رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کاهش قیمت نفت پس از طوفان

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به کاهش تقاضای پالایشگاههای آمریکایی برای نفت در پی قطعی برق و سیل پس از وقوع توفند آیدا در لوییزیانا، کاهش یافت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۶۸ دلار و ۸۰ سنت رسید و بخشی از رشد قیمت روز دوشنبه را از دست داد. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۴۷ سنت افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر که روز سه شنبه منقضی می شود، با ۴۶ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۷۲ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه حدود یک درصد افزایش داشت. قرارداد تحویل نوامبر با ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۷۱ دلار و ۸۱ سنت رسید.

چشم انداز ادامه اختلال فعالیت پالایشگاهی و محدود شدن تقاضا برای نفت، قیمتها را با فشارهای کاهشی روبرو کرده است.

توفند آیدا به تعطیلی یا محدود شدن تولید شش پالایشگاه در لوییزیانا منجر شده که ۱.۹۲ میلیون بشکه در روز نفت خام را پالایش می کنند که معادل حدود ۱۲ درصد از ظرفیت پالایشگاهی آمریکاست.

تحلیلگران شرکت آر بی سی در یادداشتی نوشتند: با اقدام شرکتها برای ارزیابی خسارات ناشی از طوفان، معلوم نیست تعطیلی ظرفیت تولید چه مدتی ادامه خواهد داشت.

به گفته مقامات نیروگاهی، با خسارات فاجعه آمیزی که به شبکه برق در لوییزیانا وارد شده است، قطعی برق ممکن است سه هفته ادامه پیدا کند که تلاشها برای تعمیر و ازسرگیری فعالیت تاسیسات انرژی را آهسته خواهد کرد.

در بخش عرضه هم تولید حدود ۱.۷۲ میلیون بشکه در روز نفت در خلیج مکزیکو متوقف شده زیرا سکوهای نفتی پیش از طوفان تخلیه شدند و شرکتها انتظار دارند ارزیابی کامل خسارات احتمالی چند روز زمان ببرد.

عامل دیگری رشد قیمتها را محدود کرد، چشم انداز موافقت اوپک پلاس با ادامه برنامه افزایش تولید ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا دسامبر بود.

بر اساس گزارش رویترز، وزیران اوپک پلاس روز چهارشنبه دیدار می کنند. نمایندگان می گویند انتظار دارند افزایش تولید ادامه پیدا کند. با این حال وزیر نفت کویت روز یکشنبه گفته بود در بحبوحه نگرانیها نسبت به موج افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در آسیا و محدود شدن تقاضا برای سوخت، ممکن است در برنامه افزایش تولید بازنگری شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.