معرفی ۱۰ فیلم ترسناک جدید

در حالی که هنوز در ابتدای سال ۲۰۲۲ به عنوان سالی متفاوت هستیم، چیزهای زیادی در سال پیش رو وجود دارد که می توانیم بابت آن ها هیجان زده باشیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، اما در حالی که همیشه نگاه به جلو خوب بوده است، نگاهی به گذشته اخیر برای پیدا کردن هر چیز باارزشی که ممکن است فراموش کرده باشید نیز ارزشش را خواهد داشت. در سال های اخیر فیلم های ترسناک تازه و باکیفیتی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

از فللم های تریلر تکان دهنده ای مانند His House ساخته رمی ویکس تا اسلشر بامزه ای مانند سه گانه Fear Street ، داستان های ترسناک متعددی داشته ایم. بدین ترتیب در شرایطی که فیلم های ترسناک متعددی در سال های اخیر ساخته شده اند، شانس بسیاری وجود دارد که برخی از بهترین فیلم ها علیرغم باکیفیت بودن از رادار مخاطبان و علاقمندان به ژانر وحشت دور مانده باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم ترسناک اخیری آشنا کنیم که حتماً ارزش تماشا کردن داشته و نباید برای تماشایشان وقت تلف کنید، به ویژه اگر از طرفداران ژانر وحشت هستید.

۱۰- The House (2022)

بدور از خونریزی و کشتارهایی که همه از هر فیلم ترسناکی انتظار دارند، انیمیشن The House داستانی فوق العاده است که در سه بخش روایت می شود، داستانی که به روش استاپ موشن خلق شده است. این شاهکار ۹۰ دقیقه ای که بیشتر به سمت یک فیلم تریلر و کمی عجیب می رود زمان خود را بین سه لوکیشن، داستان و سری شخصیت ها تقسیم می کند. شاید به خاطر ناشناخته بودن و جذابیت بصری اندکش در اولین نگاه این فیلم نادیده گرفته شود زیرا بسیاری خواهند گفت که بازار زیادی برای یک فیلم تریلر استاپ موشن آنتالوژی بریتانیایی وجود ندارد. اما هر داستان در این انیمیشن معنای خاص خود را دارد که زیر این سطح ساده پنهان شده اند. تصمیم گیری در مورد معنای هر داستان به عهده خود شما گذاشته می شود و اگر چه شاید این ویژگی خوشایند و مناسب هر کسی نباشد اما بدون شک زیبایی خاص خود را دارد.

۹- Scream (2022)

نام های بزرگ، هیاهوی فراوان؛ فیلم Scream بازگشت موفقیت آمیز خود را ژانویه امسال با بازیگران اورجینالش ۲۵ سال پس از ماجراجویی های بیلی و استو تجربه کرد. صورت شبح یک بار دیگر بازگشت و همان کاری را کرد که همیشه از او انتظار می رود: کشتار. همیشه بازنگری در یک فیلم شناخته شده محبوب مانند Scream ریسک بزرگی است زیرا هرگز نمی توانید به طور کامل جذابتی که روز اول مردم را به سمت خود جلب کرد بازآفرینی کنید. اما از خوش شانسی تیم تولید این فیلم، به نظر می رسد که علاقمندان ژانر ترسناک برای تازه ترین تغییر در صورت شبح آماده بودند. آن ها کشتارهای بامزه، دیالوگ های خاص و بازگشت شخصیت ها به شکلی خوشایند را دوست داشتند.

۸- Slapface

عنوان نوجوانانه فیلم به بازی اشاره دارد که توسط شخصیت اصلی لوکاس و برادرش بزرگترش انجام می شود، دو برادری که بعد از مرگ والدینشان باید به تنهایی از خود مراقبت کنند. در شرایطی که لوکاس با اذیت و آزار و زورگویی های برادرش و به اصطلاح دوستانشان مواجهند، با هیولای عجیب و ترسناکی دوست می شوند که در خانه ای متروکه نزدیک خانه شان پنهان شده است. فیلم Slapface ترکیبی از عناصر ترسناک و بزرگ شدن است در حالی که هیولای متن داستان بیشتر ابزاری برای ترس های واقعی است تا یک دشمن جنگلی کلیشه ای. غم و اندوه، بدرفتاری و انزوا تم های اصلی موجود در سراسر این فیلم هستند که آرام آرام شما را می سوزاند همرا با بازی های خیره کننده ای از آگوست ماتورو در نقش لوکاس و لیب بارر در نقش تنها کسی در خانواده که واقعاً مراقب او بوده است: آنا، نامزد برادرش. علیرغم تمام کاستی ها و کمبود بودجه، سازندگان این فیلم توانسته اند فضایی ایجاد کنند که جذابیت خاصی داشته و بسیاری را به یاد فیلم E.T. می اندازد.

۷- Candyman

این دنباله که نام آن با فیلم اورجینال Candyman در سال ۱۹۹۲ یکسان است، فیلمی از یک کارگردان به شدت بااستعداد به نام نئو داکوستا با بازی یحیی عبدالمتین دوم در نقش کندی من است. شخصیت اصلی فیلم همچنان کابرینی-گرین را دنبال می کند، حتی سال ها پس از آن آتش سوزی مرگبار.با گرفتن مسائلی که در فیلم اورجینال وجود داشت و مدرنیزاسیون آن ها و البته آوردنشان به شکلی شجاعانه به روزگار کنونی، فیلم داکوستا به نسل جدیدی از وحشت دوستان امکان می دهد تا از افسانه کندی من لذت ببرند. با داشتن داکوستا در نقش کارگردان و جوردن پیل همیشه محبوب در مقام نویسنده و تهیه کننده، این فیلم پشتیبانی قابل توجهی در حوزه فیملسازان را پشت خود می بیند. این فیلم نه تنها از لحاظ بصری خیره کننده است بلکه بازیگران نیز به خوبی توانسته اند تعادل بین هجوی مدرن و یک داستان ترسناک کلاسیک برقرار کنند.

۶- Boris Karloff: The Man Behind The Monster

این فیلم کمی متفاوت از دیگر فیلم های این فهرست است به این دلیل که یک فیلم غیر داستانی است. همانطور که عنوان فیلم نشان می دهد، در اینجا با مستندی مواجه هستیم که زندگی و دستاوردهای بوریس کارلوف بازیگر مشهور نقش هیولا را روایت می کند، بازیگری که بیشتر به خاطر نقش فرانکشتاین شناخته می شود. این فیلم که در حال حاضر امتیاز ۹۵ درصد را در راتن تومیتوز دارد با تحسین فراوانی مواجه شده است، به خاطر نگاهی عمیق که به مسیر حرفه ای کارلوف و مصاحبه های جذابی که به شخصیت های شناخته شده ای مانند جان لندیس و گیرمو دل تورو دارد. فراموش کردن زندگی کسانی که در فیلم ها و شخصیت های ترسناک محبوب ما مشارکت داشته اند ساده است . کارلوف بازیگری پیشگام بود و به همین دلیل دانستن در مورد داستان شخصی او بسیار جذاب است.

۵- Halloween Kills

این یکی نیز یکی از آن فیلم هایی با نام های بزرگ است که نمی شود از آن گذشت. فرانچایز هالووین با تازه ترین عنوان خود در سپتامبر ۲۰۲۱ از ره رسید و اکنون تنها یک فیلم باقی مانده تا همه چیز در این سه گانه تمام شود. Halloween Kills که دنباله ای بر اولین فیلم سه گانه جدیدی بود که در سال ۲۰۱۸ از نو راه اندازی شد، شاهد بازگشت مایکل مایرز به هادونفیلد است. واضح است که با چیزهای جدیدی که وارد این فرانچایز محبوب شده اند، کسانی خواهند بود که رضایت کافی ندارند اما می توان گفت که بازخورد کلی از این فیلم مثبت بوده است. اکشن فیلم بسیار جذاب است، شخصیت ها هم طوری بودند که باعث می شدند هنوز به آن ها اهمیت بدهیم و مایرز نیز مانند همیشه دیوانه و ترسناک بود.

۴- Lamb

سینماروها و دوستداران ژانر وحشت از همان لحظه ای که تکه هایی از این فیلم را در قالب تریلر دیدند برای تماشای آن هیجان زده بودند و بالاخره در دسامبر ۲۰۲۱ توانستیم نتیجه را ببینیم. این فیلم ایسلندی غرق در فضاها و مناظر خیره کننده، در برابر یک پس زمینه محلی و مه گرفته روایت می شود جایی که شخصیت اصلی ما کشاورزانی هستند که خود را در شرایطی غیرمنتظره می یابند. یکی از گوسفندان آن ها هیبریدی انسانی- گوسفندی به دنیا می آورد و صاحبان او را به خانه برده و به عنوان فرزند خود بزرگ می کنند اما خیلی زود در می یابند که همه چیز به این سادگی نیست. در یک فیلم ترسناک دیگر که آرام آرام شما را در خود غرق کرده و در وحشت فرو می برد، Lamb فیلمی است که باید کاملاً به آن دقت کنید تا بتوانید همه چیز را متوجه شوید و درک کنید. در این داستان هم یک درام انسانی و هم درامی ماوراءالطبیعه روایت می شود و در هر دو دنیا بهترین را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

۳- Speak No Evil

این فیلم که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد به خاطر ترسناکی اش به طرفداران ژانر وحشت توصیه شده است. فیلم Speak No Evil که یک فیلم غیرهالیوودی دیگر در این فهرست است، داستان یک خانواده هلندی را روایت می کند که در ایام تعطیلات با خانواده دیگری آشنا شده و احساس خوبی نسبت به این آشنایی ندارند. این فیلم کمتر شناخته شده بسیار ترسناک که حدود ۹۰ دقیقه زمان دارد، به همان اندازه جمع و جور بودنش، خاص و منحصربفرد نیز هست. البته که با فیلمی کمدی مواجه نیستید اما بدون شک متوجه هجو بسیار باکیفیت داستان خواهید شد، داستانی که نشان می دهد چطور با ادب بودن و مدنیتی که در ذهنمان نهادینه شده، همواره نمی تواند به سودمان باشد و گاهی اوقات بهتر است به حس ششم تان اعتماد کنید. حال و هوای این فیلم باعث شده برخی آن را با فیلم تحسین شده Funny Games از میشاییل هانکه مقایسه کنند.

۲- Titane

اگر فیلم Titane را ندیده باشید دستکم نام آن را شنیده اید نه تنها به خاطر جوایز و نامزدی هایی که دریافت کرده بلکه به خاطر شوکی که در رسانه ها ایجاد کرده است. فیلم فرانسوی Titane داستان قاتلی سریالی و علاقمند به خودرو به نام الکسیا را روایت می کند در حالی که زندگی بسیار بسیار عجیبی دارد. نکته عجیب اصلی این فیلم همان چیزی است که آن را به اثری تحسین شده در نگاه سینماروها و منتقدان تبدیل کرده است و منتقدان ماهیت ترسناک جسمی عجیب و غریب آن را با نام های بزرگی در این ژانر مانند فیلم های دیوید کراننبرگ مقایسه کرده اند.

۱- Malignant

به عنوان یکی از بزرگ ترین نام های این فهرست، نباید تازه ترین فیلم جیمز وان را در این فهرست نادیده گرفت. فیلم Malignant داستان مدیسون را روایت می کند، زنی که خود را به شکل ناگهانی در شرایط ناگوار نزدیکی روانی به یک قاتل می بیند و کشتارهای که در لحظه اتفاق می افتد. شاید همین موضوع باعث می شود که هرگز نتوانید برای اتفاقات دیوانه کننده این فیلم خود را آماده کنید. اگر تاکنون با اسپویلرهای پیچش داستانی بزرگ فیلم مواجه نشده اید، به شما تبریک می گوییم زیرا سورپرایز خارق العاده ای در انتظار شما خواهد بود. حال و هوای فیلم شبیه اسلشرهای دهه نود است با سناریویی که ابایی از نادیده گرفتن کلیشه هایش ندارد. سناریو فیلم دیوانه کننده، کشتارهای آن خونین و ترسناک و بسیار سرگرم کننده هستند و در تمام طول مدت تماشای آن می توانید علاقه خود را به ژانر وحشت حس کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.