رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سیتکام چیست؟ + معرفی بهترین سیتکام های تاریخ

کمدی موقعیت یا سیتکام چیست؟ بهترین سیتکام های تاریخ کدامند؟ پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سبک سیتکام و سریال هایی از این دست، مطلب زیر را از دست ندهید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ بیشتر ما عاشق این هستیم تا لحظاتی را با تماشای سریال های کمدی سپری و برای مدتی هم که شده خودمان را سرگرم کنیم. حال چه بهتر که این سریالی که تماشا می کنیم در سبک سیتکام و مبتنی بر کمدی موقعیت باشد.

بیشتر بخوانید:

قطعا بسیاری از شما سیتکام های بسیاری را تاکنون تماشا کرده اید و با این ژانر و سریال های معروفش آشنایی دارید. اما برخی از شما هستید که تازه وارد حوزه تماشای سریال شده اید و با این سبک آشنایی چندانی ندارند. از این رو در این مطلب به به تعریف سیتکام و معرفی سریال های این ژانر پرداختیم تا با این سبک جذاب کمدی آشنا شوید و از تماشای سریال هایش لذت ببرید.

کمدی موقعیت یا سیتکام چیست؟

اگر به دنبال سریالهایی هستید تا سالیان سال آنها را بارها بدون اینکه خسته شوید تماشا کنید، سیتکام ها در این خصوص بهترین نوع هستند. داستان سبک کمدی موقعیت یا سیتکام در زندگی کاملا عادی روایت می شود و بر مبنای طنزی پیش می رود که در لحظه اتفاق می افتد. بسیاری از افراد جذب این نوع سریالها می شوند به این دلیل که طنز در عین واقعیت رقم می خورد و بسیار قابل باور است.

طرفداران سیتکام ها در موقعیت های اجتماعی مانند محل کار و یا در جمع دوستان و خانواده همواره در حال مقایسه موقعیت ها با سریال هایی که دیده اند، هستند. زیرا شباهت بی نظیری بین زندگی عادی و این سبک سریال ها وجود دارد.

هر قسمت از سیتکام ها در مدت زمان کوتاه و تمامی فصل های آنها در سالهای طولانی نمایش داده می شوند و به همین علت تبدیل به بخشی از زندگی مردم می شوند و در صورت اتمام این سریال ها بسیاری از افراد بارها آنها را تماشا می کنند. به عنوان مثال سیتکام فرندز که یکی از مشهور ترین سیتکام های تاریخ است تاکنون میلیاردها بار در سراسر جهان دیده شده است.

در ادامه تعدادی از این سیتکام های جذاب را به شما مخاطبان عزیز معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهترین سیتکام های تاریخ کدامند؟

تاکنون سیتکام های بسیاری در سراسر دنیا ساخته شده اند اما فقط تعداد محدودی از آنها بسیار شناخته شده و در بین مردم محبوب هستند. اساسا پیدا کردن سیتکامی که جذاب باشد کار سختی است ولی وقتی آن را پیدا کردید دیگر رهایش نمی کنید. دوستان،‌ چگونه با مادرتان آشنا شدم، اداره، تئوری بیگ بنگ و بروکلین ناین ناین از جمله سیتکام هایی هستند که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند و در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

فرندز

دوستان (friends)

دوستان از دوست داشتنی ترین سیتکام های تمام دوران است. این سریال از سال ۱۹۹۴ آغاز و به مدت ده سال یعنی تا سال ۲۰۰۴ پخش شد. دوستان داستان شش دوست را روایت می کند که در منهتن نیویورک در آپارتمانی که بالای یک کافه قرار دارد با هم دیگر وقت می گذراند و موقعیت های ناب کمدی را برایمان به وجود می آورند.

دوستان داستان دوستی هایی است که در هر موقعیتی می توان روی کمک و حمایت آنها حساب کرد و پای قضاوتی در میان نیست و همیشه در جمع گرمشان پذیرفته می شوید.

جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، متیو پری، دیوید شویمر، لیزا کودرو و مت بلانک در نقش های ریچل،‌مانیکا، چندلر، راس، فیبی و جویی به مدت ده سال نقش آفرینی می کنند و حال خوب را به خانه هایمان می آورند.

چگونه با مادرتان آشنا شدم

چگونه با مادرتان آشنا شدم ( How I Met Your Mother)

سال ۲۰۰۵ یک سال پس از اتمام دوستان دو سیتکام دیگر شروع شد که چگونه با مادرتان آشنا شدم یکی از آنها بود. این سیتکام در نه فصل داستان آشنایی تد موزبی با همسرش را به زبان خودش روایت می کند و به عنوان یکی از موفق ترین سیتکام ها شناخته می شود. جاش ردنر، نیل پاتریک هریس،‌کوبی اسمالدرز، جیسون سیگل و آلیسون هانیگان از بازیگران اصلی این سیتکام هستند.

اداره

اداره ( The Office)

اداره نام دیگر سریالی است که پس از اتمام دوستان و همزمان با سریال چگونه با مادرتان آشنا شدم پخش شد. این سیتکام در فصل اول چندان شما را جذب خود نمی کند اما در فصل دوم اتفاقات خوبی در آن می افتد به گونه ای که دیگر بیخیال اداره نمی شوید و داستان مایکل اسکات با بازی بی نظیر استیو کارل را دنبال می کنید.

اداره داستان کارکنان یک شرکت فروشنده کاغذ را روایت می کند که در اسکرانتون واقع در پنسیلوانیا است. داستان این سریال در ظاهر کسل کننده به نظر می آید اما با تماشایش سریالی سرگرم کننده تر از آن پیدا نخواهید کرد. استیو کارل، رین ویلسون، جان کرازینسکی،‌جینا فیشرِ و بی جی نواک از بازیگران این سیتکام جذاب هستند.

تئوری بیگ بنگ

تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)

تئوری بیگ بنگ داستان نابغه هایی است که در روابط اجتماعی شان دچار مشکل هستند و همین موضوع موقعیت های ناب کمدی را در این سیتکام ایجاد می کند. این سریال از سال ۲۰۰۷ آغاز و در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. تئوری بیگ بنگ در دوازده فصل داستان خود را روایت می کند. جانی گالگی، جیمز پارسونز، کیلی کوئوکو، سایمون هلبرگ،‌ کونال نایر و ملیسا راوش در این سریال نقش آفرینی می کنند.

بروکلین ناین ناین

بروکلین ناین ناین ( Brooklyn Nine-Nine)

بروکلین ناین ناین سریالی در ژانر سیتکام و جنایی است که در هشت فصل ساخته شده است. داستان سریال درباره گروهی از کارآگاهان و کاپیتان آنها در مکان تخیلی پاسگاه نود و نهم پلیس نیویورک در بروکلین است. اندی سمبرگ،‌ اندره بروگر، ملیسا فومرو، استفانی بیاتریز و تری کروس از بازیگران این سیتکام هستند.

همانطور که پیشتر نیز گفتیم سیتکام ها از بهترین نوع سریال ها برای سرگرم شدن و تغییر حال و هوایمان هستند. سیتکام هایی که در این مطلب به شما معرفی کردیم از جمله بهترین این ژانر هستند پس تا دیر نشده است تماشایشان را از دست ندهید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.