رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ویژگی انجمن‌ها در توئیتر به صورت محدود فعال شد

ویژگی انجمن‌های توئیتر به کاربران کمک می‌کند که با افرادی که اشتراکات زیادی دارند به راحتی در ارتباط باشند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، ویژگی انجمن‌ها (Communities) در توئیتر اکنون برای کاربران منتخب در برخی کشور‌ها که از دستگاه iOS استفاده می‌کنند قابل مشاهده است. این ویژگی از سپتامبر سال گذشته برای کاربران iOS و وب در حال آزمایش است. انتظار می‌رود این ویژگی به زودی برای اندروید نیز عرضه شود. جالب اینجاست که واتساپ نیز قرار است روی ویژگی مشابهی کار کند.

به گزارش indianexpress، طبق گفته توئیتر، انجمن‌ها مکان‌هایی برای مکالمه هستند که در آن مکالمات توسط افرادی تنظیم می‌شود که علایق مشترکی دارند و می‌خواهند صحبت‌های مرتبطی با یکدیگر داشته باشند. اما دقیقاً ویژگی انجمن‌ها توئیتر چیست و چگونه می‌توان در حال حاضر به یک انجمن در توئیتر ملحق شد؟

انجمن توئیتر چیست؟

ویژگی انجمن‌ها هنوز توسط توئیتر در حال آزمایش است. این قابلیت به iOS و وب محدود می‌شود و همه کاربران فوراً این ویژگی را مشاهده نمی‌کنند. اگر فردی که دنبال می‌کنید این ویژگی را داشته باشد و شما را به پیوستن به آن دعوت کند، می‌توانید به انجمن بپیوندید. هنگامی که به یک انجمن در توئیتر پیوستید، متوجه می‌شوید که این برنامه به شما نیز این امکان را می‌دهد که انجمن خود را ایجاد کنید.

بر اساس پست اولیه وبلاگ توئیتر، ایده پشت انجمن‌ها این است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی افرادی را پیدا و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. به انجمن‌ها به‌ عنوان راهی برای دیدن توئیت‌ها و پیوند‌هایی که به یک موضوع خاص مرتبط هستند، به جای هر چیز دیگری که در توئیتر پست می‌شود، فکر کنید. به عنوان مثال، اگر اهل موسیقی یا غذا هستید، می‌توانید یک انجمن پیرامون این موضوع ایجاد کنید و از سایر کاربرانی که مایل به ارسال در این موضوعات هستند دعوت کنید تا به آن بپیوندند.

با توجه به پست وبلاگ توئیتر، در حالی که شما می‌توانید فقط برای یک مکالمه متمرکز برای انجمن خود توئیت کنید، صفحات انجمن و جدول زمانی انجمن‌ها به صورت عمومی در دسترس هستند؛ بنابراین از نظر فنی، هرکسی می‌تواند توئیت‌ها را بخواند، نقل قول کند و توئیت‌های انجمن را نیز گزارش دهد. توئیتر می‌گوید که می‌خواهد از مکالمه عمومی حمایت و به مردم کمک کند تا انجمن‌هایی را پیدا کنند که با علایقشان مطابقت دارد و در عین حال فضای صمیمی‌تری برای گفتگو ایجاد کند.

چه کسی موضوع گفتگو را برای یک انجمن تعیین می‌کند؟

کسانی که انجمن را ایجاد می‌کنند، با نام مستعار ناظران، منطقه تمرکز بحث را انتخاب می‌کنند. در زمان راه اندازی انجمن، از شما خواسته می‌شود که نامی برای انجمن و هدف انجمن ایجاد کنید. همچنین می‌توانید قوانینی را برای هر یک از اعضای انجمن ایجاد کنید.

پس از پیوستن به یک انجمن، متوجه یک تب اختصاصی در پایین صفحه اصلی برنامه توئیتر خود خواهید شد. این موضوع نمادی شبیه به دو نفر با هم را دارد و این نماد، نماد مخصوص انجمن‌ها است. اگر روی آن ضربه بزنید، می‌توانید تمام مکالمات در حال انجام انجم‌های مختلفی را که ممکن است به آن‌ها ملحق شده باشید، ببینید.

همه انجمن‌ها به‌صورت عمومی قابل مشاهده هستند، بنابراین همه می‌توانند آنچه را که در حال بحث است ببینند. حتی اگر به انجمنی بپیوندید، قوانین توئیتر همچنان ادامه دارد و شما باید آن‌ها را دنبال کنید. به گفته این شرکت، هم اعضا و هم بقیه می‌توانند هرگونه نقض احتمالی قوانین توئیتر را به این پلتفرم گزارش دهند. طبق گفته توئیتر، همه گردانندگان باید به طور مداوم قوانین توئیتر را رعایت کنند.

برای پیوستن به یک انجمن، باید یک حساب عمومی داشته باشید. حساب‌های شخصی فعلاً نمی‌توانند به انجمن بپیوندند، اگرچه توئیتر گفت که در حال حاضر روی گسترش دسترسی به حساب‌های شخصی کار می‌کنند.

طبق گزارشات هنگامی که فردی عضو یک انجمن می‌شود، پنج دعوت نامه برای دعوت از اعضای بیشتری دریافت می‌کند. برخی از جوامع دارای عضویت آزاد هستند. این بدان معنی است که شما می‌توانید بدون دعوت نامه به آن‌ها بپیوندید.

در هر زمانی، اعضا می‌توانند انجمن را ترک کنند. ناظران همچنین می‌توانند اعضا را به دلیل نقض هریک از قوانین انجمن از آن حذف کنند. به گفته توئیتر، اگر می‌خواهید پس از ترک دوباره به انجمن بپیوندید، می‌توانید از دعوتنامه اصلی که برای پیوستن مجدد دریافت کرده‌اید، استفاده کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.