده ها در مغازه برای دیده شدن محصولاتشان نمونه هایی از آن را با نورپردازی و تزیین بیشتر در معرض دید همگان قرار می دهند، ما هم نیازمند این امر هستیم اما اینبار در ویترین گوگل!

ویترین گوگل کجاست؟

صفحه اول هر موتور جستجو در واقع مانند همان ویترین پر زرق و برق مغازه هاست. هر چه در این ویترین بالاتر باشیم امکان دیده شدنمان بیشتر و به همین اندازه احتمال فروشمان نیز بالاتر می رود.

رپورتاژ آگهی چیست و چه مزایایی برای سئو سایت دارد؟

چطور در جایگاه یک گوگل قرار بگیریم؟

در واقع این سوال اصلی ماست که پاسخ آن در دل همان SEO وب سایت و محتواهای ما قرار دارد. هرچه محتوای ما ارزشمندتر، با کیفیت تر و مفیدتر باشد این پالس را به گوگل میفرستیم که این محتوا هم مناسبتر است و هم SEO بهتری دارد. گوگل هم چیزی نیست جز یک فروشگاه بزرگ با این تفاوت که گوگل محتوا می فروشد و ما محصولاتمان را. پس اگر به گوگل اثبات کنیم محصولمان با کیفیت تر از از دیگر رقباست قطعا گوگل هم ما را در ویترین خود و در بهترین جایگاه قرار می دهد.

اما نکته مهمی که نباید از خاطرمان برود این است که فقط محتوای خوب و باکیفیت کافی نیست. ما برای ادعای کیفیت سایتمان باید به گوگل نشان دهیم دیگران نیز ما را تایید می کنند و گویی آنها هم به کیفیت ما شهادت می دهند. رپورتاژ آگهی و لینک سازی در واقع ایجاد همان ایجاد اعتبار نزد گوگل را برای ما انجام می دهد.

رپورتاژ آگهی یک نوع آگهی تبلیغاتی است که معمولا به صورت یک گزارش در رسانه های مختلف خبری نمایش داده می شود. این نوع از تبلیغات که به صورت غیر مستقیم به معرفی یک محصول یا خدمات می پردازد در کنار تبلیغات نامحسوس به مخاطب خود آگاهی و اطلاعاتی را نیز می دهد و حتی ممکن است آموزشی را هم در مطلب خود به مخاطبش ارائه دهد.

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر SEO سایت ما دارد؟

حال که قدری بیشتر در مورد رپورتاژ آگهی اطلاعات پیدا کردیم، لازم است به سوالی مهمتر پاسخ دهیم. رپورتاژ آگهی چطور و چگونه بر SEO سایت ما تاثیر دارد؟ کار اصلی منتشر کننده رپورتاژ ( وب سایتی که در آن سفارش رپورتاژ آگهی دادیم ) لینک دهی به وب سایت شماست. لینک هایی که نقش همان تاییدیه اعتبار پیش گوگل را برای ما ایفا می کنند.

گوگل روزانه به وسیله ربات های جستجوگر خود به سایت هایی که قبلا در این موتور جستجو ثبت شده باشند، سر می زند و با بررسی آنها مطالب جدید را ایندکس و در معرض دید مخاطبان خود قرار می دهد. در صورتی که سایتی مطلب جدیدی منتشر کرده باشد، بلافاصله آن را در لیست نمایش خود قرار داده و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط و کیفیت محتوا در جایگاه های مختلف خود به مخاطبانش نمایش می دهد.

چرا سایت های خبری برای انتشار رپورتاژ آگهی ما بهتر هستند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم گوگل روزانه به وب سایت های مورد تایید خود سر می زند و اگر محتوای جدیدی منتشر کرده باشند، آنها را در لیست و صفحات سرچ خود قرار می دهد. پر واضح است این سرکشی گوگل زمانی بیشتر می شود که یک سایت دائما در حال به روز رسانی باشد.

با این توصیفات سایت هایی که دائما در حال به روز رسانی هستند که بر اساس ساختار کاریشان باید محتوای بیشتر تولید و منتشر کنند. پس در این شرایط رسانه های خبری و خبرگزاری ها با توجه به نوع کارشان و پوشش اخبار قطعا از بهترین گزینه ها برای سرکشی بیشتر ربات های گوگل هستند.

رپورتاژ آگهی چیست و چه مزایایی برای سئو سایت دارد؟

وجود اخبار زیاد در حوزه های مختلف این فرصت را برای رسانه های خبری ایجاد میکند تا بتوانند در هر لحظه خوراک بیشتری از نوع محتوا به خورد مخاطبان خود دهند و این موضوع خود بهانه ایست که بیشتر مورد توجه گوگل باشند.

دامین اتوریتی چیست؟

همانطور که گفته شد گوگل عاشق محتوای خوب و باکیفیت است و از آنجایی که رسانه های خبری بر اساس نوع فعالیتشان دائما در حال تولید محتوا هستند، گوگل نیز به طور قطع بیشتر از دیگر وب سایت ها به سایت های خبری علاقمند است. از همین رو این سایت ها حتی در ابتدای فعالیت خود نیز توجه گوگل را به خود جلب می کنند.

همین توجه به مرور زمان باعث ارزشمندتر شدن و بالا رفتن اعتبارشان نزد گوگل می شوند که این موضوع به بازدید بالا و حتی در رنکینگ های بالای وب سایت های مهمی مانند الکسا قرار گیرند.

گوگل این اعتبار را با یک عدد که بین ۰ تا ۱۰۰ قرار دارد، نشان می دهد که به آن اصطلاحا دامین اتوریتی یا همان قدرت دامنه گفته می شود.

البته گوگل چند سالی است که خودش بنا به دلایلی دیگر این عدد را نمایش نمی دهد اما به این معنا نیست که دامین اتوریتی برای گوگل بی ارزش شده است. فقط برای رقابتی تر شدن جایگاه ها در گوگل و عدم سو استفاده برخی از سایت ها دیگر به صورت نمایش عمومی این عدد در دسترس نیست. اما نگران نباشید سایت های زیادی هستند که این عدد را به صورت تخمینی و با در نظر گرفتن همان الگوریتم های گوگل در دسترس یوزرهای خود قرار می دهند.

یکی از معتبرترین این وب سایت ها، MOZ است که با مراجعه به آن می توان عدد تقریبی محاسبه شده برای قدرت دامنه هر وب سایتی را مشاهده کرد.

با این تفاسیر هر چه عدد این دامین اتوریتی بالاتر باشد و به عدد ۱۰۰ نزدیکتر باشد یعنی اعتبار آن سایت نزد گوگل بیشتر بوده و به همین واسطه تاییدیه این سایت برای کسانی که به آنها لینک می دهد بیشتر است.

لینک های داخل رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو سایت ما دارند؟

در واقع رپورتاژ آگهی چون به صورت یک محتوای متنی بوده و ارزش محتوایی آن صرفا اشاره تبلیغاتی آن نیست، گوگل نیز کمتر نسبت به آنها سخت گیری می کند و معمولا ارزش لینک آنها را به لینکی در رپورتاژ قرار دارد نیز منتقل می کند.

بله درست متوجه شدید ربات های خزنده گوگل در هنگام خزش بین مطالب یک سایت وقتی به یک لینک میرسند، از ارزش و امتیاز آن سایت امتیازی هم برای آن لینک در نظر گرفته و به مسیر خزش خود ادامه می دهند.

رپورتاژ آگهی چیست و چه مزایایی برای سئو سایت دارد؟

تفاوت لینک های فالو با لینک های نوفالو چیست؟

در حین خزشی که برایتان تعریف کردم دو دستور مهم در برنامه خزنده های گوگل وجود دارد که فالو یا نوفالو بودن آن لینک را به خزنده ها نشان می دهند.

در صورتی که بک لینک خارجی به صورت نوفالو در یک وبسایت وجود داشته باشد، خزنده گوگل با رسیدن به آن لینک متوقف شده و فقط بخشی از امتیاز آن سایت را برای لینک موجود در نظر می گیرد و به مسیر خود ادامه می دهد. اما اگر آن لینک در کدهای وب سایت منتشر کننده رپورتاژ با عنوان فالو ثبت شده باشد، خزنده گوگل قبل از ادامه مسیر در وب سایت ناشر از طریق آن لینک به سایتی که سفارش رپورتاژ داده نیز سری می زند و برای آن سایت و مطالبش را نیز ایندکس مجدد انجام می دهد. با اعتباری که لینک فالو برای این وبسایت ایجاد می کند، نه تنها گوگل به آن سایت سرکشی می کند بلکه از امتیاز بیشتری نسبت لینک نوفالو به آن دامنه می دهد.

اهمیت تعداد بک لینک های گرفته شده از دیگر سایت ها چه تاثیری بر SEO سایت ما دارد؟

هر چه اعتبار ما نزد گوگل بیشتر باشد، شانس بالاتر بودن ما در میان رتبه هایش بیشتر می شود. به همین نسبت هر چه اعتبارنامه های ما به واسطه لینک های دریافتی از وب سایت هایی معتبر با بروزرسانی مناسب بازدید و دامین اتوریتی بالا بیشتر باشد، قطعا ما شرایط بهتری برای SEO سایت شما فراهم خواهد شد.

تمام مطالب جوابی مناسب برای سوال رپورتاژ آگهی چیست و چه مزایایی برای سئو سایت دارد؟ است قطعا با انتشار رپورتاژ آگهی در وب سایت های معتبر و با در نظر گرفتن مواردی که در بالا ذکر کردیم میسر خواهد شد.

رسانه خبری این تیتر با شرایطی مناسب و رزومه ای بسیار خوب، برای رپورتاژهایتان این امکان را فراهم می آورد تا با سئویی باکبفیت، رتبه های برتر را در گوگل کسب کرده و همچنین ترافیک مناسبی را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

در ضمن شما می توانید با مراجعه به این لینک برای تولید محتوای سئو شده و  با کیفیت نیز با ما در ارتباط باشید تا زحمت تولید محتوای تان را نیز برایتان کم کنیم.

رسانه خبری این تیتر در کنار شماست و تا فتح قله های گوگل شما را همراهی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت شرایط همکاری می توانید از طریق این لینک تعرفه قیمت های ما را مشاهده کنید و در صورت نیاز به راهنمایی و یا رفع هرگونه ابهامی میتوانید با شماره ۰۹۱۹۶۵۱۸۸۲۶ تماس حاصل کنید یا از طریق این لینک با پر کردن فرم تماس سازمان آگهی های رسانه خبری این تیتر منتظر تماس همکاران ما باشید.

منتظر این تیتر باشید…

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.