اپل به دنبال ارائه سرویس اشتراک سخت افزار

طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل در حال توسعه یک سرویس اشتراک سخت افزار است که طی آن، آیفون و دیگر محصولات سخت‌افزاری‌اش را با دریافت حق اشتراک ماهیانه، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو،‌ در حال حاضر سرویس‌های اشتراکی زیادی در سراسر جهان وجود دارند، اما تقریبا تمام آن‌ها اشتراک نرم افزاری هستند و با پرداخت هزینه ماهیانه، می‌توانید از خدمات شرکت‌ها استفاده کنید. سیستم اشتراکی بیشتر در دنیای استریم فیلم، موسیقی و فضای ابری محبوبیت دارد.

اما حالا ظاهرا اپل می‌خواهد چنین سیستمی را به دنیای محصولات سخت‌افزاری‌اش بیاورد تا کاربران بتوانند با پرداخت حق اشتراک ماهیانه، برای مدت مشخصی از دستگاه‌های مختلف مانند آیفون استفاده کنند.

بلومبرگ در گزارش جدیدش مدعی شده که اپل روی سرویس اشتراک سخت افزار کار می‌کند. این سرویس برای کاربرانی که بودجه کافی برای خرید محصولات گران‌قیمت اپل مانند آیفون، آیپد و مک را ندارند، بسیار کاربردی خواهد بود. بنابراین این طرح می‌تواند هم برای کاربران مفید باشد و هم برای اپل سودآور.

گفته می‌شود اپل می‌خواهد فرایند خرید آیفون یا آیپد را مشابه خرید فضای ابری آی‌کلود یا اپل موزیک درنظر بگیرد و کاربران بتوانند با اپل آیدی و حساب اپل استور، در سیستم اشتراک سخت افزار ثبت نام کنند.

این احتمال وجود دارد که کاربران در دوران اشتراک خود بتوانند دستگاه‌ در صورت معرفی نسل جدیدش، با آن جایگزین کنند. برای مثال اگر در دوران اشتراک آیفون ۱۴ اپل آیفون ۱۵ را معرفی کند، شاید این امکان وجود داشته باشد که کاربر با تحویل آیفون ۱۴، نسل جدیدش را دریافت کند. یکی دیگر از احتمالات، قرارگیری این سرویس اشتراکی درون باندل‌های Apple One و Apple Care است.

کاربران احتمالا روی دستگاه خود قادر به خرید یک اشتراک سخت افزاری از طریق اپ استور، وب‌سایت اپل یا یک اپل استور آنلاین خواهند بود.

این پروژه یکی از بزرگترین رویکردهای اپل برای افزایش فروش محصولات سخت افزاری‌اش خواهد بود، البته هنوز این سرویس در دست توسعه قرار دارد و اطلاعات زیادی درباره‌اش منتشر نشده است.

ظاهرا اپل به دنبال معرفی این سرویس در اواخر سال جاری میلادی است اما شاید سرویس اشتراک سخت افزار کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۲۳ از راه برسد و یا اینکه بطور کامل چنین پروژه‌ای کنار گذاشته شود. در نهایت این احتمال وجود دارد که اپل همزمان با معرفی سری آیفون ۱۴، از چنین برنامه‌ای پرده بردارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.