رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

عوارض احتمالی تزریق واکسن کرونا به کودکان چیست؟

یک متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن کرونا به همه‌ گروه‌های سنی اعلام شده جهت جلوگیری از انتقال بیماری، گفت: کودکان پس از تزریق واکسن به جز واکنش‌های موضعی محل تزریق یا سردرد و بی حالی، واکنش خاص دیگری نداشتند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دکتر سمیه بقیعی درباره واکسیناسیون کرونا در کودکان گفت: باید به والدین حق بدهیم که در این زمینه نگران باشند اما این اطمینان را به آنها می‌دهیم که سیستم بهداشتی نگرانی و دقت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

او تاکید کرد: واکسیناسیون در کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در ایالات متحده از اکتبر ۲۰۲۱ مجوز گرفت و در کشور چین نیز با واکسن سینوفارم انجام شد. همچنین در امارات و کشورهای دیگری مثل کلمبیا و کامبوج هم انجام شده است.

وی افزود: طی این مدت تعداد زیادی از کودکان واکسینه شدند و خوشبختانه به جز واکنش‌های موضعی محل تزریق یا سردرد و بی حالی واکنش خاص دیگری نداشتند؛ بنابراین در مورد تزریق واکسن کرونا به کودکان جای نگرانی وجود ندارد.

بنابراعلام وزارت بهداشت، او ادامه داد: این که از انتقال بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنیم، بسیار مهم است؛ بویژه آنکه در پیک ششم با سویه امیکرون، میزان درگیری کودکان بالا بوده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.