رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

معرفی خودروهایی که مرگ ندارند

معرفی ۱۰ خودرو یا وانتی که حداقل پیمایش مورد انتظار از آنها ۳۰۰ هزار کیلومتر است.

به گزارش اینتیتر به نقل از سایپانیوز،‌ گای نیومارک Guy Newmark می گوید بهترین دوست او پورشه ۳۵۶ او است. نام آن را بلو Blu گذاشته و تا به حال از سال ۱۹۶۴ که سویچ آن را به دست گرفته ۱.۱ میلیون مایل [۱.۸ میلیون کیلومتر] با آن پیموده است.

در زمانی که عرضه ی خودروهای نو کاهش یافته و قیمت ها مثل آسمان خراش سر به فلک کشیده، پورشه ی عتیقه ی نیومارک، یک سند اثبات زنده از این باور است که شما می توانید عشق و پول خود را پای یک خودروی قدیمی بریزید و نسل ها آن را برانید.

گذشتن از رقم های خیره کننده ی میلیونی فقط خاص خودروهای خاص و فوق گران نیست،‌ همین حالا هم خیلی از خودروها، حداقل ۲۰۰ هزار مایل [۳۲۰ هزار کیلومتر] را بدون نیاز به تعمیرات اساسی می پیمایند.

وبسایت آی سی کارز، که معاملات خودرو را تجزیه و تحلیل و ارزیابی می کند، جدولی از خودروهایی ارائه کرده که مسافت های زیادی را طی می کنند و صدر این جدول را لندکروزر تویوتا به دست آورده است. این جدول از تحلیل و بررسی ۱۱.۸ میلیون خودرو دست دوم فروخته شده در بازار آمریکا به دست آمده است. جولی بلکلی دبیر وبسایت آی سی کارز می گوید: لندکروزر را «طوری طراحی کرده اند که مرگ نداشته باشد. این خودرو برای کشورهای جهان سوم و مسیرهای سخت و دشوار ساخته شده است.»

این فهرست نشان می دهد در بین خودروهایی که مرگ ندارند، بیشترشان وانت هستند و پیکاپ ها و شاسی بلند ها [SUV] در این فهرست در بالای جدول قرار دارند، مخصوصاً شاسی بلندهای غول پیکر تمام قد که شاسی یا فریم آنها مخصوص وانت طراحی شده است. تویوتا سکوآیا Sequoia، شورولت سابربن، فورد اکسپدیشن، مقام های دوم، سوم و چهارم را بعد از لندکروزر به دست آورده اند.

مقام چهارم را شاسی بلند تویوتا فوررانر ۴Runner کسب کرده است. تنها خودروی سدان ده تای اول تویوتا آوالون است که به احتمال زیاد تولید آن متوقف خواهد شد به مقام ششم رسیده است. رتبه های بعدی به شورولت تاهو، تویوتا هایلندر هیبرید،‌ تویوتا توندرا و جی ام سی یوکان ایکس ال رسیده.

ردیف

نام خودرو

۱

تویوتا  لندکروزر

۲

تویوتا سکوآیا

۳

شورولت سابربن

۴

فورد اکسپدیشن

۵

تویوتا فوررانر

۶

تویوتا آوالون

۷

شورولت تاهو

۸

تویوتا هایلندر هیبرید

۹

تویوتا توندرا

۱۰

جی ام سی یوکان ایکس ال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در چند سال اخیر جایگاه وانت ها در این جدول تغییر چندانی نکرده است. با این که این خودروها بنزین را می بلعند، اما با گذشت زمان از ارزش آنها خیلی کاسته نمی شود. تویوتا پریوس هیبریدی که از لحاظ دوام مقام اول را در ارزیابی های مؤسسه نظرسنجی کانزومر ریپورتس کسب کرده در این فهرست ای سی کارز از لحاظ پیمایش طولانی مقام ۲۶ را به دست آورده است.بلکلی در مصاحبه با یو آس تودی گفته است: «خودروهایی که در طول عمر خود بیشترین مسافت را می پیمایند، بیشتر از جنس وانت یا شاسی بلندهایی هستند که پایه و پلتفرم آن با وانت ها مشترک است. این خودروها حتی بعد از پیمایش ۳۰۰ هزار کیلومتر، همچنان مشتری خود را دارند و خرید و فروش می شوند.»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.