رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مایکروسافت و گوگل میلیاردها دلار در امنیت سایبری سرمایه‌گذاری می‌کنند

مایکروسافت و گوگل متعهد شدند تا در پنج سال آینده، ۳۰ میلیارد دلار در زمینه پیشرفت‌ امنیت سایبری ایالات متحده آمریکا سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، پس از دیدار امروز ساتیا نادلا و ساندار پیچای با جو بایدن، گوگل و مایکروسافت قول دادند که در پنج سال آینده، در‌مجموع ۳۰ میلیارد دلار برای پیشرفت‌ امنیت سایبری سرمایه‌گذاری کنند. مایکروسافت با ۲۰ میلیارد دلار و گوگل با ۱۰ میلیارد دلار وارد این تعهد شده‌اند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در اکانت توییتر خود گفت: «۱۵۰ میلیون دلار از این پول برای گسترش شبکه آموزشی مایکروسافت و کمک به آژانس‌های دولتی آمریکا برای ارتقای سیستم‌های امنیتی آن‌ها استفاده خواهد شد.»

کاخ‌سفید این سرمایه‌گذاری را به‌شرح زیر توصیف کرد:

مایکروسافت ۱۵۰ میلیون دلار را در بخش خدمات فنی برای کمک به دولت‌های فدرال و ایالتی و محلی با هدف ارتقای حفاظت از امنیت سایبری ارائه می‌دهد و مشارکت با کالج‌های اجتماعی و سازمان‌های غیرانتفاعی برای آموزش امنیت سایبری را گسترش خواهد داد.
در‌عین‌حال، گوگل بر گسترش مدل امنیتی zero-trust، تأمین امنیت زنجیره تأمین نرم‌افزار و ارائه فرصت‌های آموزشی بیشتر به آمریکایی‌ها تمرکز خواهد کرد. بر‌این‌اساس، گوکل در سه سال آینده به ۱۰۰ هزار آمریکایی کمک خواهد کرد تا گواهینامه شغلی گوگل را در زمینه‌های امنیت سایبری کسب کنند.

به‌گزارش engadget، رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران شرکت‌های فناوری و رهبران امنیت سایبری دیدار کرد تا درباره تهدیدهایی امنیتی مانند حمله اخیر به یکی از نرم‌افزارهای شرکت سولارویندز (SolarWinds) و چگونگی دفاع بهتر ایالات متحده از سیستم‌های دیجیتالی خود بحث کنند. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، می‌گوید حملات سایبری انجام‌شده با استفاده از یکی از نرم‌افزارهای شرکت سولارویندز (SolarWinds) بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین حملات سایبری تاریخ هستند.

نقشه حمله سایبری به SolarWinds

علاوه‌بر کمک مالی مایکروسافت و گوگل، اپل دستورالعمل‌های جدید و گسترده‌ای به نام امنیت بیشتر در نظر خواهد گرفت. آمازون نیز آموزش‌های امنیت سایبری خود را بدون هیچ‌ هزینه‌ای دراختیار عموم قرار خواهد داد. سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر ازجمله Girls Who Code و IBM و Code.org برنامه‌هایی برای گسترش آموزش دفاع امنیت سایبری در دولت و جامعه و صنعت تهیه کرده‌اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.