رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۱۱ واقعیت جالب در مورد سریال Mare of Easttown

مینی سریال Mare of Easttown یکی از آن سریال هایی بود که به موفقیتی غیرمنتظره دست پیدا کرد و در روزهای گذشته نیز در مراسم امی ۲۰۲۱ موفق به کسب جایزه بهترین مینی سریال سال شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، علاوه بر این جایزه، کیت وینسلت به خاطر بازی در این سریال برنده جایزه امی بهترین بازیگر زن نقش اول در بخش مینی سریال شد. به طور کلی سریال Mare of Easttown سریالی بسیار پرطرفدار شد و همین موضوع باعث شد گمانه زنی هایی در مورد ساخت فصل دوم این سریال منتشر شد، در حالی که وینسلت خود صحبت ها در مورد ساخت فصل دوم را تایید کرد هر چند این موضوع تاکنون به طور رسمی تایید نشده است.

۱- اگر چه Mare of Easttown بر اساس یک داستان واقعی ساخته نشده اما از زندگی واقعی خالق آن الهام گرفته شده است

از زمان شروع انتشار از HBO در آوریل، بینندگان سریال Mare of Easttown از تماشای تلاش های کارآگاه میر شیهان با بازی کیت وینسلت برای حل معمای قتل یک دختر جوان به نام ارین و مفقود شدن یک دختر دیگر به نام کیتی در حالی که با مشکلات زندگی شخصی و پیچیده اش دست و پنجه نرم می کرد لذت بردند. در شهر ایست تاون که داستان سریال در آنجا رخ می دهد رازهای زیادی وجود دارد و ظاهراً هیچ کسی نیست که در صف مظنونین قرار نداشته باشد. با این وجود سریال Mare of Easttown بر اساس داستانی واقعی ساخته نشده و خالق آن، برد اینگلزبی گفته است که دوست داشته داستانی جنایی که باعث درگیری در یک جامعه کوچک می شود را روایت کند. او گفته است که این داستان و شخصیت های آن را از شهر محل زندگی اش به نام ایست تاون در پنسیلوانیا الهام گرفته است، جایی که سریال در آن فیلمبرداری شده است. شخصیت میر نیز بر اساس یک افسر پلیس که از دوستان دوران کودکی اینگلزبی بوده ساخته شده است.

۲- این سریال اولین تجربه وینسلت به عنوان تهیه کننده اجرایی بوده است

در حالی که وینسلت دهه ها در برابر دوربین در نقش هایی تحسین شده و مشهور در فیلم های Titanic، Eternal Sunshine of the Spotless Mind و The Reader بازی کرده است، اما Mare of Easttown اولین تجربه او در زمینه تهیه کنندگی بوده است.

۳- وینسلت می گوید که خود را بیشتر شبیه میر می بیند تا دیگر شخصیت هایی که بازی کرده است

میر یک کارآگاه کارکشته و انسانی خوبی است که مراقب دوستان، همسایه ها و هر کسی است که در ایست تاون زندگی می کند. البته او گاهی اوقات بیش از حد شلخته و آشفته می شود به ویژه وقتی که پای لباس پوشیدن و تصویری که از خود به دیگران ارائه می دهد، به میان می آید. برای مثال او دائم سیگار الکترونیکی می کشد، موهایش را چند روز یکبار شانه می زند و بیشتر روزهای هفته یک لباس به تن دارد. اما وینسلت گفته است که بی علاقگی شخصیت میر به ظاهر خود چیزی است که این شخصیت را قابل درک ساخته و می گوید که کارآگاه میر بیشتر بسیاری از مادرانی است که در بیرون از خانه کار می کنند (از جمله خود وینسلت). وینسلت در این باره گفته است: «او اغلب اوقات آشفته و شلخته است و اهمیتی به ظاهرش نمی دهد. او حتی دیگر اهمیتی به تفکرات مردم در مورد خودش نمی دهد. اما بدانید، من بسیار بیشتر شبیه میر شیهان هستم تا دیگر شخصیت هایی که در هر فیلم دیگری بازی کرده ام».

۴- لباس بیشتر شخصیت های سریال از مشتریان واقعی یک فروشگاه در ایست تاون الهام گرفته شده است

کریگ زوبل کارگردان سریال Mare of Easttown گفته است که لباس های شخصیت های آن از مشتریان یک فروشگاه زنجیره ای به نام Wawa الهام گرفته شده است. زوبل در مصاحبه ای در این باره گفته است: «ما داشتیم در مورد لباس های شخصیت ها صحبت می کردیم. طراح لباس ما دائماً تصاویری از فروشگاه Wawa را برای من می فرستاد. از مردمی که در صف ایستاده بودند». در ویدیویی که از پشت صحنه سریال منتشر شده، جولیان نیکلسون که نقش لوری دوست نزدیک میر را بازی می کند، مدعی می شود که لباس هایی که وی می پوشید احساس زنده بودن داشته اند انگار که کسی برای روزها آن ها را پوشیده بود.

۵- کیت وینسلت از سیگار الکترونیکی بدون نیکوتین در سریال استفاده می کرد

در تمام طول سریال Mare of Easttown دیده می شود که شخصیت میر سیگار الکترونیکی می کشد اما کریگ زوبل گفته است که این سیگار الکترونیکی از نوع بدون نیکوتین بوده است. میر در حالی که به اقصی نقاط شهر سرک می کشد تا راز قتل را فاش کند، سیگار الکترونیکی اش را در دست داشته و به آن پک می زند. او حتی در سر صحنه های جنایت و هنگام گفتگو با دوستانش نیز سیگار الکترونیکی اش را استفاده می کند. در واقع این جنبه از شخصیت میر چنان برجسته شد و مورد علاقه بینندگان قرار گرفت که در شو تلویزیونی Saturday Night Live شخصیتی با نامی مشابه و اعتیاد به سیگار الکترونیکی خلق شد.

۶- مادر شخصیت میر در هنگام ساخت سریال به بازی فروت نینجا معتاد شده بود، درست مانند شخصیتص در سریال

در حالی که میر در خارج از شهر مشغول پیدا کردن مجرمان و تصمیماتی بحث برانگیز است، مادر او هلن، در یک تریلر تاریک، عامل بسیاری از لحظات سرخوشی داستان است، مانند پنهان کردن بستنی در کیسه سبزیجات یخ زده. همچنین هلن بارها در سریال در حال بازی فروت نینجا دیده می شود. زوبل می گوید که تمام این ماجرا بازی کردن نبوده زیرا جین اسمارت، بازیگر نقش هلن، علاقه خاص و واقعی به این بازی داشت:«صد در صد مطمئن نیستم که اسمارت پیش از سریال فروت نینجا بازی کرده بود اما او خیلی خیلی زود به این بازی عادت کرد».

۷- در سکانسی مربوط به آنگوری رایس که نقش دختر او سیوبان را بازی می کند، وینسلت خود را در صندوق عقب یک ماشین مخفی می کند

در اپیزود چهارم از سریال Mare of Easttown، دختر نوجوان شخصیت میر، سیوبان، در خودروش یک صحنه عاشقانه را بازی می کند. وینسلت گفته است که وقتی رایس و کیا هریس این سکانس را فیلمبرداری می کرده اند، او در صندوق عقب ماشین خود را مخفی کرده است زیرا نمی خواسته این دو بازیگر نوجوان در هنگام فیلمبرداری این سکانس با عوامل مرد ساخت سریال تنها باشند.

۸-وینسلت گفته است که در دوران نوجوانی شیفته گای پیرس بوده، بازیگری که در سریال Mare of Easttown با او رابطه عاشقانه دارد

گای پیرس در سریال Mare of Easttown حضوری کوتاه اما به یاد ماندنی دارد و نقش نویسنده ای به نام ریچارد رایان را بازی می کند. ریچارد و میر در شب قتل ارین در کافه با هم دیدار می کنند. این دو چند بار با هم قرار می گذارند و در نهایت رابطه آن ها به دلیل شرایط پیچیده زندگی شخصی میر به جایی نمی رسد. وینسلت در مصاحبه ای گفته است که در دوران نوجوانی روی گای پیرس کراش داشته است، بازیگی که با سریال استرالیایی Neighbors به شهرت رسید. وینسلت در این باره گفته است: «او در سریالی به نام Neighbors بازی می کرد. از سن یازده سالگی به اندازه ای شیفته او بودم که از مدرسه فرار می کردم تا پخش نیمروز این سریال و تکرار آن در ساعت ۵:۳۰ دقیقه را تماشا کنم. این مشکل من بود و وقتی در سال ۲۰۱۰ با گای در Mildred Pierce همبازی شدم باید این مسئله را حل می کردم. مجبور شدم به او بگویم: نگاه کن، از زمانی که ۱۱ ساله بودم عاشق تو بودم. و روز تولد ما نیز یکی است که از زمانی که ۱۱ سال داشتم از این موضوع مطلع بودم».

۹- ایوان پیترز در سکانس کافه به جای مشروبات الکلی، سرکه سیب می نوشد

تا پیش از مرگ غیرمنتظره و شوکه کننده اش در فصل پنجم سریال Mare of Easttown، کارآگاه کالین زابل که نقش او را ایوان پیترز بازی می کند در حل پرونده قتل ارین و کسب اطلاعات در مورد کیتی به میر کمک می کند. در یکی از به یاد ماندنی ترین سکانس های سریال در اپیزود سوم، کالین و میر در یک کافه با هم روبرو می شوند، جایی که کالین به میر در مورد یکی از روابط عاشقانه گذشده خود می گوید. در حالی که طرفداران سریال مدعی شده بودند سکانس مست کردن پیترز در این صحنه واقعی ترین و باورپذریرترین سکانس مربوط به ادعای مستی بوده، کریک زوبل کارگردان سریال گفته است که پیترز در تمام این سکانس هوشیار بوده و به جای مشروبات الکلی از سرکه سیب استفاده کرده است: «پیتر هوشیار بود اما هر نیم ساعت فنجان هایی پر از سرکه سیب می نوشید».

۱۰- توقف فیلمبرداری سریال به خاطر شیوع ویروس کرونا، کیت وینسلت را به یاد فیلم Contagion انداخته است

کیت وینسلت گفته است که بدنبال شیوع کرونا فیلمبرداری سریال برای مدت طولانی متوقف شده بود و این پاندمی او را به یاد سکانس های از فیلم Contagion انداخت که در سال ۲۰۱۱ ساخته شده و وینسلت در آن نقش یک کارشناس بیماری های واگیر را بازی می کند که تلاش دارد شیوع ویروسی بسیار شبیه کرونا که منجر به درگیری ریه می شود را کنترل نماید.

۱۱- فیلیس سامروایل که در سریال نقش همسایه میر به نام بتی کارول را بازی می کند، در دوره توقف فیلمبرداری ها جان باخت

فیلیس سامروایل که در سریال Mare of Easttown نقش بتی کارول همسایه میر را بازی می کرد و سابقه بازی در فیلم هایی مانند The Curious Case of Benjamin Button، Castle Rock و Madame Secretary دارد بعد از ۵۰ سال فعالیت در حوزه سینما و تلویزیون در جولای ۲۰۲۰ در سن ۷۶ سالگی درگذشت. بتی بعد از برخورد خودروش با یک تابلو در اپیزود پنجم سریال کشته می شود اما در واقع مرگ واقعی این بازیگر هیچ ارتباطی با این سکانس نداشته است. سامروایل پیش از مرگ تمامی سکانس های مربوط به شخصیت خود در سریال را فیلمبرداری کرده بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.