گروه هکری Anonymous جنگ سایبری علیه روسیه را تایید کرد

گروه هکری Anonymous به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین، حمله سایبری به این کشور را تایید و چند وب سایت را از کار انداخته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گروه هکری Anonymous در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، علیه دولت روسیه اعلام جنگ سایبری کرده است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش metro؛ این گروه گفت که چندین وب سایت دولت روسیه، کرملین، دوما و وزارت دفاع را غیرفعال کرده است. همچنین مدعی شد که وب‌سایت شبکه تلویزیونی روسیه تحت حمایت کرملین را که در انگلیس پخش می‌شود، حذف کرده است.

در اوایل این هفته، این شبکه خبری توسط رهبر حزب کارگر، سر کیر استارمر به عنوان “ابزار تبلیغاتی شخصی” پوتین توصیف شد. اکنون دسترسی به این شبکه امکان پذیر نیست و پیام خطایی نشان می‌دهد که این سایت قابل دسترسی نیست. راشاتودی، این حمله را تایید کرد و گفت که برخی از وب سایت‌ها کند شده و برخی دیگر برای “مدت زمانی طولانی” آفلاین شده اند.

در پیامی در یک حساب توئیتری که ادعا می‌کند نماینده انانیموس است، آمده است: “گروه انانیموس رسماً در جنگ سایبری علیه دولت روسیه است. ” ۴۰ دقیقه بعد، این گروه گفت که وب سایت ایستگاه تبلیغاتی #روسیه RT News را حذف کرده است.

تصور می‌شود که این گروه از یک روش نسبتاً ساده به نام حمله انکار سرویس توزیع شده (DDos) استفاده کرده است. این حمله، شامل هجوم یک وب سایت با سیل ترافیک است تا زمانی که دیگر نتواند با آن مقابله کند.

گروه Anonymous، یک گروه هکتیویست غیرمتمرکز بدون رهبر است. هدف اصلی آن‌ها هدف قرار دادن ریاکاری و فساد تشکیلاتی است. این گروه در گذشته با طیف وسیعی از مسائل جهانی درگیر شده، و قبلاً حملاتی را به سیا، کلیسای ساینتولوژی و داعش انجام داده است.

این گروه حملات DDos را به Visa، Mastercard و Paypal به دلیل قطع خدمات خود به Wikileaks انجام داد. همچنین مسئولیت حمله به اداره پلیس مینیاپولیس پس از مرگ جورج فلوید را بر عهده گرفت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.