رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تیک تاک موقتاً قابلیت نشر محتوا در روسیه را به حالت تعلیق درآورد

تیک تاک به‌صورت موقت دسترسی کاربران روسیه را محدود می‌کند و امکان آپلود ویدیو یا برگزاری پخش زنده را از آن‌ها می‌گیرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، این تصمیم در واکنش به تصویب قانونی اتخاذ شده که در صورت نشر گزارش‌های نادرست درباره دولت و ارتش روسیه، می‌تواند تا ۱۵ سال حبس را برای کاربران به دنبال داشته باشد. تیک تاک در بیانیه‌ای با تاکید بر این که ایمنی کاربران مهم‌ترین اولویت این شرکت است، گفت: «راهی نداریم جز این که تا زمان بررسی پیچیدگی‌های امنیتی این قانون، قابلیت برگزاری پخش زنده و آپلود ویدیو را در روسیه به حالت تعلیق درآوریم.» کاربران روس حالا صرفا می‌توانند به یکدیگر و به کاربران سایر کشورها پیام بدهند.

تیک تاک در ادامه افزود: «به ارزیابی شرایط در حال تغییر در روسیه ادامه می‌دهیم تا مشخص شود که چه زمانی می‌توانیم ضمن حفظ امنیت کاربران، سرویس‌دهی را به طور کامل در این کشور از سر بگیریم.» این خبر به فاصله کوتاهی پس از آن اعلام می‌شود که تیک تاک گفته بود می‌خواهد برچسب‌گذاری روی ویدیوهای برخی از حساب‌های وابسته به دولت روسیه را آغاز کند.

تیک تاک روز جمعه اعلام کرد که از سال گذشته میلادی در حال کار روی قابلیت برچسب‌گذاری بوده اما با توجه به وضعیتی که پس از حمله روسیه به اوکراین پیش آمده، تصمیم گرفته که این قابلیت را حالا راه‌اندازی کند. کاربران این شبکه اجتماعی احتمالا از چند روز دیگر می‌توانند شاهد ثبت این برچسب‌ها روی محتواها باشند. تیک تاک اعلام کرده که این برچسب‌ها حداقل روی پست برخی از خبرگزاری‌های روسی اضافه خواهد شد.

مجلس روسیه هفته گذشته قانون جدیدی را تصویب کرد که افراد را به خاطر نشر اطلاعات غلط به حداکثر ۱۵ سال زندان محکوم می‌کند. این کشور در شرایطی که به تهاجم علیه اوکراین ادامه می‌دهد، در واکنش به تحریم‌ها اقدامات زیادی در فضای مجازی انجام داده است. برای مثال فیسبوک و توییتر در این کشور فیلتر شده و دسترسی به سایت‌های خبری BBC هم ممکن نیست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.