رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

حضور تماشاگران در دربی قطعی نیست!

سخنگوی فدراسیون فوتبال صحبت‌های مطرح شده درباره‌ حضور تماشاگران در دربی را «درخواست» دانست و اعلام کرد مصوبه‌ای در این‌باره به فدراسیون ابلاغ نشده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، بعد از جلسه‌ حدوداً ۴ ساعته اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در نخستین جلسه‌ هیئت‌رئیسه بعد از تغییرات رخ داده در فدراسیون و عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که به میزبانی شهر مقدس مشهد و هیئت فوتبال خراسان رضوی برگزار شد، احسان اصولی، رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در نقش سخنگو پاسخگوی اصحاب رسانه بود.

اصولی در صحبت‌های مفصل خود درباره‌ خروجی جلسه‌ امروز هیئت‌رئیسه، آینده تیم ملی و شرایط اسکوچیچ، بازی‌های دوستانه تدارک دیده‌شده و البته بحث بازگشت تماشاگران به ورزشگاه صحبت کرد.

مشروح صحبت‌های سخنگوی فدراسیون فوتبال را در ادامه می‌خوانید:

جلسه‌ هیئت‌رئیسه با حضور تمامی اعضا برگزار شد

بعد از جلسه‌ای که با موضوع عزل موقت در مرکز ملی فوتبال در تهران برگزار شد، اولین جلسه‌ رسمی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال را در مشهد برگزار کردیم؛ امروز هر ۸ عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون در جلسه حضور داشتند و دستورات و مباحث مختلفی را در ‌دستور کار داشتیم که مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

قرارداد برخی از سرمربیان ملی نهایی شد

موضوعاتی‌ از قبیل قراردادهای سرمربیان تیم‌های ملی که بعضی از آن‌ها نهایی نشده بود و نیاز داشت که در هیئت‌رئیسه‌ باهم مشورت کنیم و به یک جمع بندی برسیم.

 ۷۰ روز قبل از برگزاری مجمع فدراسیون، زمان جلسه اعلام می‌شود

در خصوص زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال با توجه به الزام اساسنامه جهت اعلام تاریخ مجمع که باید ۷۰ روز قبل باشد و ملاحظات آخر سال و ماه مبارک رمضان و مباحثی از این دست، تصمیم‌گیری در این خصوص انجام شد؛ در خصوص برخی از پیشنهادات حامیان مالی و حامیان تیم ملی فوتبال در حوزه لباس رسمی و لباس بازی نکاتی بود که گفته شد و درباره‌ آن بحث شد و الحمدالله در یک فضای دوستانه جلسه خاتمه پیدا کرد.

اختلاف نظر در هیئت‌رئیسه اتفاق بدی نبوده و کمک‌کننده است

اولاً در خصوص عزل از ۸ عضو حاضر در جلسه‌ رأی‌گیری، هر ۸ عضو رأی مثبت دادند و همه‌ی اعضای هیئت‌رئیسه بر این موضوع به اتفاق نظر رسیدند و یک رأی دادند؛ اختلاف‌نظر در همه جا هست، قطعاً در حوزه‌ فوتبال و در حوزه‌ فعالیت ما در هیئت‌رئیسه فدراسیون هم وجود دارد، خودِ این اختلاف‌نظر می‌تواند یک عامل موثر و کمک‌کننده برای بهتر تصمیم گرفتن باشد و تصمیمات بر مبنای کار کارشناسی و چکش‌کاری انجام شده، گرفته شود.

میثاق اعضای هیئت‌رئیسه، احترام به خرد جمعی است

در حوزه‌های مختلف هر کسی نظراتی می‌دهد و آن‌چیزی که در بین ما در جمع اعضای هیئت‌رئیسه وجود دارد، میثاق و عهد است؛ این‌که به رأی جمع و خرد جمعی احترام بگذاریم و همراهی لازم را داشته باشیم، حتی اگر مثلاً منِ نوعی نظری متفاوت از دوستان داشته باشم.

برآوردها حاکی از تایید عزل عزیزی‌خادم توسط مجمع است

به هر حال در اساسنامه فدراسیون به ما اختیار داده شده، بحث عزل موقت است، تصمیم نهایی را مجمع خواهد گرفت؛ براساس برآوردها و تماس‌ها و گفت‌وگوهایی که ما با اعضای مجمع طی دو هفته گذشته داشتیم، فضایِ مجمع تایید تصمیم هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و همراهی با هیئت‌رئیسه است. من تحلیل و برداشتم این است که این تصمیم هیئت‌رئیسه انشالله در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به تایید خواهد رسید.

بعد از تعطیلات نوروز، از مجلس و فیفا اساسنامه را پیگیری می‌کنیم

در دستور جلسه‌ امروز نبود اما در خصوص اساسنامه همان‌طور که من قبلاً عرض کرده بودم، آقای براتی توضیح‌ کامل و با جزئیاتی ارائه خواهند داد؛ ‌به‌طور کلی بگویم، طبق مکاتباتی که با فیفا انجام شده است، درخواست زمان شده و براساس آن زمان‌بندی که داده شده است؛ درخواست بر این بوده تا مهلتی داده شود تا هم در مجلس که الان مشغول بودجه هستند و بعد از آن تعطیلات پایان سال، موضوع را پیگیری کنیم و انشالله در زمان مناسب، هم در مجلس و هم در فیفا موضوع را پیگیری می‌کنیم.

درباره‌ اساسنامه نگران نیستیم

در این خصوص با فیفا مکاتبه شده و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم، اما با توجه به رایزنی‌های انجام شده و فضای موجود، فضای همکاری در این حوزه شکل گرفته و ما خیلی نگران نیستیم.

هیچ مجوزی برای بازگشت تماشاگران صادر نشده است!

براساس آخرین اطلاعاتی که خودِ من کسب کردم، هنوز مجوزی برای حضور تماشاگر در ورزشگاه‌ها (چه بازی‌های ملی و چه بازی‌های باشگاهی) از سوی ستاد کرونا صادر نشده، به هر حال درخواستی از سوی فدراسیون داده شده اما رسماً مجوزی صادر نشده است. احتمالاً در زمان نزدیک به خودش، دوستان این تصمیم را رسماً اعلام می‌کنند.

حضور تماشاگران در دربی قطعی نبوده و مصوبه‌ای به فدراسیون نیامده است

درخواست انجام شده و بعد از تصویب و مصوبه خواهد آمد و تا جایی که من اطلاع دارم و شاید اطلاعات من ناقص باشد، هنوز مصوبه‌ای در این خصوص به دست فدراسیون فوتبال نرسیده است! هنوز حضور تماشاگران در دربی قطعی نیست و به ما چیزی اعلام نشده است.

سعی‌مان این است که مشکلات تیم ملی به حداقل برسد

با همت بازیکنان در تیم ملی فوتبال و دعای خیر مردم و حمایت‌هایی که مجموعه‌های مختلف از تیم ملی داشته‌اند و ظرفیت و پتانسیلی که تیم ملی دارد، این اتفاق رخ داد و حالا یک‌سری مشکلاتی وجود دارد. یکی از مباحثی که امشب درباره‌ آن صحبت کردیم و گفت‌وگوی مفصلی درباره‌ آن داشتیم تا بتوانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم، به‌ویژه برای دو بازی پیش‌رو مقابل کره‌جنوبی و لبنان چرا که نتایج به دست آمده در سیدبندی نهایی اثرگذار خواهد بود.

قرار است بهترین امکانات را برای تیم ملی فراهم کنیم

بحث‌هایی شد که بتوانیم با بهترین کیفیت به تیم ملی خدمت کنیم و درباره‌ بعد از آن هم اتفاقا امشب صحبت شد؛ چه درباره‌ بازی‌های دوستانه برای شرکت در جام جهانی و بعد از آن حضور در جام جهانی، قرار شد بهترین امکانات را مهیا کنیم. این در واقع وظیفه ماست و همه‌ تلاشمان را معطوف به این ماجرا می‌کنیم.

با اسکوچیچ ادامه خواهیم داد

تیمی که نتیجه گرفته و مربی‌ای که نتیجه گرفته را منطقاً باید حفظ کرد و با او ادامه داد.

برای بازی تدارکاتی با برزیل و اسپانیا در حال پیگیری هستیم!

مذاکراتی در حال انجام است و هر زمان که بازی با کشوری قطعی و نهایی شود، ما اطلاع‌رسانی می‌کنیم؛ اما الان خبری نیست. درباره‌ بازی با اسپانیا و برزیل در حال پیگیری هستیم، مذاکراتی انجام شده و دوستانی در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند، چرا که می‌دانید این اتفاق باید توسط کسانی که به اصطلاح به آن‌ها کارگزار گفته می‌شود انجام شود و بحث آن گفته شده و ما منتظریم که پیشنهاد را بگیریم و مطرح شود.

نتیجه دوئل با کره و لبنان در تعیین بازی‌های تدارکاتی اهمیت دارد

آن‌چیزی که ما از دوستانمان در حوزه‌ی اجرایی فدراسیون به خصوص درباره‌ تیم ملی مطالبه می‌کنیم، بهترین‌ها و بالاترین‌هاست. اما به هر حال محدودیت‌ها و معذوریت‌ها را هم لحاظ خواهیم کرد و در بهترین نقطه این را بهینه می‌کنیم. برای ما بسیار مهم است که با تیم باکیفیتی بازی کنیم، دعا کنید که این دو بازی هم نتایج خوبی را ‌به‌دست بیاوریم که انشالله در بازی‌های تدارکاتی‌مان تاثیر خودش را داشته باشد.

در پرونده‌ی ویلموتس منتظر رأی دادگاه CAS هستیم

همان‌طور که مستحضر هستید صدور رأی به تعویق افتاده و ما همچنان منتظر هستیم که رأی دادگاه CAS صادر شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.