رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ادامه صعود قیمت جهانی نفت

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدود ماندن عرضه در بحبوحه تقاضای بالا برای سوخت در آمریکا و نقاط دیگر جهان، صعود کرد و به روند افزایشی هفته گذشته ادامه داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۷ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۸۴ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز جمعه ۱.۵ درصد افزایش پیدا کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت ۷۱ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۸۶ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص بازار جهانی روز جمعه ۱.۱ درصد صعود کرده بود.

به گفته تتسو ایموری، مدیرعامل شرکت مدیریت صندوق ایموری، با توجه به تقاضای بالا برای سوخت در آمریکا در شرایطی که عرضه محدود مانده است، فضای بازار نسبتا قوی است که باعث شده سفته بازان معاملات فروش را لغو کنند.

با گذشت بیش از یک سال افت تقاضا برای سوخت، مصرف بنزین و سوختهای دیگر در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده سوخت جهان است، به میانگین پنج ساله برگشته است.

در این بین، گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار در هفت هفته اخیر کاهش پیدا کرد.

کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا روز جمعه اعلام کرد مدیران سرمایه معاملات خرید نفت آمریکا را در هفته منتهی به ۱۹ اکتبر افزایش داده اند.

قیمتهای نفت همچنین از نگرانیها نسبت به کمبود عرضه زغال سنگ و گاز در چین، هند و اروپا و افزایش تقاضا برای دیزل و نفت کوره به منظور تولید برق، پشتیبانی شده است.

بر اساس گزارش رویترز، اما تحلیلگران هشدار دادند که ممکن است قیمتهای نفت در هفته‌های آینده اصلاح شود زیرا رشد چشمگیر قیمتها، احتیاط در بازار را افزایش داده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.