رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

برگزاری نشست و نمایشگاه هنر تئاتر تاجیکستان در جشنواره تئاتر فجر

نشست « معرفی فرهنگ و هنر تاجیکستان با تاکید بر هنر نمایش جمهوری تاجیکستان» همراه با نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر تاجیکستان در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ستاد خبری جشنواره، مژگان وکیلی مدیر بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر در این‌باره گفت: «در اجرای بند ششم بیانیه مشترک روسای جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان مبنی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی دو کشور هم فرهنگ و هم‌زبان بعد از سال‌ها ، چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از دوگروه نمایش فاخر تحت عنوان نمایش«فردوسی» و نمایش« لعل بدخشان» دعوت به عمل آورده است.»

مدیر بخش بین‌الملل جشنواره درباره این آثار گفت: «نمایش«فردوسی» به کارگردانی« سلطان عثمانف» از تئاتر دولتی «ابوالقاسم لاهوتی» شهر دوشنبه در جشنواره شرکت دارد که این نمایش، برنده جایزه اول «جشنواره پرستو» در سال ۲۰۱۹ در جمهوری تاجیکستان است و نمایش« لعل بدخشان» به کارگردانی «امید خسروف» از «تئاتر دولتی مهربان نظروف» از تئاتر شهر خاروق استان بدخشان جمهوری تاجیکستان شرکت می‌کند که این نمایش هم برنده مقام سوم جشنواره پرستو سال ۲۰۲۱ تاجیکستان بوده است.»

او در ادامه افزود: «این نشست در دو بخش برگزار خواهد شد. در بخش اول تنی چند از مقامات دولتی و شخصیت‌های فرهنگی دو کشور به ارائه سخنرانی می‌پردازند. در قسمت دوم مهمانان این نشست در خصوص معرفی هنرهای نمایشی تاجیکستان، با تاکید بر هنر تئاتر، سخنرانی و تبادل نظر خواهند کرد. همان‌طور که اشاره شد، این نشست ۲۵ بهمن در محل تالار وحدت با همکاری مشترک بنیاد فرهنگی هنری رودکی، چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و اداره کل هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد. در راستای این نشست نمایشگاهی با معرفی نمایش‌های جمهوری تاجیکستان در قالب نمایشگاه عکس و پوستر برگزار خواهد شد.»

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.