رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بدهی‌های سرسام آور باشگاه استقلال

باشگاه استقلال با پرونده‌های مختلفی در فیفا دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، باشگاه استقلال طی سال‌های اخیر با پرونده شکایت مربیان و بازیکنان خارجی زیادی روبه‌رو بوده و پس از تهدید‌های فیفا، به سختی توانسته است مطالبات آن‌ها را پرداخت کند. بررسی شکایت مربیان و بازیکنان خارجی استقلال نشان می‌دهد که باشگاه استقلال در آینده نزدیک با پرونده‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد که می‌توانند تبعات سنگین و فاجعه‌باری در پی داشته باشند.

در زمان مدیریت مددی بسیاری از بدهی‌ها پرداخت شدند، اما هنوز مشکل برخی پرونده‌ها از جمله استراماچونی و پادوانی حل نشده و حتی وضعیت طلب میلیچ و دیاباته مبهم است.

در واقع باید گفت مهم‌ترین چالش آجرلو در استقلال پرداخت بدهی‌های این چهار خارجی است و باید به نوعی رضایت آن‌ها را به دست آورد.

دیاباته در حالی با استقلال تمرین می‌کرد که پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه به واسطه شکایت او بسته شده بود و استقلالی‌ها همه‌روزه شاکی خود را ملاقات می‌کردند و اکنون این بازیکن خواستار مطالبات خود و از آبی‌ها شکایت کرده است.

میلیچ هم که خواهان بازگشت به استقلال بود، در نهایت در لیست مازاد آبی‌ها قرار گرفت.

شیخ چیزی حدود ۳۵۰ هزار دلار از استقلال طلب دارد. علاوه بر شیخ، هروویه میلیچ هم ۴۵۰ هزار دلار از استقلال طلب کار است.

از طرفی استقلال اگر در خصوص ۲ پرونده استراماچونی و پادوانی با شکست مواجه شود، باید چیزی حدود ۱۱ میلیون دلار به این دو نفر پرداخت کند و در مجموع با پرونده‌های دیگر، استقلال باید حدود ۱۲ میلیون و ۲۵۸ هزار دلار (با احتساب قیمت روز دلار، حدود ۲۴۰ میلیارد تومان) برای پرونده‌های خارجی خود هزینه کند.

هرچند گفته می‌شود باشگاه استقلال از محل فروش مهدی قایدی به باشگاه شباب الاهلی درآمد قابل‌توجهی کسب کرده، اما این مبلغ تقریبا به اندازه بدهی باشگاه استقلال به استراماچونی و پادوانی سرمربی و بازیکن سابق و میلیچ و دیاباته ۲ بازیکن خارجی این باشگاه است. به نوعی این رقم باید به این چهار خارجی پرداخت شود؛ مگر آن که مدیران کنونی باشگاه استقلال بخواهند پرداخت برخی از این بدهی‌ها را به تعویق بیندازند که آن هم تبعاتی در پی خواهد داشت.

در حال حاضر باشگاه استقلال برای تسویه‌حساب بدهی‌های خود یک غول بزرگ را پیش‌رو دارد. تسویه با استراماچونی برای استقلال هزینه هنگفتی دارد، با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود آبی‌ها به جز امور روزانه خود و بدهی‌های مربوط به آن حدود ۷۰میلیارد تومان در مجموع به بازیکنان فعلی و گذشته و کادر فنی سابق این تیم بدهکار هستند که این موضوع نشان می‌دهد از بابت فروش مهدی قایدی هم، همه مشکلات مالی استقلالی‌ها حل نشده است.
این در حالی است که هنوز اقدام برای تسویه‌حساب با ۲ بازیکن خارجی فصل گذشته این تیم انجام نشده و از سوی دیگر پرونده استراماچونی و پادوانی نیز در حال بررسی در دادگاه عالی ورزش است مبلغ هزینه‌شده توسط اعضای قبلی هیئت‌مدیره استقلال و مشاوران آن ها، افرادی مانند مهدی عبدیان و علی نامداری و سایر نفرات نیز پرداخت نشده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.