رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چگونه از اکانت واتساپ خود در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کنیم؟

در این خبر اطلاعاتی درباره راه‌هایی برای محافظت از حساب واتساپ در برابر دسترسی غیرمجاز ارائه شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به لطف ویژگی تایید دو مرحله‌ای واتساپ، پس از وارد کردن کد ثبت نام ۶ رقمی، یک کد اضافی (به نام PIN) هنگام ورود به واتساپ مورد نیاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

به گزارش wabetainfo؛ هنگامی که تأیید دو مرحله‌ای را در واتساپ فعال می‌کنید، می‌توانید آدرس ایمیل خود را نیز وارد کنید تا در صورت فراموش کردن پین، به شما کمک کند حساب واتساپ خودتان را بازیابی کنید. در صورتی که نمی‌توانید به واتساپ وارد شوید و دلیل آن فراموشی رمز عبور است، می‌توانید بلافاصله با درخواست پیوند بازنشانی آن را بازنشانی کنید؛ بنابراین پیکربندی تأیید دو مرحله‌ای بسیار مهم است، زیرا لایه دوم امنیتی را به حساب واتساپ شما اضافه می‌کند، اما سناریویی وجود دارد که احتمالاً به آن فکر نمی‌کنید.

به لطف برخی تکنیک‌های مربوط به تعویض سیم‌کارت، مجرمان می‌توانند شماره تلفن شما را با اختصاص دادن آن به یک سیم کارت جدید به سرقت ببرند. هنگامی که آن‌ها شماره تلفن شما را در اختیار داشته باشند، ممکن است شروع به استفاده از برخی از پیام رسان‌های شما از جمله واتساپ برای کلاهبرداری از افراد دیگر کنند.

مشکل واتساپ نیست، زیرا مالک شماره تلفن شما ممکن است بتواند به سرویس‌های دیگری مانند اینستاگرام، فیسبوک، ردیت و دیگر شبکه‌های اجتماعی وارد شود. مشکل واقعی در مورد مفهوم تعویض سیم کارت است. توجه داشته باشید که تأیید دو مرحله‌ای از ورود مجرمان به واتساپ جلوگیری می‌کند، اما به شرطی که نتوانند پین را بازنشانی کنند.

اگر کلاهبرداران راهی برای کشف آدرس ایمیل شما بیابند و شماره تلفن خود را به عنوان روشی برای بازیابی رمز عبور پیکربندی کرده باشند، ممکن است بتوانند رمز عبور حساب ایمیل شما را بازنشانی کنند. حتی اگر شما احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کرده باشید، آن‌ها می‌توانند کد ۶ رقمی و پین تأیید دو مرحله‌ای حساب واتساپ شما را از طریق پیامک دریافت کنند.

بهترین راه حفاظت از امنیت حساب کاربری واتساپ چیست؟

بهترین راه برای محافظت از حساب کاربری واتساپ این است که هنگام پیکربندی تأیید صحت دو مرحله‌ای برای آدرس ایمیل خود، هرگز از شماره تلفن خودتان استفاده نکنید، بلکه باید از برنامه‌های احراز هویت استفاده کنید که رمز‌های یکبار مصرف را به شما ارائه می‌دهند. چندین برنامه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد کد‌های احراز هویت رمز استفاده کنید:

Google Authenticator: یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های احراز هویت است، اما هیچ نسخه پشتیبان بازیابی رمزگذاری شده خودکاری ندارد و نمی‌توان برنامه را با استفاده از رمز عبور یا احراز هویت بیومتریک قفل کرد.

۱Password: این یک برنامه احراز هویت ساده نیست، اما ویژگی‌های بیشتری را برای ذخیره اعتبار شما ارائه می‌دهد.

Authy: این بهترین برنامه احراز هویت است که شامل پشتیبان گیری رمزگذاری شده است، اما پیشنهاد می‌شود که قابلیت چند دستگاه را در این نرم افزار غیرفعال کنید تا با استفاده از شماره تلفن خود از ورود دیگران به Authy جلوگیری کنید. همچنین توصیه می‌شود قبل از غیرفعال کردن چند دستگاه، Authy را حداقل در دو دستگاه نصب کنید، بنابراین اگر اولین دستگاه را گم کردید، همچنان Authy را در دستگاه دیگری دارید. همچنین می‌توانید برنامه را با پین یا احراز هویت بیومتریک قفل کنید.

گفتنی است؛ واتساپ ابزار‌هایی را برای بهبود امنیت حساب به کاربران ارائه می‌دهد، اما این به شما بستگی دارد. تأیید صحت دو مرحله‌ای توصیه می‌شود، اما روش‌هایی وجود دارد که در برابر حملات آسیب پذیر هستند، مانند SMS. انتقال به سایر برنامه‌های احراز هویت اکیداً توصیه می‌شود، زیرا تولید کد‌های احراز هویت رمزی، امن‌تر از پیامک هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.