رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فورد فوکوس ۲۰۲۲ فیس لیفت رونمایی شد

نسخه‌ی فیس‌لیفت فورد فوکوس ۲۰۲۲ با مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های داخلی و خارجی از جمله سیستم سرگرمی SYNC 4 و انواع پیشرانه‌های نیم‌هیبریدی بنزینی و دیزلی رونمایی شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، فورد پس از به‌روزرسانی فیستا در ماه گذشته، قصد دارد فوکوس (Focus) را هم با تغییرات زیادی در داخل و خارج آن به‌روز کند. همه‌ی تیپ‌ها دارای چراغ‌های LED استاندارد بازطراحی‌شده با چراغ‌های مه‌شکن داخلی برای بهبود نمای ظاهری در جلو هستند. با پرداخت هزینه‌ی اضافه، چراغ‌های LED پیکسلی با دوربین جلو کار می‌کنند و بخش‌هایی از چراغ جلو را خاموش می‌کنند تا رانندگان مقابل کور نشوند. این چراغ‌های پیشرفته از دوربین برای خواندن مسیر پیش‌ رو و روشن کردن قسمت داخلی پیچ‌ها استفاده می‌کنند.

در مورد چراغ‌های عقب باید بدانید که مدل‌های هاچ‌بک و استیشن‌واگن دارای لنز سیاه می‌شوند و گزینه‌ی جدیدی برای چراغ‌های عقب LED با ناحیه مرکزی تیره‌تر و طرح روشنایی متفاوت وجود دارد. فورد همان‌طور که در مورد مدل کوچک‌تر فیستا انجام داد، برای فوکوس نیز تمام تیپ‌ها را از جمله ST-Line با ظاهر اسپرت و اکتیو با ظاهر خشن اصلاح و به‌روزرسانی کرده است.

بدون تغییر در فوکوس ST، طراحی جدید رینگ آلیاژی و رنگ سبز «Mean Green» از پوما ST و فیستا ST قرض گرفته می‌شود. نسخه‌ی پرفورمنس همچنان در مدل‌های بدنه هاچ‌بک و استیشن‌واگن ارائه خواهد شد؛ اما جالب اینکه فورد درباره‌ی پیشرانه‌ی دیزلی چیزی نمی‌گوید؛ زیرا تنها از پیشرانه‌ی بنزینی EcoBoost نام برده شده است.

تغییر بزرگی در داخل کابین ایجاد شده است که فوکوس ۲۰۲۲ به آخرین سیستم سرگرمی SYNC 4 فورد مجهز می‌شود. این صفحه‌نمایش بزرگ‌تر لمسی ۱۳٫۲ اینچی با پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های آنلاین و قابلیت سازگاری و ادغام بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه خواهد شد. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی تنظیمات آب‌وهوا (سیستم تهویه مطبوع) را حذف کرده است تا کنسول مرکزی کمتر شلوغ باشد؛ اما معتقدیم برخی از دکمه‌ها و دستگیره‌های سنتی هم در نهایت حذف خواهند شد.

نسخه‌های معمولی فورد فوکوس از پیشرانه‌ی بنزینی ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ اسب بخار استفاده می‌کنند که قدرت آن‌ها از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا جعبه‌دنده اتوماتیک جدید هفت‌سرعته و دوکلاچه به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. پیشرانه‌ی EcoBoost از فناوری ۴۸ ولتی نیم‌هیبریدی برای کاهش مصرف سوخت و انتشار CO2 بهره می‌برد. پیشرانه بنزینی سه سیلندر را می‌توان بدون فناوری برقی (سیستم نیم‌هیبریدی) در دسترس داشت که در این حالت ۱۰۰ اسب بخار و ۱۲۵ اسب بخار قدرت در اختیار قرار می‌دهد و با یک جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته نیز کار می‌کند.

فورد هنوز هم پیشرانه‌های دیزل را زنده نگه می‌دارد و پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری EcoBlue وجود دارد که می‌تواند ۹۵ یا ۱۲۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. هر دو پیکربندی پیشرانه‌ی دیزلی با جعبه‌دنده استاندارد ۶ سرعته دستی کار می‌کنند؛ اما پیشرانه‌ی قدرتمندتر را می‌توان به‌صورت اختیاری به جعبه‌دنده اتوماتیک هشت‌سرعته متصل کرد.

هیچ تغییر مکانیکی در فورد فوکوس ST وجود ندارد؛ زیرا این خودرو از پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲٫۳ لیتری بنزینی با ۲۸۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، هیچ نشانه‌ای از پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری وجود ندارد که می‌تواند به این معنی باشد که خودروساز دیربورن تصمیم گرفته است تولید پیشرانه‌ی EcoBlue را با فیس‌لیفت ST متوقف کند. در داخل کابین، صندلی‌های فورد پرفورمنس که در فورد فیستا هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند، در مدل فیس‌لیفت فورد فوکوس به کار گرفته می‌شوند.

تیپ کاربردی استیشن واگن نیز نادیده گرفته نشده است؛ زیرا از فضای بار متنوع‌تر با تقسیم عمودی و کف‌پوش‌های جدید بهره می‌برد. محفظه‌ی بار جدید به گونه‌ای است که می‌توان آن را در هر شرایطی به‌آسانی با شیلنگ آب شست‌وشو داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.