اروین یالوم و همسرش در آخرین کتابشان درباره‌ عشق

انسان نمی تواند برای مرگ آماده باشد اگر تازه زندگی را شروع کرده باشد، تصورمان باید این باشد که تا همین الان به اندازه کافی زندگی کرده باشیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از آخرین خبر، مسئله مرگ و زندگی کنایه‌ای است که همیشه در باب اهمیت موضوع به کار می‎‌بریم اما اینبار داستان واقعا درباره مرگ و زندگی است. داستان زیبایی که شرح خاطرات جالب زوج درمانگر، اروین یالوم و همسرش مریلین یالوم است و با نگاه به پایان زندگی نوشته شده است.

اروین یالوم و همسرش در آخرین کتابشان درباره‌ عشق، فراق و آنچه در پایان عمر اهمیت دارد، نوشته‌اند. شرح حالی زیبا، عاشقانه و گاهی دردناک که از موضوع پایان زندگی سخن می‌گوید.

آن‌ها در این کتاب داستان‌شان را از آخرین ماه‌های زندگی در کنار یکدیگر روایت می‌کنند. یالوم که همواره مراجعینش را در برابر اضطراب و ترس از مرگ خود و عزیزان‌شان تسلی داده بود، حالا خود باید با تجربۀ مرگ همسرش که بیش از پنجاه سال رابطۀ عاشقانه‌ای داشتند، روبرو شود.

اروین و مریلین که زندگی زناشویی موفق و رضایت‌بخشی را تجربه کرده بودند مثل همه‌ی ما با مرگ مواجه شدند؛ اما‌ با بهره‌گیری از حکمت فلاسفه و گرمای دیرآشنای عشقی قدیمی از دوران نوجوانی، قدم در راهِ یافتن پاسخ برای سؤالاتی جهان‌شمول درباره‌ی صمیمیت، عشق و سوگ گذاشتند.

خواندن این کتاب به‌ تمامی کسانی که می‌خواهند بدانند چگونه بدون دلهره و ترس می‌توان دنیا را بدرود گفت و زندگی نزیسته‌ و همچنین حسرتی نداشت، پیشنهاد می‌شود.

اروین دیوید یالوم روانپزشک اگزیستانسیالیست اهل آمریکا، در رشته پزشکی و سپس در رشته روانپزشکی تحصیل کرد و پس از آن استاد دانشگاه استنفورد شد. وی در دوران استادی در این دانشگاه الگوی روانشناسی هستی‌گرا یا اگزیستانسیال را پایه‌گذاری کرد.

یالوم در دوران زندگی خود آثار دانشگاهی متعددی تألیف کرده‌ است و چند رمان موفق نیز دارد. بیشترین شهرت اروین یالوم مربوط به رمان‌های روان‌شناختی او و به‌خصوص رمان مشهور وقتی نیچه گریست است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.