رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

برای سیستم ایمنی قوی این سه مکمل را مصرف کنید

سیستم ایمنی بدن شامل مجموعه پیچیده‌ای از سلول‌ها، فرایندها و مواد شیمیایی است که به طور مداوم از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا از جمله ویروس‌ها، سموم و باکتری‌ها دفاع می‌کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، تحقیقات نشان داده است که مصرف برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی و گیاهان دارویی می‌تواند بدن را در بهبود پاسخ‌دهی ایمنی و محافظت بالقوه در برابر بیماری‌ها یاری کند.

انتخاب سبک زندگی سالم با مصرف مواد غذایی مفید و مغذی، خواب کافی و ورزش منظم کلیدی‌ترین راهکار جهت تقویت سیستم ایمنی بدن شماست. اما مصرف مکمل هم در این روند تأثیر مثبتی دارد. ممکن است برخی مکمل‌ها با گروهی از داروهایی که مصرف می‌کنید، تداخل داشته باشند؛ ما در این مطلب سه مکمل تقویتی به شما معرفی می‌کنیم اما باید توجه داشته باشید قبل از شروع مصرف هر مکملی، حتماً با پزشک مشورت کنید.

۱.ویتامین D

ویتامین D جزو ویتامین‌های محلول در چربی است که برای ارتقای سلامت و عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است. مطالعات نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین D می‌توانند پاسخ به درمان‌های ضد ویروسی را در افرادی که دارای عفونت های خاصی هستند (از جمله هپاتیت C و HIV) بهبود بخشد. تأثیر ویتامین D در ارتباط با کووید-۱۹ نیز مورد بررسی قرار گرفته و به دلیل اثربخشی مثبت آن بر سیستم ایمنی بدن، مصرف آن در طول بیماری کرونا توصیه می‌شود. مطالعات نشان داده است که ویتامین D می تواند فرایند التیام را تسریع کرده و التهاب را در سیستم تنفسی متوقف کند.

۲.زینک

زینک که یک ماده معدنی است، برای توسعه و ارتباط سلول‌های ایمنی مورد نیاز است و نقش مهمی در مهار واکنش‌های التهابی ایفا می‌کند. این ماده به طور خاص از موانع بافتی در بدن محافظت کرده و از ورود عوامل بیماری‌زای خارجی جلوگیری می‌کند.

۳.ویتامین C

ویتامین C به دلیل نقش مهمی که در سلامت سیستم ایمنی بدن دارد، به عنوان محبوب‌ترین مکمل برای محافظت در برابر عفونت‌ها شناخته و مصرف می‌شود. این ویتامین عملکرد سلول‌های ایمنی مختلف را ارتقا می‌بخشد و توانایی آنها را در برابر عفونت افزایش می‌دهد. همچنین با پاکسازی سلول‌های قدیمی و جایگزینی آنها با سلول‌های جدید، سیستم ایمنی بدن شما را سلامت و قوی نگه می‌دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.