رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

روسیه مذاکرات وین را تحت الشعاع قرار نداده است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی تصریح کرد که روسیه مذاکرات بر سر احیای برجام در وین را تحت الشعاع قرار نداده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در توییتی نوشت: مخالفان برجام هم در ایران و هم در ایالات متحده به اتفاق (که این خود متاثرکننده است) اخبار نادرست منتشر می‌کنند و مدعی هستند که روسیه مذاکرات وین را تحت سلطه گرفته است. این تملق‌آمیز اما مهمل است. دوست دارم بدانم چگونه کسی با مشارکت ایران و آمریکا می‌تواند مذاکرات را تحت سلطه بگیرد.

دور هشتم مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای هم‌اکنون در وین در جریان است.

اخیرا سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره تحریم‌های جدید اعمال شده آمریکا علیه روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین گفته بود: ما تضمینی می‌خواهیم که این تحریم‌ها به هیچ وجه روابط تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری مقرر در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد..

او در این باره ادامه داد: ما خواستار تضمینی کتبی شده‌ایم که روند فعلی آغاز شده توسط آمریکا به هیچ وجه به حق ما برای تجارت، همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همکاری نظامی-فنی آزاد و کامل با این کشور اسلامی[ایران] آسیبی وارد نکند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت، طبق توافق هسته‌ای، روسیه و چین مجاز خواهند بود طبق مقررات عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای، به ایران در پیش‌برد برنامه هسته‌ای غیرنظامی‌اش کمک کنند و تحریم‌ها اثری بر این پروژه‌ها نخواهند داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی حمله روسیه به اوکراین، اخیرا برخی اشخاص و بانک‌های این کشور را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، پیش‌تر در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس درباره تضمین‌خواهی مسکو گفته بود، تحریم‌های اعمالی علیه روسیه ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.