رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

راهکارهای تمیز کردن سنسورهای حساس

خودروهای لوکس و مدرن این روزها به سنسورها و دوربین های متعددی مجهز شده اند که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند به طوری که فعالیت تک تک آن ها می تواند در عملکرد و ایمنی خودرو تاثیر گذار باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودروکار، خودروهای امروزی برای ایمنی و بهبود عملکرد از حسگرهای مختلفی استفاده می کند برای مثال حسگر تصادف از جلو، حسگر ترمز اضطراری و مواردی از این دست برای راحتی حال راننده ها استفاده می شوند. این حسگرها به طور معمول بر روی سپر یا جلو پنجره خودرو قرار می گیرند تا نزدیک ترین نقطه به محل احتمالی حادثه ها باشند.

با توجه به این که ممکن است این سنسورها به مرور زمان دچار مشکل شوند بهتر است همیشه مراقب وضعیت آن ها بود. اگر یکی از این حسگرها به درستی عمل نکند می تواند جان راننده و حتی حاضرین در سایر خودروها را به خطر بیاندازد. با نزدیک شدن به فصل سرما احتمال بروز یخ زدگی و مشکلاتی از این دست برای خودروهای مدرن وجود دارد و راننده ها باید همیشه به این مسئله توجه داشته باشند.

اگر شما هم از خودرویی استفاده می کنید که حسگرهای مختلفی بر روی آن نصب شده است باید همیشه حواستان به این ۶ قسمت از خودرو باشد و به طور پیوسته این نقاط را تمیز نگه دارید .

جلو پنجره : تمام این قسمت را که شامل قسمت های بالای سپر و همچنین دریچه ورودی هوا برای موتور هست را به طور کامل نگاه کنید و همه مکان همه سنسورها را مشخص نمایید. با استفاده از دستمال نرم به طور مداوم این حسگرها را تمیز کنید. در فصل زمستان مراقب باشید که قندیل یا یخ زدگی در این قسمت وجود نداشته باشد.

شیشه جلو : برخی از خودروهای جدید سنسور و دوربین های مختلف ضد تصادف یا برف پاک کن خودکار را دقیقا پشت شیشه جلو قرار می دهند. با توجه به اینکه این حسگرها معمولا در فضای آزاد قرار دارند بهتر است همیشه شیشه را به طور کامل تمیز نگه دارید و در فصل زمستان از یخ زدگی یا قرار گرفتن برف روی آن جلوگیری کنید.

سپر جلو و عقب: بسیاری از خودروهای امروزی از سنسورهای خاصی در سپر جلو و عقب استفاده می کنند. اکثریت این حسگرها برای پارک کردن خودرو به کار گرفته می شوند. تمیز کردن سپر خودرو را در اولویت قرار دهید تا تمام حسگرهای موجود بر روی این قسمت تمیز باشند. در فصل زمستان ممکن است بر روی این حسگرها یخ بسته شود و عملکرد درستی نداشته باشند.

دوربین عقب و جلو: زمین های یخی، نمک و شن و ماسه ای که در خیابان ها وجود دارد و در فصل زمستان همیشه این مشکلات وجود دارد. اولین نقطه ای که باید از این گونه موارد عاری باشد، دوربین عقب خودرو است که گاها زیر سپر یا بالای پلاک نصب می شود. دوربین های جلو نیز معمولا با همین مشکل مواجه هستند که باید حواستان به آن ها باشد و همیشه آن ها را تمیز کنید.

اگر هوا اجازه می دهد، کارواش را فراموش نکنید چرا که در کارواش می توانید تمام خودرو به همراه سنسورها را تمیز کنید. اگر می خواهید خودتان خودرو را تمیز کنید حتما از مواد شوینده خودرو به همراه دستمال نرم استفاده کنید. در هنگام تمیز کردن خودرو به هیچ عنوان خشونت به خرج ندهید چرا که سرما و یخ و نمک رنگ خودرو و حسگرها را اذیت می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.