رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ایالات متحده همچنان در کنار شریک عراقی خود است

رییس جمهور آمریکا ضمن استقبال از برگزاری موفق نشست منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد، به ادامه حمایت ایالات متحده از عراق و تلاش برای “برقراری ثبات در سراسر خاورمیانه ” متعهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده نتایج “نشست منطقه‌ای حمایت از عراق” در بغداد را ستود و خاطرنشان کرد، این دیپلماسی که در چارچوب تلاش برای کاهش تنش بین کشورهای همسایه و گسترش همکاری‌ها در سراسر خاورمیانه صورت می‌گیرد، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: “ایالات متحده همچنان در کنار شریک عراقی خود است تا با هم در جهت دستیابی به ثبات بیشتر در سراسر خاورمیانه همکاری کنیم. ما همچنان متعهد به تقویت روابط دوجانبه خود تحت توافقنامه چهارچوب استراتژیک هستیم.”

در این بیانیه همچنین به نقل از بایدن عنوان شده است: “زمانی که ماه گذشته با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دفتر بیضی شکل کاخ سفید ملاقات کردیم، درباره نقش مهم عراق در منطقه و تلاش‌های قابل توجهی که توسط دولت عراق ، از جمله دولت اقلیم کردستان عراق، برای بهبود روابط عراق و همسایگانش گفتگو کردیم. “

در پایان بیانیه کاخ سفید آمده است: “دیپلماسی باید ابزار شماره یک سیاست خارجی ما باشد و ما از داشتن شرکایی که این دیدگاه را دارند، خوشحالیم.”

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.