مازراتی Grecale ۲۰۲۳ معرفی شد

آنطور که مازراتی اعلام کرده قرار است مازراتی Grecale ۲۰۲۳ تمام برقی، بزودی نمایش داده شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، MC۲۰ را می توان از هیجان انگیزترین خودروهای جدید محصولات مازراتی به شمار آورد اما برخی معتقدند که خودرو پر فروش مازراتی، Grecale است؛ این خودرو که کراس اوور کوچکتری از لوانته است قرار است با پورشه ماکان رقابت کند.

بیشتر بخوانید:

اکنون پس از انتشار چند تیزر و اعلام خبر تاخیر در رونمایی که ناشی از کمبود ریزتراشه ها بود، خودروی جدید مازراتی که قرار است در نسخه های GT، Modena و Trofeo عرضه شود، معرفی شد.

Grecale بنزینی که اکنون قرار است در نسخه الکتریکی به بازار عرضه شود از خط تولید Forgole برگرفته شده است؛ این خودروی برقی یک سال پس از مدل بنزینی با ظاهری مشابه همان خودرو وارد بازار می‌شود، اما تغییراتی در جلوپنجره‌ با نوار‌های جلوپنجره خمیده و چرخ‌های آیرودینامیک دارد.

این خودرو کاملاً اسپرت به نظر می‌رسد؛ برخی نگران بودند که به دلیل شباهت‌های چراغ‌های جلو، شباهت زیادی به فورد پوما داشته باشد، اما Grecale هویت بصری خاص خود را دارد، به خصوص در ظاهر Trofeo که ورودی‌های هوای عریض دارد.

در زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۳ لیتری V۶ جا داده شده است که برگرفته از MC۲۰ با یک موتور توربوشارژر است؛ این موتور ۵۲۳ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر از ۳۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این خودرو قادر است در ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سرعت آن ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است.

Grecale Trofeo با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF طراحی شده است که تمام این نیرو را به یک سیستم AWD با دیفرانسیل عقب الکترونیکی ارسال می‌کند. GT پایه از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری هیبریدی ملایم استفاده می‌کند؛ این موتور ۲۹۶ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را از ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند در حالی که مودنا با حفظ همان سطح گشتاور، تعداد اسب بخار قدرت را به ۳۲۵ اسب بخار افزایش می‌دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.