رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

«کوپه شماره ۶» با «قهرمان» فرهادی رقابت می‌کند؟

فیلم «کوپه شماره ۶» به عنوان دومین نماینده رسمی سینمای فنلاند در اسکار ۲۰۲۲ انتخاب شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فنلاند «کوپه شماره ۶» فیلمی به کارگردانی یوهو کوسمانن را انتخاب کرد تا به عنوان مدعی رسمی این کشور برای جشنواره اسکار ۲۰۲۲ در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی به رقابت بپردازد.

عنوان فیلم از شماره ای در محله‌های تنگ یک واگن خواب درجه دو در قطاری از مسکو به سمت شهر بندری قطب شمال مورمانسک گرفته شده است.

با حرکت قطار به سمت قطب شمال، دو غریبه، لورا (سیدی هارلا) دانشجوی فنلاندی که در مسکو در حال تحصیل زبان روسی است و لیو‌ها (یوری بوریسوف)، معدنچی بی روح روسی، در یک سفر با یکدیگر گیر کرده‌اند که دیدگاه آن‌ها نسبت به زندگی تغییر خواهد کرد.

«کوپه شماره ۶» برای اولین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بزرگ را از آن خود کرد. این فیلم در جشنواره‌های مهمی از جمله کارلووی واری، تورنتو، لندن و بوسان هم حضور داشت. این فیلم دنباله اول کوسمانن برای اولین فیلم او، «شادترین روز در زندگی اولی ماکی» است که در سال ۲۰۱۶ نماینده فنلاند در اسکار بود، اما نامزد دریافت جایزه نشد. فنلاند تنها یک بار نامزد دریافت جایزه اسکار در بهترین بخش بین‌المللی شده است: برای فیلم «مرد بدون گذشته» آکی کوریسماکی در سال ۲۰۰۲، اما این کشور هنوز برنده نشده است.

فهرست نهایی بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ در ۲۱ دسامبر رونمایی می‌شود. نامزد‌ها ۸ فوریه اعلام می‌شوند و نود و چهارمین جشنواره اسکار در ۲۷ مارس برگزار می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.