رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

برای درمان بیماری های مفاصل به چه متخصصی باید مراجعه کنیم؟

در این مطلب می خوانیم که برای درمان بیماری های مفاصل به چه متخصصی باید مراجعه کنیم؟

به گزارش اینتیتر، برخی افرادی که دچار مشکلات استخوان و مفاصل می شوند، به درستی نمی دانند به کدام پزشک جهت درمان باید مراجعه کنند، به طوری که اکثرا به پزشکان عمومی مراجعه کنند و آنها نیز بیماران را به متخصصان مربوطه ارجاع می دهند، از این رو در این بخش بررسی خواهیم کرد که جهت درمان مشکلات مفصلی باید به چه پزشکی مراجعه کرد؟

بیماری های مفاصل چه مشکلاتی هستند؟

کلیه آسیب ها و مشکلات مرتبط با استخوان ها و مفاصل که شامل ؛ گرفتگی عضله ها، دردها و انقباضات شانه ، مشکلات ناشی از ورزش، رگ به رگ شدن عضلات، کجی پا، آرتروز و ساییدگی مفاصل، خار پاشنه، انواع آسیب های زانو، عفونت های اندام‌ها، انواع درد گردن، انواع کمردرد، پارگی تاندون ها، تومورهای استخوان، مشکلات دیسک کمر، گرفتگی عضلات دست، مشکلات مادرزادی اندام‌ها می شود، در دسته بیماری های مفاصل قرار دارند.

کدام پزشکان متخصص بیماری های مفاصل را درمان می کنند؟

متخصص استخوان و مفاصل که متخصص ارتوپدی نامیده می شود، پزشکی است که به صورت تخصصی با مهارت و دانش پزشکی خود کلیه آسیب ها و مشکلات مربوط به عضلات، استخوان ها و سیستم حرکتی بدن را مورد بررسی و درمان قرار می دهد.

یک متخصص ارتوپد می تواند کلیه مشکلات و آسیب های عضلانی حرکتی بدن را درمان کند اما با قبولی در دوره های تخصصی فلوشیپ تنها بر روی بخش های خاصی از بدن کار می کند تا بدین ترتیب از مهارت بالایی برخوردار شود، به عنوان مثال متخصص ارتوپدی داری فلوشیپ زانو، تنها در رابطه با آسیب های زانو، تعویض مفصل زانو طبابت می کند.

بیماری های مفاصل

انواع فلوشیپ های ارتوپدی شامل؛ فلوشیپ های ارتوپدی ورزشی، آرتروسکوپی، فلوشیپ جراحی شانه، فلوشیپ جراحی زانو، فلوشیپ جراحی پا، فلوشیپ اطفال، فلوشیپ ستون فقرات، فلوشیپ فلج های مادرزادی، فلوشیپ اعصاب محیطی می باشد.

روش درمان بیماری های مفاصل توسط پزشکان متخصص چگونه است؟

یک متخصص ارتوپد جهت درمان آسیب ها و مشکلات استخوان و مفاصل به دو طریق عمل می کند؛

روش های جراحی: متخصص ارتوپد در مواردی که تنها راه حل ممکن جراحی باشد، اقدام به جراحی بر روی ناحیه آسیب دیده خواهد کرد.

برخی افراد تصور می کنند که روش اصلی متخصص ارتوپد انجام جراحی است در حالی که متخصص ارتوپد ابتدا از روش های غیرجراحی جهت درمان مشکلات مفصلی استفاده می کند و در صورتی که این روش ها کار ساز نباشند، جراحی انجام خواهد شد.

روش های غیرجراحی: دارو درمانی، جلسات فیزیوتراپی، لیزر درمانی، تمرینات و نرمش های طبی خاص از جمله روش های غیرجراحی درمان مشکلات مفصلی استخوانی هستند که خطر و عوارض جانبی کمتری برای بیمار در مقایسه با عمل جراحی دارند.

چه زمانی باید به متخصص درمان مشکلات مفصلی مراجعه کرد؟

در مواردی که فرد دچار درد شدید در استخوان ها و مفاصل شود، نتواند به درستی راه برود و مشکل در ایستادن داشته باشد، در پاها و بازوها ضعف و بی حسی داشته باشد و یا اینکه درد و گرفتگی عضلات سبب اختلال حرکات بدن شود، لازم است که فرد در اولین فرصت ممکن به یک دکتر متخصص درمان بیماری های مفاصل مراجعه کند تا با بررسی علت و تشخیص درست مشکل، بهترین درمان در ناحیه آسیب دیده صورت پذیرد.

چگونه بهترین متخصصان بیماری های مفصلی رل انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال بهترین متخصصان بیماری های مفصلی هستید، وب سایت پذیرش۲۴ تعداد بسیاری زیادی از این پزشکان متخصص را از سراسر کشور گرد هم آورده است تا شما ضمن شناخت آنها، بتوانید کلیه اطلاعات مورد نیاز در رابطه با پزشکان را کسب کنید و حتی بتوانید از مشاوره آنلاین پزشکی آنها استفاده کنید.

در صفحه مخصوص به هریک از پزشکان متخصص ارتوپدی، اطلاعاتی چون؛ بیوگرافی، رزومه کاری، شروع فعالیت های پزشکی، مدارک تحصیلی، مدارک تخصصی، دانشگاه محل تحصیل، محل اقامت، آدرس و شماره تماس مطب، آمار بازدید از صفحه پزشک، تعداد مشاوره های آنلاین پزشکی، نظرات کاربران وغیره به طور کامل درج شده است، از این رو پذیرش ۲۴ منبع بسیار جامعی جهت شناخت هر چه بهتر بسیاری از پزشکان سراسر کشور از رشته های مختلف پزشکی می باشد.

بیماری های مفاصل

کاربران با توجه به معیارهای انتخابی خود از میان لیست اسامی پزشکان می توانند یکی از متخصصان ارتوپدی را جهت دریافت مشاوره آنلاین و یا در صورت دسترسی به پزشک برای مراجعه حضوری به مطب انتخاب کنند.

دریافت مشاوره آنلاین پزشکی از متخصصان ارتوپدی پذیرش ۲۴ چگونه است ؟

یک پزشک متخصص ارتوپدی را از لیست سایت انتخاب کنید، حق مشاوره را از طریق درگاه های بانکی عضو شتاب پرداخت کنید، روش دریافت مشاوره ( تلفنی یا متنی ) را انتخاب کنید و در ساعت مشخص شده، آماده گفتگو با پزشک متخصص ارتوپد شوید.

طی مشاوره آنلاین با پزشک خود می توانید کلیه مشکلات و سوالات خود را از پزشک متخصص ارتوپد بپرسید.

همچنین اگر نیاز به مشورت با دو یا چند پزشک متخصص دیگر دارید، به راحتی می توانید از مشاوره با سایر پزشکان پذیرش ۲۴ بهره مند شوید.

استفاده از مشاوره آنلاین از متخصص ارتوپدی در چه مواردی کاربرد دارد؟

  • در مواردی که بیمار امکان خروج از منزل را ندارد( شکستگی استخوان ها)
  • مواردی که فرد به دلیل مسافت زیاد به پزشک متخصص ماهری دسترسی ندارد.
  • هنگامی که فرد تنها جهت بررسی جواب آزمایشات خود نیاز به نظر پزشک دارد.
  • در مواردی که فرد پس از انجام جراحی نیاز به دریافت راهنمایی ها و توصیه های مراقبتی لازم را دارد.
  • در مواردی که فرد تمایل دارد با پزشکان دارای مهارت بیشتر در رابطه با مشکلات خود مشورت نماید.
  • در ایام تعطیل که امکان مراجعه به پزشک متخصص وجود ندارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.