رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۱۰ بازیگر سرشناس هالیوودی که جذاب ترین صداها را دارند

دنیای بازیگری باعث شده بازیگران دوست داشتنی بسیاری به طرفداران سینما و تلویزیون معرفی شوند، کسانی که به خاطر مهارت هایشان در صنعت سینما به شهرت رسیدند.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، بازیگرانی مانند رابین ویلیامز با بازی در نقش های مختلف سینمایی نشان داده اند بازیگرانی هستند که می توانند نقش های متفاوتی را بازی کنند، در حالی که عموماً به خاطر قدرت کمدی باورنکردنی شان شناخته می شوند. بازیگران دیگری مانند رابرت دنیرو نام خود را مترادف با ژانر خاصی مترادف کرده اند که در این مورد ژانر فیلم های حماسی گانگستری است. برای بسیاری از بازیگران اما صدایشان مهم ترین ابزاری است که در دست دارند. نرمی و لطافت صحبت کردن آن ها می تواند مخاطب را جذب کند یا با تُن تهدید کننده صدایشان باعث تپش قلب مخاطب شوند. بدین تریتب برخی از بازیگران سرشناس هالیوود هستند که صداهایی متفاوت و قابل شناسایی دارند که مخاطبان بدون دیدن تصویرشان می توانند آن ها را تشخیص دهند.

۱- متیو مک کانهی

به عنوان بازیگری که انتقال موفقی از سینما به تلویزیون داشته، متیو مک کانهی به اوج صنعت فیلمسازی دست یافته و استعدادهای او همواره با استقبال مخاطبان همراه شده اند. مک کانهی که در تگزاس بدنیا آمده، بازیگری است که لهجه سنگین جنوبی اش را حفظ کرده و به همین دلیل صدایش به راحتی قابل شناسایی است. اگر چه در برخی از فیلم ها مک کانهی مجبور می شود کمی صدایش را تغییر دهد اما در مصاحبه های منتشر شده، لهجه جنوبی او بسیار خاص و متفاوت است. مک کانهی نه تنها یک بازیگر جذاب و بااستعداد است بلکه صدایش به خوبی با مهارت های بازیگری اش ترکیب شده و باعث می شود هر بازی که او انجام می دهد جذاب تر نیز بشود.

۲- جولی اندروز

جولی اندروز قدرت خوانندگی خود را در فیلم هایی مانند Mary Poppins and The Sound Of Music به خوبی نشان داد، با صدایی قدرتمند و دوست داشتنی که به جذابیت فیلم هایش می افزود. علاوه بر قدرت خوانندگی، هر دیالوگی که اندروز به زبان می آورد باعث می شود لهجه ظریف بریتانیایی او خودنمایی کرده و دل مخاطب را بلرزاند. او تُن صدای متفاوت و بسیار لطیفی دارد که همیشه مناسب نقش هایی بوده که بازی کرده است. در نقش مری پاپینز، سخنرانی او در تاریخ سینما ماندگار شد، همان اتفاقی که در فیلم The Princess Diaries نیز تکرار شد.

۳- ویل اسمیت

از زمانی که The Fresh Prince Of Bel Air برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ منتشر شد، جذابیت های هنر ویل اسمیت همواره مورد تحسین قرار گرفته است. از آن به بعد بود که حرفه بازیگری اسمیت مرزی نشناخته و در طی این سال ها نقش های متفاوت بسیاری را بازی کرده است. صدای اسمیت باعث می شود به سادگی بتوان او را در هر فیلمی شناخت، حتی در فیلم های انیمیشنی مانند Aladdin که او با آن صدای عمیق اما مملو از شادی اش می تواند حس و حال هر مخاطبی را تغییر دهد. فعالیت اسمیت در حوزه خوانندگی نیز به او اجازه داده تا بتواند از این صدای جذابیش استفاده کند. خنده های خوشایند و از ته دل و نت های موسیقایی او باعث شده همه نقش ها و ترانه های ویل اسمیت جذابیت خاصی داشته باشند.

۴- جودی دنچ

جودی دنچ سال هاست که نقش ام را در فرانچایز جیمز باند بازی می کند و بیشتر با این نقش شناخته می شود. لهجه بریتیش دنچ او را به گزینه مناسبی برای ایفای این نقش تبدیل کرده زیرا صدای او باعث تقویت چهره زنی قدرتمند از او می شود که در یک سازمان مخفی اطلاعاتی و مشهور ریاست می کند. دوران حرفه ای دنچ تنها محدود به سینما نبوده و او به همان اندازه در تئاتر نیز موفق بوده است. نقش آفرینی در بسیاری از نمایشنامه های شکسپیر ثابت کرده که لهجه او به خوبی مناسب این ژانر و دیگر داستان های مرتبط با انگلیس قدیم است که باعث شده با شنیدن صدای دنچ به راحتی او را شناسایی کنیم. به عنوان بازیگری خوش صدا، صدای دنچ را نمی توان با صدای زنی ترسیده اشتباه گرفت و او هیچ محدودیتی در سرسخت بودن ندارد، سرسختی که حتی از تُن صدایش نیز به تمامی احساس می شود.

۵- تام هنکس

تنها کافی است جمله «توی کفش هام مار دارم» (there’s a snake in my boots) را شنوید تا بتوانید صدای تام هنکس را تشخیص دهید. این دیالوگ به تنهایی یکی از بهترین و ماندگارترین دیالوگ های وودی در کارتون Toy Story است اما وقتی از زبان یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین ستاره های هالیوود ادا شوند معنا و قدرت مضاعفی پیدا خواهند کرد. هنکس در طول دوران فعالیت بازیگری اش به لهجه های مختلفی سخن گفته است، از جمله در فیلم The Terminal، اما مهم نیست که پیشینه شخصیت او در فیلم چه باشد، هنکس لایه ای از لهجه خاص و دوست داشتنی خود را فاش می کند.

۶- آلن ریکمن

آلن ریکمن فقید صدایی بسیار متفاوت و مشخص داشت که در کمتر بازیگری دیده شده است. سبک خاص او در سخن گفتن ابزاری بود که وی در قالب شخصیت های مختلف، بهترین استفاده را از آن می کرد. اولین نقشی که با شنیدن نام آلن ریکمن به ذهن می آید نقش سوروس اسنیپ در فیلم های Harry Potter است. صدای این شخصیت اگر چه مبهم است اما حضوری ترسناک داشته و به راحتی قابل تشخیص است به نحوی که در میان صدای دیگر شخصیت های فیلم خود را نشان می دهد. دوران فعالیت بازیگری متنوع ریکمن با نقش آفرینی های متفاوتی از او همراه شد اما در هر نقشی که بود، صدای او به سرعت قابل شناسایی بود.

۷- تیفانی هدیش

تیفانی هدیش استعداد خود را نه تنها در بازیگری بلکه در استند آپ کمدی نیز نشان داده است، با صدایی که به وضوح از دیگر همکارانش قابل تمایز است. به عنوان یکی از تحسین شده ترین بازیگران زن نسل کنونی، هدیش از صدایش در حرکات کمدی، تغییر حال و هوا و تُن و تاکید بر کارش استفاده می کند. صدای پرهیجان و بلند همیشگی هدیش در سریال اخیر اپل تی وی با نام After Party کمی تغییر داده شده است تا با نقش یک افسر زن جدی اما همچنان جذاب سازگارتر باشد. چه استندآپ باشد و چه تاک شو یا فیلم، لازم نیست مخاطبان هدیش را روی صفحه نمایش خود ببینند تا صدایش را بشناسند.

۸- بیلی کانلی

با داشتن یک لهجه سلتیکی بسیار واضح، بیلی کانلی در میان هر جمعی نشان می دهد، به ویژه با توجه به اینکه وی بازیگر شناخته شده ای است. صدای بیلی کانلی همین کار را در پروژه های حرفه ایش می کند، چه فیلم کمدی باشد، چه در حال اجرا باشد و چه در حال بازیگری در فیلمی جدی. لهجه غلیظ اسکاتلندی او توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کند و به کمدی قابل توجه او بعد جذاب تری می بخشد. برای هر کسی که صدای کانلی را بیش از یک بار شنیده است، تشخیص صدای او برای بارهای بعد بسیار ساده خواهد بود.

۹- کریس راک

کریس راک با بازی فراموش نشدنی اش در نقش کرت در فیلم Grown Ups، از صدای متفاوتش برای نقش مردی استفاده کرد که دوران کودکی پرهیاهویش را فراموش نکرده بود. به همین شک، در استند آب کمدی هایش هم صدای کریس راک به سادگی قابل تشخیص است و از تُن های متفاوت برای ادای جوک ها استفاده می کند. صدای راک در فیلم انیمیشنی Madagascar نیز به سادگی قابل شناسایی است. استفاده محض از صدا برای این نقش، نمونه ای قوی از متفاوت بودن و قابل شناسایی بودن صدای کریس راک و استفاده موثری که وی از صدایش دارد بوده است.

۱۰- مورگان فریمن

به عنوان دارنده متفاوت ترین و دوست داشتنی ترین صدای هالیوود، مورگان فریمن انتخاب بسیاری از سینمادوستان برای روایت زندگی شان خواهد بود. البته او بازیگر فوق العاده توانمندی نیز هست اما حتی بخش هایی از فیلم ها که او به عنوان راوی در آن ها صحبت می کند احساس و عاطفه بسیار بیشتری را منتقل می کند که باعث می شود خیلی زود به یاد فیلم رستگاری در شاوشنک و آن نقش ماندگار بیفتید. به عنوان بازیگری با صدایی بسیار بم و عمیق، مورگان فریمن برای روایت بسیاری از مستندهای ماندگار انتخاب شده و نیازی به نشان دادن چهره او نیست تا ثابت شود در حال گوش دادن به صدای گوش نواز این بازیگر محبوب هستیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.